Menijo, da bi bilo bolje, da bi se šlo v strateško partnerstvo z uveljavljenim prevoznikom, kar je imela na mizi že prejšnja koalicija.

V NSi-ju želijo, da bi vlada na seji predstavila študijo o ekonomski upravičenosti vzpostavitve novega nacionalnega letalskega prevoznika, ki jo je za ministrstvo za infrastrukturo pripravilo podjetje Grant Thornton, ter poslovni načrt, časovnico, finančno konstrukcijo in postopek pogajanj z Evropsko komisijo, je danes na novinarski konferenci v Ljubljani povedal poslanec NSi-ja in predsednik komisije DZ-ja za nadzor javnih financ Jernej Vrtovec.

Medtem ko podpirajo državno podporo javnemu potniškemu prometu po cestah in železnici ter menijo, da bi morala država spodbujati tudi večjo letalsko povezljivost, pa so proti temu, da bi to skušali zagotoviti z novim letalskim prevoznikom.

"Nasprotujemo ideji, da bi Republika Slovenija ustanavljala nacionalno letalsko družbo, pri čemer bi vstopala neposredno v lastništvo podjetja, še posebej brez jasne predstavitve finančnih posledic za državni proračun," je zahtevo za sklic seje utemeljil Vrtovec.

Prava pot za izboljšanje letalske povezljivosti je po njegovem mnenju sklenitev strateškega partnerstva z eno od uveljavljenih letalskih družb ter subvencioniranje izvajanja prevozov na določenih strateško pomembnih destinacijah. Vrtovec je tudi opozoril, da omenjena študija nič ne govori o morebitnem spodbujanju nizkocenovnikov, ki letijo s sosednjih letališč, za polete z brniškega letališča.

"Če pa je smisel ustanovitev nove nacionalne letalske družbe, da bomo imeli učinkovitejši prevoz potnikov za drage letalske vozovnice v Bruselj, v bistvu za javne uslužbence ... je to nesmisel in bi nastala luknja brez dna," je menil Vrtovec.

Poleg finančnega tveganja je po njegovem mnenju ključno tudi vprašanje, ali je v Sloveniji sploh dovolj kadra in znanja, da bi uspešno upravljali nacionalno letalsko družbo in da ne bi bili priča novi Adrii, ki je klavrno končala.

Vrtovec je dejal, da so imeli v času prejšnje vlade, v kateri je bil minister za infrastrukturo, na mizi ponudbo prevoznika za strateško partnerstvo z že razdelanim urnikom poletov in potrebnim finančnim vložkom za prva leta delovanja – šlo je za Lufthansino hčerinsko družbo Air Dolomiti – a ni bilo soglasja v koaliciji. Takratno ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo pod vodstvom Zdravka Počivalška iz SMC-ja je proučevalo idejo o ustanovitvi novega prevoznika, a potem, ko je Evropska komisija zavrnila možnost, da bi sredstva pridobili iz sklada za obnovo in razvoj, epiloga ni bilo, je povedal Vrtovec.