Gre za predlog, ki je podoben predlogu ministrstva za zdravje z lanskega decembra. Z njim želijo med drugim odpraviti ugotovljeno neustavnost glede časovne omejenosti koncesij.

Na ministrstvu za zdravje so novelo zakona lekarniški dejavnosti, s katero so med drugim želeli odpraviti ugotovljeno neustavnost glede časovne omejenosti koncesij, pripravili konec lanskega leta. Predlog novele je bil v javni razpravi do 29. decembra 2021, a nato ni bil vložen.

V SDS-u so na ustanovni seji DZ-ja prejšnji petek, takoj po potrditvi poslanskih mandatov novega sklica DZ-ja, v parlamentarni postopek vložili 27 predlogov, med drugim tudi novelo zakona o lekarniški dejavnosti, ki je podobna predlogu zdravstvenega ministrstva.

Zakon o lekarniški dejavnosti, ki določa, da se lahko koncesije za izvajanje lekarniške dejavnosti podelijo za določeno obdobje, ki ne sme biti krajše od 15 in ne daljše od 30 let, so sprejeli v času vlade Mira Cerarja. Prehodno določbo je na ustavnem sodišču izpodbijala Občina Tolmin.

Da sta prehodna določba zakona o lekarniški dejavnosti, ki ureja uskladitev koncesijskih odločb in pogodb, sklenjenih za nedoločen čas, in določba, po kateri se koncesija za izvajanje lekarniške dejavnosti lahko podeli zgolj za časovno omejeno obdobje, v neskladju z ustavo, je ustavno sodišče ugotovilo novembra 2020. DZ-ju je naložilo, da mora ugotovljeno protiustavnost odpraviti v enem letu.

Ob tem je ustavno sodišče izpostavilo zlasti vprašanje, kaj se zgodi s koncesijami, ki so bile v skladu z zakonom o lekarniški dejavnosti brez časovne omejitve podeljene zasebnikom, a so se ti preoblikovali v gospodarsko družbo, ki je pravna oseba.

Ustavno sodišče je še presodilo, da bi moral zakonodajalec urediti možnost prenosa večinskega deleža v osnovnem kapitalu pravne osebe s koncesijo, ki je v lasti nosilca lekarniške dejavnosti. Določiti bi moral, ali je takšen prenos sploh dopusten, in če je dopusten, pod kakšnimi pogoji, na primer ali je za prenos potrebno soglasje koncedenta.

Po mnenju ustavnega sodišča bi zakon moral določiti še, ali v primeru navedenega prenosa koncesijsko razmerje ostane nespremenjeno, čeprav je prišlo do spremembe nosilca lekarniške dejavnosti in s tem do bistvene spremembe v lastniški strukturi pravne osebe s koncesijo.

Po rešitvah, ki so jih pripravili na ministrstvu za zdravje, zdaj pa so jih v svojem predlogu zakona uporabili v SDS-u, bi novela določila splošna pravila za prenos večinskega deleža v kapitalski družbi imetnici koncesije za izvajanje lekarniške dejavnosti. Omogočila bi prenos deleža, vendar pod določenimi pogoji in s sodelovanjem koncedenta.

Poleg tega bi novela izrecno uredila prvi prenos deleža v družbi s koncesijo za izvajanje lekarniške dejavnosti, ki nima izrecno določenega trajanja koncesijskega razmerja. Gre le za družbe s koncesijo, nastale po statusno-pravnem preoblikovanju zasebnega zdravstvenega delavca v gospodarsko družbo.

Črtali bi tudi drugi odstavek 121. člena, ki ga je izpodbijala tolminska občina. Kot so ob tem izpostavili, je ustavno sodišče ugotovilo, da koncesije, podeljene na podlagi zakona o lekarniški dejavnosti, niso bile podeljene za nedoločen čas, ker prenehajo s smrtjo koncesionarja. To črtanje ne bi veljalo za nazaj in ne bi vplivalo na pravnomočno končane postopke, ki so bili izvedeni na podlagi te določbe.

Predlagajo tudi dopolnitev določila prehodne določbe glede preoblikovanja zasebnega zdravstvenega delavca s koncesijo za izvajanje lekarniške dejavnosti v gospodarsko družbo z univerzalnim pravnim nasledstvom tako, da se natančno opredeli vloga koncedenta pri preoblikovanju in da se določi postopek, po katerem se uredijo posledice univerzalnega pravnega nasledstva.