V prihodnje je ključna vzpostavitev mehanizma kriznega odziva, ki bo pri koordinaciji pomagal od vsega začetka, so se strinjali zbrani.

Predsednica humanitarnega društva Adra Slovenija Katja Kotnik je poudarila, da društvo po avgustovskih poplavah prepoznava konkretno potrebo po načrtovanju odziva na terenu v primeru naravnih nesreč, ki so vse pogostejše.

Ob poplavah se je pokazala velika kapaciteta prostovoljcev, ki so bili pripravljeni priskočiti na pomoč, sta poudarili Maja Skutnik in Tina Velišček iz Slovenske filantropije. Pri tem sta se strinjali, da je v kritičnem trenutku manjkal načrt, ki bi omogočil boljše izkoriščenje potenciala prostovoljcev.

Pomen sodelovanja je poudarila tudi generalna sekretarka Zveze prijateljev mladine Slovenije Breda Krašna ter zatrdila, da je klicni center olajšal delo nevladne organizacije. "Ko nimamo odgovorov za naše družine, jih napotimo, da kličejo na 114. Na klicnem centru bodo prav gotovo imeli kakšen dodaten nasvet, ki ga mi nimamo," je poudarila pred današnjim posvetom.

Pri tem je navedla tudi možnost izboljšave aplikacije Poplave 2023, ki se je po avgustovskih poplavah izkazala za zelo koristno za koordinacijo in organizacijo prostovoljcev. Aplikacija bi bila lahko uporabljena tudi za obširnejšo koordinacijo podarjene pomoči in opreme za prizadete v poplavah, je prepričana.

Od klicnega centra so imeli korist tudi v Slovenski karitas, je poudaril predstavnik organizacije Danilo Jesenik Jelenc. "V prihodnje si obetamo, da bi država vzpostavila takšen mehanizem kriznega odziva, da ne bi bilo treba preveč improvizirati od vsega začetka, ampak da bi imeli neko odskočno desko. Res je, da se pri vsaki naravni nesreči nekaj naučimo, in mislim, da je zdaj prišel čas, ko bi lahko vse te izkušnje poenotili v en sam premišljen sistem," je še dodal.

V klicnem centru za informacije po poplavah so v enem mesecu delovanja na številki 114 odgovarjali na vprašanja 1678 klicateljev. Največ klicev je center imel drugi dan delovanja, in sicer 254. Do 17. oktobra je center prejel 2108 klicev in opravil 42 pogovorov na terenu.