Med poplavo konkurenčnih družbenih omrežij Facebook še zmeraj ostaja med vodilnimi, se neprestano izboljšuje ter s tem ohranja široko mrežo uporabnikov. Oglaševanje na Facebooku je zaradi svojih specifik izjemno učinkovito, po drugi strani pa zahteva veliko znanja, izkušenj in dobro poznavanje družbenega omrežja za uspešno izpeljavo kampanje, ki bo prinesla želene rezultate. V ta namen si je potrebno zastaviti strateške cilje ter izkoristiti vse možnosti, ki jih ponuja Facebook oglaševanje.

Facebook je v osnovi namenjen povezovanju z ljudmi. Omogoča kreiranje osebnega profila in deljenje različnih vsebin, lahko pa se uporablja tudi v poslovne namene, tako da ustvarite Facebook stran, namenjeno za promocijo podjetja, društva ali izdelka in z njeno pomočjo povečate uspešnost poslovanja. Tudi ostale funkcije tega družbenega omrežja se lahko učinkovito uporabijo za Facebook oglaševanje, potrebna je le dodelana strategija, s katero je uspeh zagotovljen. Na tej spletni strani https://www.spletnipartner.si/facebook-oglasevanje/ boste našli napotke, kako kreirati vašo prvo Facebook oglaševalsko kampanjo, ki bo prinašala rezultate. Ta vodič je odličen tako za popolne začetnike, kot tudi tiste, ki imate s Facebook oglaševanjem že nekaj izkušen.

Kako deluje oglaševanje na Facebooku?

Uporabniki Facebooka so z ustvarjanjem osebnih profilov in drugimi dejavnostmi skozi leta podjetju posredovali ogromne količine informacij. Zaradi te zbirke je mogoče danes oglaševanje na Facebooku popolnoma prilagoditi glede na posamezne skupine uporabnikov, ki so razdeljene v različne ciljne skupine. Tako se določeni Facebook oglasi pojavijo samo točno določeni in vnaprej izbrani ciljni skupini, ki jo oglaševalec sam kreira. V teh skupinah se lahko uporabniki razdelijo glede na demografske interese, njihove dejavnosti, interese in zanimanja. Ta delitev je ključna za uspeh oglaševalske kampanje, saj ravno natančno profiliran kupec zagotavlja večjo uspešnost oglaševanja.

Facebook oglaševanje je dosegljivo vsakomur, ki ima na tem družbenem omrežju kreiran osebni profil. Obstajajo določene omejitve, katerih vsebin se ne ne sme oglaševati (gre za prepovedane vsebine kot so orožje, droge, farmacija itd.), sicer pa se samega oglaševanja lahko loti prav vsak, vendar velja, da znanje in izkušnje prinesejo veliko boljše rezultate. Facebook oglasi se lahko na Facebooku pojavijo na različnih mestih, kar omogoča lovljenje novih kupcev. Najpogosteje oglaševalci na Facebooku uporabljajo naslednja mesta:

  • vir novic: obiskovalcem omogoča sledenje objavam njihovih prijateljev, znancev in drugih Facebook strani, zato to mesto vsakodnevno obišče največ uporabnikov, posledično oglaševanje na Facebooku na tem mestu prinaša najboljše rezultate;
  • druga bolj opažena mesta na Facebooku: to so npr. mesta s predlaganimi videoposnetki, zgodbe in tržnica, vendar jih spremlja že veliko manj uporabnikov, zato je najboljši način za ugotavljanje najprimernejšega mesta za prikazovanje oglasov testiranje posameznih mest;
  • Instagram: je platforma, ki deluje pod okriljem Facebooka in prav tako omogoča prikazovanje Facebook oglasov, zato so možnosti za Facebook oglaševanje ozko omejenim ciljnim skupinam še večje.

Facebook oglaševanje po korakih

Gre za bolj ali manj zapleten postopek, sestavljen iz treh korakov, znotraj katerih je potrebnih več operacij – med njimi so še posebej izpostavljeni različni Facebook oglasi –, ki bodo prinesle želene rezultate.

1. Oglaševalska kampanja

Najprej je treba za uspešno Facebook oglaševanje znotraj oglaševalske kampanje definirati cilj oglaševalske akcije. Facebook trenutno ponuja 11 različnih možnosti izbire, med katerimi vsaka vodi do različnih ciljev, zato bodite pri izbiri cilja zelo pozorni. V nasprotnem primeru se lahko v nadaljevalnih korakih ob morebitni napačni izbiri pojavijo zakasnitve zaradi popravljanja preteklih napačnih izbir. Med kampanjami so za Facebook oglaševanje še posebej zanimive »dejavnost«, ki se največkrat uporablja za povečevanje števila všečkov; kampanja »promet« je uporabna za pridobitev klikov na spletno stran s pomočjo Facebooka, kampanja »doseg« pa vam pride prav, če želite, da vaši Facebook oglasi dosežejo kar največ ljudi.

2. Nabor oglasov

V tem koraku se določi proračun, namenjen za oglaševanje na Facebooku in način plačevanja za oglaševanje. Natančno se definira ciljna skupina, ki ji bodo Facebook oglasi namenjeni, njeni demografski podatki in interesi. Od čim natančnejšega definiranja ciljnih skupin je v veliki meri namreč odvisna končna uspešnost posamezne oglaševalske kampanje. Po določitvi ciljne skupine se je potrebno odločiti tudi za lokacijo, kjer bi radi prikazovali vaše oglase. V ta namen Facebook ponuja številne funkcije, da bodo oglasi dosegljivi čim bolj ozki in specifični ciljni skupini potencialnih kupcev.

3. Oglasi oz. »kreative«

Facebook oglaševanje seveda ne obstaja brez oglasov, ki so tretji del oglaševalske kampanje. Tukaj igrata glavno vlogo dobro poznavanje ciljne publike in kreativnost, saj je v tem delu na vrsti sestavljanje oglasov, ki se bodo prikazovali potencialnim kupcem. Facebook oglasi morajo pritegniti njihovo pozornost ter jih prepričati v interakcijo z vašim podjetjem. Za to uporabite vso svojo domišljijo, prav tako pa je dobro poznati tudi osnove psihologije, delovanje človeških možganov in sposobnosti empatije, saj boste tako lažje prišli do odgovora, kaj bi potencialne kupce pritegnilo v nakup.
Vsako oglaševanje ima svoje trike za uspeh in nič drugačno ni Facebook oglaševanje. Gre za kompleksen sistem, kjer je vsaka kampanja zgodba zase, zato je na tem področju potrebnega veliko dela, testiranj in preizkušanja različnih možnosti, da bodo Facebook oglasi kar najučinkovitejši. Na tak način boste izpilili svoje znanje, Facebook oglaševanje pa bo postalo orodje, ki bo vaše podjetje poneslo v višave.