Kako se na ta izziv odzivajo v podjetju Schneider Electric, vodilnem podjetju v digitalni preobrazbi upravljanja energije in avtomatizaciji, ter kakšna so njihova prizadevanja, nam je razkrila Jelena Pejković, direktorica za prodajo v diviziji Secure Power pri podjetju Schneider Electric za trg Slovenije, Hrvaške, Srbije, Črne gore ter Bosne in Hercegovine.

Jelena Pejković, direktorica za prodajo v diviziji Secure Power pri podjetju Schneider Electric. Foto: Schneider Electric
Jelena Pejković, direktorica za prodajo v diviziji Secure Power pri podjetju Schneider Electric. Foto: Schneider Electric

Kaj vam pomeni položaj, na katerem ste? Menite, da imajo ženske boljše predispozicije za opravljanje dela na vodilnih delovnih mestih?

Schneider Electric je eno največjih podjetij v industriji in vodilno na področju trajnosti. Delo v takem okolju mi predstavlja izjemno zadovoljstvo. S svojim znanjem in odgovornostmi, ki pritičejo položaju, ki ga zasedam, želim prispevati k uresničevanju vizije podjetja in doseganju ciljev pri razvoju IT-rešitev ter ustvarjanju energetsko trajnostne prihodnosti za celoten IT-ekosistem. Mehke veščine, ki so potrebne za kakovostno vodenje, kot so potrpežljivost, ustvarjalno razmišljanje, veščine reševanja težav in sposobnost opravljanja več nalog hkrati, pa morajo imeti ali jih razviti vsi izvršni direktorji, ne glede na spol.

Katera so najpomembnejša prizadevanja vašega podjetja pri odpravi plačnih vrzeli?

V podjetju si prizadevamo za enakopravnost na različnih področjih, tudi za odpravo plačnih vrzeli. Že devet let se trudimo zmanjšati razlike v plačah med spoloma, z namenom, da do leta 2025 zmanjšamo razliko na manj kot 1 %. Da bi to dosegli, smo uvedli jasen okvir, s strateškim načrtom in koraki za izvajanje. S celovitim pristopom zagotavljamo enakost plač ne samo pri zaposlovanju, ampak tudi pri napredovanju in usklajevanju plač. Naša prizadevanja za odpravo plačnih vrzeli med spoloma so prepoznali tudi pri Bloombergovem indeksu enakosti med spoloma (GEI), kjer že več let dosegamo zelo dobre ocene, nad povprečjem GEI v primerjavi z drugimi podjetji.

Ali so možnosti za napredovanje v vašem podjetju enake za vse?

Večina podjetij, vključno s podjetjem Schneider Electric, mora ravnovesje med spoloma vključiti v vse ravni poslovanja, na čelu s svojo poslovno strategijo, za kar so potrebna leta strateškega načrtovanja, ciljno usmerjenega razvoja ter mehanizmov ozaveščenosti in odgovornosti. Naše podjetje se je zavezalo, da v okviru trajnostnih ciljev do leta 2025 zagotovi 50-odstotno zastopanost žensk pri novih zaposlitvah, trenutno smo pri 43 %. Na menedžerski ravni ženske v našem podjetju trenutno zasedajo približno četrtino vodilnih položajev. Naš cilj je, da se ta odstotek do leta 2025 poveča na 40 %. Standarde bomo dvigovali, dokler ne dosežemo ravnovesja med spoloma na vseh ravneh delovanja podjetja. Ponosni smo na raven, ki smo jo dosegli med vodilnimi položaji, vendar si še naprej prizadevamo za ravnovesje med spoloma v celotni organizaciji.

Ali podjetje Schneider Electric podpira vključevanje različnih generacij zaposlenih na delovnem mestu?

Ko govorimo o »raznolikosti«, večina pomisli na vključevanje spolne ali rasne raznolikosti. Vendar pa je generacijska zastopanost prav tako pomembna oblika vključenosti. V našem podjetju je zaposlenih kar pet generacij. Cenimo mlade talente, saj prinašajo sveže ideje in energijo, ki spodbuja širjenje perspektiv in inovacij. Med letom izvajamo različne programe, ki vključujejo študijske prakse, strokovno izpopolnjevanje in možnosti sodelovanja pri konkretnih projektih. Na drugi strani pa cenimo izkušenost in predanost sodelavcev, ki so v našem podjetju zaposleni že dalj časa. Poročilo OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) o spodbujanju starostno raznolike delovne sile kaže, da medgeneracijsko sodelovanje prinaša večjo učinkovitost in produktivnost. Po rezultatih bo tako poslovanje v naslednjih treh desetletjih privedlo do donosnejšega gospodarstva in povečanja BDP na prebivalca za 19 %.

Lahko izpostavite še druge primere, v katerih Schneider uresničuje vključevanje?

Ni dovolj, da se usmerjamo le na zmanjševanje plačilnih razlik med spoloma, moramo se boriti proti vsaki obliki pristranskosti in spodbujati koncept vključevanje, pri čemer si ne smemo dovoliti, da »vključevanje« ostane le trend in beseda na papirju, ampak se resnično udejanji v delovnem okolju.

V podjetju spremljamo strokovni razvoj vsakega zaposlenega ter zagotavljamo podporo pri napredovanju s številnimi programi in izobraževanji. Zaposlenim želimo omogočiti večje ravnotežje med poklicnim in zasebnim življenjem, zato smo prilagodili politike o družinskem dopustu in prožnem delovnem času. Tak način dela temelji na medsebojnem zaupanju, poleg zadovoljstva zaposlenih pa omogoča tudi boljše delovne rezultate, ki na koncu prispevajo k blaginji celotne skupnosti in trajnostni prihodnosti.

Kaj vas v industriji najbolj navdušuje in motivira?

Ena od ključnih prednosti IT-industrije je, da se nikoli ne preneha razvijati. Smo v neprekinjenem procesu učenja in osebnega razvoja. Konkretno, industrija podatkovnih centrov se v primerjavi s preostalim tržiščem hitro spreminja, zato verjamem, da bo v naslednjih letih igrala zelo pomembno vlogo pri gospodarskem razvoju. Skladno s tem se bodo tehnološke rešitve še naprej razvijale in mlajši generaciji ponujale še več priložnosti. Seveda bo za ohranitev raznolikosti in privabljanje novih talentov potreben čas, vendar bodo rezultati na koncu pomembni za vse povezane industrije.

Kako vidite prihodnost »enakosti in raznolikosti« pri podjetju Schneider Electric in v IT-industriji?

Schneider Electric ostaja zavezan ustvarjanju pozitivnih sprememb in zagotavljanju enakih priložnosti za vse. Ne gre le za vprašanje družbene odgovornosti, ampak predstavlja osnovni poslovni temelj. Verjamemo, da mora vsaka organizacija ali podjetje prepoznati, da so njeni človeški viri najpomembnejši kapital, in podpirati raznolikost med zaposlenimi. Naša zaveza enakovredni zastopanosti obeh spolov je ključni del naše širše trajnostne strategije do leta 2025. Želimo graditi svet, v katerem lahko vsi, ne glede na spol, starost ali generacijo, dosežemo svoj polni potencial.