O tem, ali so bili najprej prvi v svoji niši in potem začeli izvajati optimizacijo, ali obratno, so prvi zaradi izvajanja optimizacije, ne bi razpravljali, bi pa omenili eno stvar, ki je dejstvo: Brez izvajanja optimizacije svojega vodilnega mesta v branži ne bi ohranjali.

Optimizacija spletnih strani, je danes popolnoma drugačen proces, kot je bil na primer pred desetimi leti.

V zadnjih letih so se namreč iskalniki močno razvili in napredovali. Za uvrščanje strani upoštevajo preko 200 dejavnikov, poleg tega pa upoštevajo tudi aktivnost podjetij na socialnih omrežjih in moč blagovne znamke. Torej faktorje, ki sami po sebi s spletno stranjo podjetja niso neposredno povezani.

Revolucija procesa optimizacije spletnih strani (SEO)

Zato je za učinkovito optimizacijo strani danes potreben drugačen pristop, ki pa mora biti bolj »organski«. Google se zaveda namreč, da podjetja izvajajo dejavnosti z namenom, da bi se uvrstili višje. To tudi prepoznava. A pomembno je, da taktike, ki se uporabljajo niso manipulativne.

V skladu z ukrepi za prepoznavanje zlonamernosti strani so namreč (pri Googlu) razvili mnoge rešitve, ki jim omogočajo, da strani, ki »ubirajo bližnjice« prepoznajo in ustrezno sankcionirajo.

V mnogih primerih gre sicer za to, da stranem izničijo učinek, ki bi ga z goljufanjem dosegli. V redkejših primerih pa za de-indeksacijo (izbris) z Googla.

Kako izgleda učinkovita optimizacija spletnih strani v 2024

Da bi torej podjetjem zagotovili učinkovito optimizacijo, moramo strokovnjaki za SEO zagotoviti storitve v drugačni in kot že rečeno v bolj naravni obliki.

Optimizacijo spletnih strani kljub spremembam še vedno lahko delimo na »on site« in »off site« optimizacijo. Torej na tisto, ki se izvaja na dotični strani in tisto, ki se izvaja izven te strani.

Pri tem »on site« optimizacija vključuje tehnično optimizacijo in popravke strani ter optimizacijo in pisanje vsebine za stran. »Off site« optimizacije medtem pretežno sestoji iz gradnje povezav in aktivnosti na socialnih omrežjih.

Učinkovita optimizacija spletnih strani je cilju prilagojen vsebinski marketing.

Na kratko povedano, je rešitev za izvajanje učinkovite optimizacije strani izvajanje učinkovitega digitalnega marketinga. Ampak, če bi prve pozicije lovili na tak način, bi bili stroški pridobitve pozicij enormni. Aktivnosti za digitalni marketing je zato potrebno ustrezno prilagoditi ciljem, med katerim je eden od glavnih prva pozicija na Googlu in drugih iskalnikih.

Optimizacija strani in vsebinski marketing

Optimizacija spletnih strani je tako postala na nek način vsebinski marketing. Pomembno je namreč, da se piše oz. proizvaja vsebina, ki obiskovalce nagovori, informira, skratka pritegne. Pomembno je, da se podjetje pojavlja v medijih. Pomembno je, da se na socialnih omrežjih dogaja…

Učinek oz. uspešnost omenjenih procesov je možno meriti s pomočjo analitike in tako slediti uspehu tudi na mikro ravneh (iskanja blagovne znamke, vključenost z vsebino, zapustitve, konverzije) in zatem na makro ravneh (pozicije in CTR).

En proces, dvojni učinek

Ko pa v SEO procese vključimo vsebinski marketing, pa pridemo do rezultata, ki seveda presega zgolj pridobivanje pozicij. Avtomatsko namreč dosežemo učinek, ki je tipičen za vsebinski marketing. To pa je v prvi vrsti vzpostavitev zaupanja že v fazi procesa odločanja uporabnika o nakupu. To je nekaj popolnoma novega.

Vsebina, ki oblikuje nakupne odločitve

Že dolgo je znano, da se z digitalnim marketingom ne le oglašuje, temveč oblikuje nakupne odločitve uporabnikov. Mnoga podjetja to seveda učinkovito počnejo. Novost pa je, da je ta taktika danes lahko združena z izvajanjem optimizacije spletnih strani.

Kakovostna vsebina je namreč nekaj, kar podjetja kot ponudnike na trgu močno razloči. So tista, ki vsebine nimajo, so tista, ki imajo slabo vsebino in so tista, katerih vsebina pritegne uporabnike.

Pri tem gre predvsem za vsebino, ki je usmerjena v različne faze v katerih se uporabnik nahaja pred ali po nakupu. Vsi namreč raziščemo preden nekaj kupimo, se informiramo in nadalje raziskujemo, ko to uporabljamo. Ponudnik, ki nam zagotavlja prave in relevantne informacije v zvezi s tem se na spletu pojavlja pogosteje in ob »pravih« trenutkih.

Kako do kakovostne optimizacije

Mnogi podjetniki pri nas imajo pogosto slabe izkušnje z izvajanjem optimizacije spletne strani. Gre za to, da so v preteklosti morda najeli že več izvajalcev, ki so bili morda tudi dokaj dragi, pa ni bilo učinka. Mnogim se zadeva zdi predraga in ne vidijo, kako bi se investicija lahko povrnila v taki meri.

Mnogi izvajalci optimizacije pri nas še danes uporabljajo zastarel pristop. Med najbolj priljubljenimi izbirami podjetnikov je rešitev »po učinku«, ki seveda ni tako draga, a za večino ne prinaša razlike v pozicijah. Torej ni drago, a tudi ni efekta.

Tudi nekatere agencije lahko za začetno »on site« optimizacijo izstavijo visoke račune in jo sicer pravilno izvedejo, a je dejstvo, da zgolj izvedba »on site« optimizacije večinoma ni dovolj, za spremembe pozicij.

Optimizacija strani na višjem nivoju

Podjetnikom, ki se zanimajo za optimizacijo strani, pogosto razložimo, da je učinkovitost optimizacije strani povezana s količino aktivnosti, ki so potrebne, da se prehiti določenega konkurenta. Če ta konkurent v optimizacijo vlaga določen znesek, mora podjetje, ki je za njim, na tem področju delati več in posledično vlagati več. A ne za vedno. Po dosegu določenih pozicij se obseg investicije v SEO seveda zmanjša in prilagodi potrebam v novi situaciji.

V kolikor vas zanima optimizacija spletnih strani, ki je učinkovita tudi v najkonkurenčnejših nišah, se obrnite na podjetje Miklavčič marketing d.o.o. Z našimi rešitvami namreč dosežemo prve pozicije že v šestih mesecih izvajanja optimizacije spletnih strani.