Glavnina del mora biti namreč izvedena v času popolne zapore železniške proge med Kranjem in Jesenicami, ki se zaključuje poleti. Rok za izvedbo vseh del v skupni vrednosti več kot 70 milijonov evrov, pa je do konca poletja 2022.

Čeprav je država v okviru nadgradnje železniške proge Ljubljana-Kranj-Jesenice-državna meja sprva načrtovala le nadgradnjo odsekov Podnart-Lesce Bled in Kranj-Podnart, bodo ob pridobitvi dodatnih sredstev iz podnebnega sklada v prihodnjih mesecih nadgrajeni tudi odseki Lesce Bled-Žirovnica, Žirovnica-Slovenski Javornik in Slovenski Javornik-Jesenice.

Tako bodo skušali čim bolje izkoristiti zaporo gorenjske železniške proge, ki je povezana s prenovo železniškega predora Karavanke. Ta naj bi bil po prvotnih načrtih zaprt do 10. julija, zaradi dodatnih del pa bi lahko zaporo morda nekoliko podaljšali in se izognili ponovni zapori proge enkrat v prihodnje. Čez nekaj let je nato načrtovana še nadgradnja proge od Ljubljane do Kranja in prenova gorenjskih železniških postaj.

Pri uresničitvi načrtov se je zapletlo in zavleklo pri izbiri izvajalca del. Ko je že kazalo, da je priložnost zamujena, je Direkcija RS za infrastrukturo vendarle uspela pravočasno oddati javno naročilo. Za izvajalca del na 12 kilometrov dolgi progi od Lesc do Jesenic je bil izbran konzorcij podjetij SŽ-ŽGP Ljubljana, CGP, GH Holding in Riko, so za STA pojasnili na direkciji in dodali, da je pogodbena vrednost del skupaj z DDV 70,6 milijona evrov.

Pripravljalna dela so stekla v začetku maja, sedaj pa gradbena dela že intenzivno potekajo. Da bi dela, ki jih je možno izvesti le ob zaprti progi, izvedli pravočasno, potekajo praktično nepretrgoma, tudi ponoči. Intenzivna dela z več hrupa je moč pričakovati do konca junija, medtem ko bodo ostala dela potekala do konca julija, so sporočili iz Občine Jesenice. Rok za izvedbo vseh del na progi je sicer 16 mesecev od uvedbe izvajalca v delo.

V okviru nadgradnje železniške proge v skladu z evropskimi standardi bo povečana kategorija železniške proge, izvedena bo nova vozna mreža, sanirani bodo prepusti in premostitveni objekti, izvedena gradnja novih oziroma sanacija obstoječih podpornih zidov ter saniran železniški predor Žirovnica. Po končani investiciji bo povečana stopnja varnosti prometa, povečana zmogljivost železniške proge in skrajšan čas potovanja. Zgrajenih bo tudi šest kilometrov protihrupnih ograj.