Peter Kavčič. Foto: AMZS
Peter Kavčič. Foto: AMZS

Pošiljka več tisoč kitajskih električnih avtomobilov v Nemčijo ni vojna napoved, kot je zapisal nemški Tagesschau. Peter Kavčič iz AMZS-ja o tem pravi: "Govorimo o dokaj majhnih številkah. Mislim, da gre za približno sedem tisoč avtomobilov. Za celoten evropski trg to ni veliko. Je pa to spodbuda evropskim proizvajalcem, da pospešijo izdelavo cenejših električnih avtomobilov, ki so jih sicer že napovedali. Vsi glavni proizvajalci imajo takšne avtomobile v sklepnih fazah razvoja in bodo prej ali slej na trgu."

Kavčič pravi, da bo to vsekakor dobro za kupce, in dodaja, da se je slika v zadnjem času preprosto obrnila. "Zadnjih deset, petnajst let je Evropa veselo izvažala na primer premijske avtomobile, tudi na Kitajsko, in pri tem žela mastne dobičke. Govorimo o vseh večjih avtomobilskih korporacijah. Zdaj pa se je slika obrnila. Kako se bo izteklo, bo odvisno od Evrope kot celote, kako bo vse skupaj regulirala. Saj smo še vedno zelo odvisni od kitajskih izdelkov – oblačil, telefonov ..." Po mnenju Kavčiča še ni razloga za preplah.

Vsak deseti kupljeni avtomobil je električen

Desetina novih kupljenih avtomobilov lani v Sloveniji je imela električni pogon. To je v primerjavi s preteklimi leti velik skok, pravi Kavčič. "Razlogov je več. Eden je zagotovo hitra dobava električnih avtomobilov. Pa tudi ponudba je večja." Zato se bo število prodanih električnih vozil v prihodnjih letih še povečevalo.

Kmalu lahko pričakujemo tudi cenovno ugodnejša električna vozila. "Govorim o ceni približno 25.000 evrov. To so avtomobili nižjega srednjega razreda." To bo pripomoglo k premiku naprej v elektromobilnosti. "Vse več ljudi si bo lahko privoščilo nakup električnega avtomobila. Seveda bodo ti avtomobili boljši, večje razdalje bo mogoče prevoziti z enim polnjenjem. Na drugi strani pa bo na trgu tudi vedno več rabljenih električnih avtomobilov, ki pa postajajo vedno bolj cenovno zanimivi. Danes se že da kupiti soliden rabljen električni avto za okoli 15 tisočakov. In ta trend bo šel zagotovo naprej."

Je pa pri nakupu rabljenega električnega avtomobila bolj od prevoženih kilometrov pomembna kakovost baterije. "Kajti baterija je najdražji sestavni del električnega avtomobila. In če ta ne deluje več, tako kot recimo ne deluje pri starem mobilnem telefonu, vemo, kakšne težave to prinaša. In pri avtomobilih je podobno. S slabo delujočo baterijo ne boš prevozil 200 kilometrov z enim polnjenjem, ampak bistveno manj, lahko tudi pol manj."

Cene upadajo

Ponudba na avtomobilskem trgu je po koronski krizi spet večja, cene pa so ostale dokaj visoke.

"Konec lanskega leta so se sicer začeli popusti, cene avtomobilov so nekoliko upadle, sploh pri trgovcih, ki so imeli kar nekaj zaloge. Težko je ugibati, kako se bodo cene gibale naprej. Zagotovo pa si lahko obetamo nekoliko boljšo prodajo, če ne bo kakšnih velikih pretresov. Tudi cena denarja se nekoliko znižuje, kar vpliva na financiranje nakupa. Zlasti pri znamkah in modelih avtomobilov, ki jih je nekoliko več v zalogi, se trgovci prilagajajo s ceno in ugodnejšim financiranjem nakupa." Pri nas se še vedno proda največ športnih terencev in družinskih karavanov, pravi Kavčič.

Tudi rabljeni avtomobili se prodajajo dobro

Ko se je v koronskem času tako rekoč ustavila proizvodnja novih avtomobilov, je močno zrasel trg rabljenih vozil. Tudi cene so se zvišale. "Danes so se te stvari že nekoliko uredile. Cene rabljenih vozil se počasi spuščajo. Recimo, neki priljubljen avto srednjega ali nižjega srednjega razreda danes stane od 20 do 25.000 evrov. Še pred enim letom je bila cena vsaj za pet tisoč evrov višja." Je pa seveda pri nakupu rabljenih avtomobilov treba biti pozoren, opozarja Kavčič.

"Ljudje še vedno preveč verjamejo lepim besedam, ne naredijo pa domače naloge in se sami ne pozanimajo podrobno o zgodovini avtomobila. Danes je vse digitalizirano. Da se dobiti podatek o tem, ali je bil avtomobil redno vzdrževan, ali je bil ustrezno in pravilno servisiran; da se tudi videti, ali je bilo z njim kaj narobe, je bil morda poškodovan. V AMZS-ju ponujamo pregled pred nakupom, ki ni namenjen samo članom, ampak vsem. Treba se je naročiti, potem pa strokovnjak pogleda več kot 100 točk in ugotovi dejansko stanje avtomobila ter izda poročilo. Potencialni kupec takega avtomobila potem natančno ve, s čim ima opravka."

Več v tokratni epizodi oddaje Ob osmih.

Peter Kavčič: Zaradi kitajskih bodo tudi evropski električni avtomobili cenejši