Foto: Škoda Slovenija
Foto: Škoda Slovenija

Novi Škoda Kamiq tako že na pogled ne skriva sorodstva z večjima Kodiaqom in Karoqom, tisto, kar je treba doživeti na cesti, pa je njegova ponudba najsodobnejših asistenčnih sistemov in visokoučinkovitih motorjev.

A ostanimo še pri videzu. Kamiq, ki je v svoji prejšnji različici avtomobilske novinarje že prepričal na velikem primerjalnem testu PRIMA in tako postal najboljši mali SUV, ima zdaj večjo in bolj pokončno mrežo hladilnika, kakršna je značilna za Škode, nova odbijača z izrazitima difuzorjema pa mu dajeta še robustnejši SUV-ovski videz. Številni detajli, med njimi seveda tudi mreža hladilnika, bodo pri različici Monte Carlo v tipični sijaj črni barvi, medtem ko bodo standardne inačice uporabljale kombinacijo kromiranih in matiranih srebrnih delov.

Foto: Škoda Slovenija
Foto: Škoda Slovenija

In kaj bi izpostavili oblikovalci?

Škodin oblikovalec Dalibor Pantůček ne okleva: »Vsekakor nove žaromete, ki jih serijsko sestavljajo LED-diode. Zdaj je zgornji svetlobni element deljenih žarometov še vitkejši, medtem ko se je spodnji povečal. Prav tu, v spodnjem delu, so nameščeni tudi opcijski matrični žarometi TOP LED z značilnimi šesterokotnimi matričnimi moduli. Mimogrede, pri Kamiqu prej te možnosti ni bilo na voljo. V zgornjem delu z dnevnimi lučmi pa smo uporabili našo priljubljeno tematiko češkega kristala, tako da imajo elementi tridimenzionalno kristalno obliko.«

Foto: Škoda Slovenija
Foto: Škoda Slovenija

Obenem postavitev žarometov skupaj z višjim položajem na sprednjem delu vozila poudarja Kamiqov terenski videz. Robustni odbijači pa seveda pripomorejo tudi k boljši zaščiti žarometov in vseh njihovih funkcionalnih elementov.

Foto: Škoda Slovenija
Foto: Škoda Slovenija

Pa zadaj?

»Ko danes na cesti vidim prejšnjega Kamiqa od zadaj, se mi zdi, da daje zelo samozavesten vtis. In ravno to smo želeli s posodobitvijo še bolj poudariti,« opisuje Pantůček robusten videz prenovljenega zadnjega dela.

Foto: Škoda Slovenija
Foto: Škoda Slovenija

»Odbijač je dobil nov difuzor bolj prefinjenega videza. Njegova zasnova v spodnjem delu spominja na tri odprtine za dovod zraka na sprednjem odbijaču. Vlečna kljuka, ki je na voljo opcijsko, je nato vgrajena v odbijač tako, da je na prvi pogled skoraj nevidna. Oblika difuzorja se ne spremeni ne glede na to, ali ima vozilo vlečno kljuko ali ne. In seveda, tu je tudi nov napis Škoda.«

Kamiq je zdaj na voljo tudi z možnostjo upravljanja vrat prtljažnika z virtualnim pedalom, torej brez dotika, z brco pod odbijačem. Simply Clever!

Foto: Škoda Slovenija
Foto: Škoda Slovenija

Okolju in ljudem prijazno

Novi Škoda Kamiq v svoji notranjosti daje poudarek ergonomiji in okolju prijaznim materialom, ki jih je lažje reciklirati in so pogosto tudi sami narejeni iz ponovno uporabljenih surovin. Rezervoar za tekočino za pranje stekel in obrobe kolotekovso tako denimo izdelani iz reciklirane plastike, v notranjosti pa so rastlinska vlakna iz konoplje in kenafa uporabljena za obloge vrat in strukturo stropne obloge. Za oblazinjenje, talne obloge in predpražnike so pri Škodi izbrali reciklirane tkanine.

Foto: Škoda Slovenija
Foto: Škoda Slovenija

Kupci se lahko odločajo med tremi nivoji opreme – Essence, Selection in športnim Monte Carlo –, v katerih je na voljo skupaj šest slogov notranjosti. Najbolj na pogled izstopa priljubljeni Monte Carlo, katerega serijska oprema vključuje športne sedeže, črne poudarke in dekorativne elemente Carbon ter panoramsko streho.

Vsem različicam pa je skupno, da so sodobne rešitve v njih postale standard, saj je že osnovni model opremljen z 8,25-palčnim zaslonom infozabavnega sistema Škoda Infotainment in digitalnim zaslonom velikosti 8 palcev, lahko pa izberete tudi digitalno instrumentno ploščo, ki meri 10,25 palca.

Foto: Škoda Slovenija
Foto: Škoda Slovenija

Ne spreglejte: Kamiq je na voljo z ugodnim financiranjem 1%. To preprosto pomeni, da boste celotno obdobje financiranja zanj plačevali en odstotek njegove maloprodajne cene na mesec, medtem ko bo ostanek vrednosti, ki ga morate plačati ob koncu, odvisen od izbranega pologa in obdobja financiranja. Več na hudobro.si.

Kaj ga poganja?

Dizelskih motorjev v ponudbi ni več, zato pa se Kamiq lahko pohvali s tremi sodobnimi motorji TSI iz zelo učinkovite generacije EVO2, ki zagotavljajo večjo učinkovitost in manjšo porabo. Osnovni motor je trivaljnik 1.0 TSI z močjo 70 kilovatov (95 konjskih moči) in petstopenjskim ročnim menjalnikom. Motor 1.0 TSI s 85 kilovati (115 konjskimi močmi) je na voljo s šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali sedemstopenjskim menjalnikom DSG. Enako velja za najzmogljivejši štirivaljnik 1.5 TSI s 110 kilovati (150 konjskimi močmi). Ta ima tudi funkcijo izklopa valjev ACT, ki pripomore k manjši porabi goriva.

Foto: Škoda Slovenija
Foto: Škoda Slovenija

Zapeljite Kamiqa na testno vožnjo in mu dajte priložnost, da vas prepriča sam. Trgovca in termin, ki vam ustreza, si izberite na testiraj.skoda.si.

In varnost?

Kamiq je zdaj opremljen z do devetimi varnostnimi blazinami in s številnimi asistenčnimi sistemi, ki smo jih bolj vajeni iz višjih razredov ter še dodatno dvigujejo raven njegove aktivne in pasivne varnosti. Zato je bil nagrajen tudi s petimi zvezdicami Euro NCAP. Serijska oprema tako vključuje sistem Front Assist z nadzorom pešcev, sistem Lane Assist za ohranjanje vozila v voznem pasu in sistem za prepoznavanje prometnih znakov, na voljo pa so tudi sistem Crew Protect Assist, manevrirna asistenca, sistem Side Assist, prilagodljivi prediktivni tempomat in prilagodljivi Lane Assist.

Foto: Škoda Slovenija
Foto: Škoda Slovenija

Več podrobnosti o novem Kamiqu najdete na skoda.si in v Škodinem konfiguratorju, kjer si lahko sestavite Kamiqa po svojih željah, naredite izračun financiranja in pridobite informativno ponudbo trgovca.