Kupčija je konkretno presegla pričakovanja, saj so si za reprodukcijo te mojstrovine Leonarda da Vincija obetali izkupiček med 200 in 300 tisoč evri. Gre za precej slavno reprodukcijo, znano kot Hekkingova Mona Liza. Poimenovana je po svojem nekdanjem lastniku Raymondu Hekkingu (1886–1977), v čigar lasti je pristala v 50. letih preteklega stoletja, ko jo je pridobil od trgovca z umetninami v Nici, piše The Art Newspaper.

Hekkingovo prepričanje, da je njegova Mona Liza prava
Starinar Hekking je med drugim znan po tem, da je v 60. letih preteklega stoletja vztrajal, da je bila njegova Mona Liza dejansko delo Leonarda da Vincija in da v Louvru visi replika. Avtorstvo Hekkingove Mone Lize pripisujejo privržencu da Vincija, ki jo je ustvaril na začetku 17. stoletja, torej kakšno stoletje po nastanku izvirnika, in gre za eno zgodnjih kopij tega slavnega platna.

Kot je mogoče prebrati v katalogu dražbene hiše Christie’s, je od takrat nastalo veliko kopij, kar potrjuje "veliko avro" tega platna. "To delo in njegova zgodovina ponazarjata fascinacijo nad Mono Lizo in avro Leonarda da Vincija, ki sta ju vselej imela," so še zapisali.

Mona Liza visi v Louvru na betonski steni v zastekljeni komori, ki uravnava ustrezno temperaturo in omogoča tudi zaščito pred potencialno nevarnimi obiskovalci. Foto: Reuters
Mona Liza visi v Louvru na betonski steni v zastekljeni komori, ki uravnava ustrezno temperaturo in omogoča tudi zaščito pred potencialno nevarnimi obiskovalci. Foto: Reuters

Izvirnik že skoraj pol stoletja ni zapustil Louvra
Da Vincijeva Mona Liza je bila nekoč v lasti francoskega kralja Franca I., ki je tega renesančnega mojstra tudi povabil na svoj dvor in od njega kupil znameniti portret. Potem ko so v 19. stoletju da Vincija začeli slaviti kot enega največjih genijev vseh časov, je s tem naraščala tudi priljubljenost njegove mojstrovine.

La Giocondo, kakor je tudi znana, so v Louvru prvič razstavili leta 1804, zadnjih 45 let pa že ni zapustila tega pariškega muzeja. Nazadnje je potovala leta 1974 v Rusijo in na Japonsko, desetletje pred tem je bila kljub ostremu nasprotovanju kustosov zaradi njene krhkosti razstavljena v ZDA.