Adèle Haenel:
Adèle Haenel: "Priznanja za Polanskega so pljuvanje v obraz vseh žrtev. To je sporočilo, da posiljevanje žensk ni tako zelo huda stvar." Foto: EPA

Haenel je za francosko publikacijo Télérama napisala uvodnik, v katerem je obsodila "splošno samozadovoljstvo" v odnosu do "spolnih predatorjev", kot sta igralec Gerard Depardieu, ki ga je spolne zlorabe nedavno obtožilo trinajstih žensk, in režiser Roman Polanski. Slednji trenutno živi v Franciji, medtem ko ga v ZDA iščejo zaradi posilstva trinajstletnice, v Hollywoodu pa je persona non grata.

Sorodna novica Adèle Haenel protestno zapustila dvorano, ko so Polanskemu podelili cezarja

"Moti jih, da žrtve povzročajo hrup"
Kljub številnim odmevnim primerom spolne zlorabe in neprimernega vedenja v francoski filmski industriji, od katerih so mnogi prišli na dan po gibanju s ključnikom #jaztudi, Haenel pravi, da so se odločevalci odločili ignorirati in celo izobčiti ženske, ki so se oglasile. "Moti jih, da žrtve povzročajo preveč hrupa. Raje bi videli, da izginemo in umremo v tišini."

Tisti, ki imajo moč znotraj industrije, so "ukinili" francosko gibanje #MeToo, piše Haenel. "Imaš denar, moč in vso slavo, vendar me ne boš imel za gledalko. Brišem te iz svojega sveta.”

Haenel je pred tem obtožila francoskega režiserja Christopheja Ruggio, da jo je spolno napadel, ko je bila stara 12 let na snemanju filma Hudiči. Ruggia je zanikal obtožbe iz leta 2020 in še ni imel sojenja, potem ko je bil uradno obtožen, piše The Hollywood Reporter.

Céline Sciamma je – po lastnih besedah – skušala s filmom Portret mladenke v ognju ustvariti ljubezensko zgodbo, v kateri ne bi bilo elementa hierarhije, razmerij moči in dominance. Foto: IMDb
Céline Sciamma je – po lastnih besedah – skušala s filmom Portret mladenke v ognju ustvariti ljubezensko zgodbo, v kateri ne bi bilo elementa hierarhije, razmerij moči in dominance. Foto: IMDb

Francoska igralka je leta 2020 odvihrala s podelitve francoskih cezarjev, kjer je bila nominirana za najboljšo žensko vlogo za film Portret mladenke v ognju. Dvorano je zapustila v trenutku, ko so Romanu Polanskemu namenili cezarja za režijo. Med zapuščanjem dvorane je vzkliknila: "Sramota!"

Sorodna novica Portret mladenke v ognju

Na filmskih platnih se ni pojavila vse od tega filma, ki ji je prinesel sedmo nominacijo za cezarja (je dvakratna zmagovalka) in podpis pogodbe s slovito agencijo CAA v ZDA.

Energijo usmerja v politični aktivizem
V zadnjih letih je po poročanju portala IndieWire svojo energijo usmerila v politični aktivizem in je stalna udeleženka na javnih protestih in demonstracijah, nazadnje v teh, v okviru katerih so se zoperstavili načrtovanim pokojninskim reformam francoske vlade.

"Filmov ne snemam več iz političnih razlogov," je lani povedala Haenel. "Ker je filmska industrija absolutno reakcionarna, rasistična in patriarhalna. /.../ Edina stvar, ki strukturno premika družbo, je socialni boj. In zdi se mi, da je v mojem primeru oditi boj. S tem ko za vedno zapustim to industrijo, želim sodelovati v drugem svetu, v drugem kinu.”

"Moje sanje so jasno povedati: ta industrija brani kapitalistični, patriarhalni, rasistični, seksistični svet strukturne neenakosti. To pomeni, da ta industrija deluje z roko v roki z globalnim gospodarskim redom, v katerem vsa življenja niso enaka."