Gledano v celoti bi novi scenic lahko bil za marsikoga idealen avto. Naravi prijazen, družinsko prostoren in navsezadnje lepo oblikovan. Foto: Renault
Gledano v celoti bi novi scenic lahko bil za marsikoga idealen avto. Naravi prijazen, družinsko prostoren in navsezadnje lepo oblikovan. Foto: Renault

Kar težko je verjeti, da je od rojstva prvega Renaultovega scenica minilo že 27 let. Enoprostorec z uradno oznako MPV (multi purpose vehicle, v prevodu večnamensko vozilo), ki je nastal v okviru meganove družine, je imel v slabih treh desetletjih tudi v Sloveniji številne privržence. Čeprav je bil v prvi vrsti namenjen družinski rabi, so se zanj odločali tudi posamezniki in pari, ki so prostorsko razkošnost uporabljali bodisi za poslovno ali pa rekreacijsko rabo, saj je scenic brez težav prevažal kolo ali več njih ali pa kateri koli drug večji športni rekvizit. Zdaj se po vzoru megana na evropske trge vrača scenic v električni različici.

Velika medosna razdalja pomeni veliko notranjega prostora

Tako kot megane bi tudi novi scenic lahko nosil katero koli drugo ime, saj realno s predhodnikom – kot smo ga poznali – nima prav nič skupnega. Skupen je zgolj namen, saj pri Renaultu scenic spet namenjajo družinam, ki si želijo varnega in prostorsko sproščenega potovanja.

Tako kot je bil scenic nekoč cenovno ugoden, zagotovo nikoli več ne bo. Tudi v njegovem primeru se bo treba sprijazniti z draginjo, ki je naš vsakdanjik. Posledično lahko le malo kdaj izbiramo ugodne avtomobile, precej večkrat pa zgolj manj drage. Foto: Renault
Tako kot je bil scenic nekoč cenovno ugoden, zagotovo nikoli več ne bo. Tudi v njegovem primeru se bo treba sprijazniti z draginjo, ki je naš vsakdanjik. Posledično lahko le malo kdaj izbiramo ugodne avtomobile, precej večkrat pa zgolj manj drage. Foto: Renault

Novinec v dolžino meri nekaj manj kot štiri metre in pol, v širino pa 1,86 metra kar v notranjosti zagotavlja dovolj prostora tudi na zadnji klopi. Prostorske zasluge gredo še dolgi medosni razdalji (2,784 metra) in pa kratkima karoserijskima previsoma. Če prištejemo še ravno dno, je seštevek dovolj ugoden, da se potniki dobro in udobno počutijo tako spredaj kot zadaj. Na zadnjo klop sicer lahko sedejo trije odrasli potniki, a zares dobro se bosta zadaj počutila predvsem dva. Tudi zato, ker ponuja večnamenski sredinski naslon, ki ga lahko potnika zadaj, ko je spuščen, uporabljata ne zgolj kot naslon za roke, temveč tudi kot stojalo za pametne telefone in tablice, hkrati pa je naslon opremljen še z vtičnicami USB-C za polnjenje različnih naprav.

Udoben družinski avto

Voznikov delovni prostor je precej podoben že omenjenemu električnemu meganu. Osrednji zaslon je postavljen pokončno in nekako ob desni rob armaturne plošče oziroma zaslona pred voznikom. V osnovi je lahko dosegljiv, morda je med vožnjo malce težje natančno 'zadeti' navidezne manjše tipke na sredini. Za rokovanje z zgornjimi navideznimi tipkami na ekranu si lahko pomagamo z zgornjim robom zaslona, spodaj pa palcu oporo nudi spodnji rob zaslona.

Po 27 letih od prihoda prve generacije na trg je renault scenic v celoti prešel na električni pogon. Foto: Renault
Po 27 letih od prihoda prve generacije na trg je renault scenic v celoti prešel na električni pogon. Foto: Renault

Volanski obroč lepo sede v roke, čeprav bi se sam ob izbiri raje odločil za okroglega. Tipke na njem so dovolj velike, v kombinaciji pravih in novodobnih, torej takšnih, ki so občutljive na dotik. Ker pišemo o avtomobilu, ki ga bodo marsikateri uporabniki uporabljali za daljše vožnje, še beseda ali dve o sedežih. Že na pogled delujejo privlačno, po sicer ne tako dolgi prvi vožnji pa lahko potrdimo, da tudi svojo nalogo opravljajo dobro.

Položaj sedenja je dober, pohvaliti velja bočni oprijem in tudi prednja zglavnika sta precej dobro ergonomsko nameščena. Sedeži, zgornji del armaturne plošče in obloge so v večini narejeni iz reciklirane plastike in obnovljivih materialov. Zanimiva je še steklena streha, ki se lahko zatemni po segmentih ročno s stikalom, ali pa z besednim ukazom. Uporabniški vmesnik razume do 70 različnih ukazov, ki so namenjeni različnim funkcijam avtomobila, klimatski napravi, navigaciji in navsezadnje tudi glasbi. Pri zadnji je bil Renaultu v pomoč tudi svetovno znani glasbenik Jean-Michel Jarre, posledično je uporabnikom na voljo pet različnih prednastavljenih nastavitev poslušanja glasbe, vse to pa omogoča vrhunski zvočni sistem Harman Kardon.

Pri standardni različici je doseg z enim polnjenjem do 420 kilometrov (WLTP), z večjo baterijo je doseg do 620 kilometrov. Foto: Renault
Pri standardni različici je doseg z enim polnjenjem do 420 kilometrov (WLTP), z večjo baterijo je doseg do 620 kilometrov. Foto: Renault

Dve različno veliki bateriji

V novem scenicu bo mogoče izbirati med dvema baterijskima sklopoma. Comfort range prinaša baterijo s kapaciteto 60 kWh, long range pa 87 kWh. Prvi sklop bo poganjal električni motor z močjo 125 kW, večjega pa motor z močjo 160 kW. Oba naj bi za sto prevoženih kilometrov potrebovala manj kot 17 kWh, a bo to dosegljivo v zares idealnih pogojih. Med prvimi testnimi vožnjami je bila poraba precej večja, kar pa je pravzaprav zares edina stvar, ki jo novemu scenicu lahko – tako na prvo žogo – sploh zamerimo. A s preveliko porabo električne energije se trenutno ukvarja večina avtomobilskih znamk in tako pač Renault (še) ni izjema. Je pa pohvalno vozniku na voljo napredni pametni računalnik tako imenovani autonomy widget (pripomoček za avtonomijo), ki zna izračunati trenutno največjo in najmanjšo predvideno porabo električne energije. Torej, če se vozimo po mestu, bo ta seveda manjša, če pa nas bo pot vodila predvsem po avtocesti, zna novi povedati, koliko bo znašala poraba pri konstantno hitrejši vožnji.