To bo omogočilo dodano vrednost v vsakem poklicu in pri vsaki človekovi dejavnosti ter digitalizacijo družbe in razvoj novih vrhunskih tehnologij, menijo.

V skupni izjavi izpostavljajo računalništvo in informatiko kot enega od temeljnih stebrov za področje naravoslovnih znanosti, tehnologije, inženirstva in matematike (STEM). Poudarili so velike potrebe po kadrih na teh področjih, hkrati pa odsotnost ustreznih vsebin v osnovnih in srednjih šolah.

Dekani, ki nujnost uvedbe omenjenega predmeta v šole poudarjajo že leta, verjamejo, da je za blaginjo države to prednostna naloga številka ena. Področje računalništva in informatike (RIN) se širi iz leta v leto, so spomnili. Glede na to je po njihovem mnenju nujno vključevanje matičnih fakultet v pripravo vsebinskih izhodišč.

Računalništvo in informatika sta temeljna znanost, na kateri sloni digitalizacija, so spomnili. Brez nje po njihovih navedbah ne more polno zaživeti vrsta tehnologij oziroma drugih znanosti, tako denimo internet stvari, umetna inteligenca, podatkovno rudarjenje, verige blokov, kibernetska varnost, bioinformatika ter prehod v zeleno gospodarstvo in ogljično nevtralno družbo.

Uvedbo obveznega predmeta računalništva in informatike vidijo kot prvi korak k celostni uvedbi področij STEM v izobraževalni sistem, kar je po njihovem prepričanju nujno za prihodnji razvoj družbe in gospodarstva v Sloveniji. Brez tega se ne bomo uspeli približati najbolj razvitim državam v Evropi in svetu, so posvarili.

Pod izjavo so se podpisali dekanja Fakultete za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani Mojca Ciglarič, dekan Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Univerze v Mariboru Gorazd Štumberger in dekan Fakultete za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije Univerze na Primorskem Ademir Hujdurović.

Vpeljava obveznega predmeta računalništva in informatike v srednje in osnovne šole je del prvega paketa ukrepov, ki ga je predlagal Strateški svet za digitalizacijo in ga je vlada potrdila 17. junija.