Po izteku akcije pa še naprej pozivajo k odgovornemu in zmernemu ravnanju z alkoholom, so sporočili.

Letošnja preventivna akcija je potekala pod naslovom Beseda zdravi, in sicer od 22. februarja do velike sobote. Z njo so poleg splošnega opozorila, da neodgovorno uživanje alkohola škoduje, in poziva posameznikom, naj se za 40 dni odpovejo alkoholu, želeli poudariti predvsem stiske otrok alkoholikov, ki se srečujejo z alkoholizmom v družini ali rednim opijanjanjem njihovih staršev. Takih otrok je v Sloveniji najmanj 70.000 otrok, so zapisali.

Ob koncu akcije so se organizatorji posebej zahvalili vsem, ki so se za 40 dni odpovedali alkoholu zaradi solidarnosti z vsemi, ki se srečujejo s trpljenjem zaradi alkohola. Pozvali so k odgovornemu in zmernemu ravnanju z alkoholom tudi po koncu akcije.

"Prizadevanja za zmanjševanje škode, ki jo čezmerno uživanje alkohola povzroča v naših družinah, v prometu in pri zdravju, se namreč ne končajo z zaključkom akcije, ampak so spodbuda k zmernosti in dogovornemu odnosu do pitja alkohola doma, na cesti, v službi in v družbi prav vsak dan v letu," so zapisali.

Samo prek družbenih omrežij, kjer so objavljali zgodbe alkoholikov in njihovih svojcev, je akcija dosegla več kot 150.000 ljudi. Forum Zasvojenost in pomoč, ki svetuje zasvojenim in njihovim bližnjim, pa je v času trajanja akcije obiskalo 6000 uporabnikov. Med akcijo so prejeli vrsto odzivov, ki so jih zbrali in objavili na spletni strani.

Akcijo so skupaj organizirali Slovenska karitas, Javna agencija RS za varnost prometa, Nacionalni inštitut za javno zdravje in portal Med.Over.Net, v njej pa so sodelovali tudi številne druge organizacije in društva. Z brezplačnim oglaševanjem in uredniškimi prispevki je akcijo podprlo 28 radijskih, 15 televizijskih in 14 časopisnih medijskih hiš ter 20 večjih spletnih portalov, so še sporočili.