Drama na VN Brazilije je dosegla vrhunec, ko je začelo deževati. Foto: EPA
Drama na VN Brazilije je dosegla vrhunec, ko je začelo deževati. Foto: EPA

Dokler so gume ogrete in je na stezi malo vode, je oprijem še vedno dober. Ko se ohladijo, so povsem neuporabne. Pri Glocku je bilo na koncu tako, kot da bi se peljal po ledu. Niko Mihelič

Po mojem Glock sploh ni vedel, kaj se za njim dogaja in kakšna nagrada je v igri, saj je imel ogromno težav, da je svoj dirkalnik sploh obdržal na progi in ni imel časa gledati v vzvratna ogledala. Ne vem, ali so ga iz boksov kaj opozarjali. Franci Jerančič

Niko Mihelič
Franci Jerančič, Nina Jerančič
Franci Jerančič uspešno okreva po nesreči s kolesom. Foto: EPA
Nekdanji asi komentirajo razplet v formuli ena

Seveda sta bila velika poznavalca bencinskih športov presenečena, da se je svetovno prvenstvo z dirko za VN Brazilije razpletlo na tako razburljiv način. "Če bi podoben film gledali v kinu, bi šli sredi predstave ven, saj bi rekli, da si že preveč zmišljujejo. Najbolj srečen je gotovo Bernie Ecclestone, saj je vedno govoril, da si želi, da se prvenstvo razplete v zadnji dirki in v zadnjem krogu," je bil slikovit Mihelič.

Ferrarijeva napaka, ker ni določil prvega voznika
Mihelič je Lewisu Hamiltonu privoščil uspeh: "Ta dirka je pravica-izkazica. Lani je Hamilton na koncu izgubil, letos slavi." Po Miheličevem mnenju je Ferrari izgubil prvenstvo, ker se ni takoj odločil, kdo bo prvi voznik, pokopale pa so ga tudi nenavadne napake, ko je na primer Massa na VN Singapura vlekel cev za dolivanje goriva za seboj.

S takšnimi pnevmatikami Glock povsem nemočen
Je normalno, da je Timo Glock v zadnjem krogu VN Brazilije tako izgubljal? Njegova prednost pred Hamiltonom je bila namreč ob vstopu v zadnjih krog še 18 sekund! "Je normalno! Vodilni niso tvegali z gumami brez profila, če si v ozadju in na mestih, ki ne prinašajo točk, pa nimaš česa izgubiti in tvegaš vse. Glock tako ni zavil v bokse. Če bi dež ponehal dva kroga pred koncem, bi bil brez težav četrti ali še boljši. Toda deževalo je štiri, pet krogov in Glocku so se gume hladile. Gume so ogrete na okoli 100 stopinj. Dokler so ogrete in je na stezi malo vode, je oprijem še vedno dober. Ko se ohladijo, so povsem neuporabne. Pri Nemcu je bilo na koncu tako, kot da bi se peljal po ledu."

Jerančič: Profesionalec lahko na krog izgubi tudi 30 sekund
Kakršne koli dvome o "taktiziranju" Tima Glocka v zadnjem krogu je zavrnil tudi velik poznavalec formule ena Jerančič, ki je po sredini nesreči s kolesom že v domači oskrbi. "Čeprav je imel Glock pred zadnjim krogom 18 sekund naskoka pred Hamiltonom, se moramo zavedati, da so gladke gume na mokri progi ogromen minus. Na dirkališču v Mugellu, kjer so časi okrog 1:50, profesionalen dirkač lahko zaostane tudi od 25 do 30 sekund na krog. V Braziliji je še posebej zahtevno, saj ima Interlagos dva "zlomljena ovinka", kjer je z gladkimi gumami in brez "traction controla" težko ostati na mokri progi. Izjemno pomembna je višina dirkalnika, ne smemo pa pozabiti tudi na to, da je notranji del proge, po katerem vozijo dirkači, ob začetku dežja še posebej spolzek, saj je na njem veliko "zlizane" gume," pravi Jerančič.

Glock ni zavzel "bojne linije"
"Po mojem Glock sploh ni vedel, kaj se za njim dogaja in kakšna nagrada je v igri, saj je imel ogromno težav, da je svoj dirkalnik sploh obdržal na progi in ni imel časa gledati v vzvratna ogledala. Ne vem, ali so ga iz boksov kaj opozarjali. Seveda bi lahko bilo povsem drugače, če bi se on bojeval za naslov svetovnega prvaka, saj bi v tem primeru najverjetneje zavzel "bojno linijo" in vse skupaj ne bi bilo tako lahko," meni Jerančič.

Raikkönen da od sebe le kakih 30 %
Na vprašanje, ali mu je v zadnjem krogu kot navijaču Ferrarija zastalo srce, pa Jerančič odgovarja: "S Ferrarijem nikoli nisem imel "erotičnega razmerja", vendar cenim njihovo zgodovino. Tudi z vozniki ne. Mi je pa simpatičen Kimi Räikkönen, ki da od sebe kakih 30 %, pa je bil že svetovni prvak. Kimi ni pripravljen narediti vsega, rad ima udobje in je že večkrat omenil, kako lepo je moralo biti v 70. letih, ko so dirkači imeli tudi kaj od življenja, se družili, zabavali ... Prav zato mi je všeč, saj je eden izmed redkih, ki zanika vse današnje standarde. Obdrži se res lahko samo zato, ker je izreden talent. Massa je naredil velik korak naprej. Pred sezono ga nisem prveč cenil, saj je bil le korekten dirkač, ki pa ni bil v ligi z Räikkönenom, Hamiltonom in Alonsom. Priključil bi še Sebastiana Vettla. Ultra talent in ultra dirkač."

Todtovi čevlji preveliki za Domenicalija
Za konec se je Jerančič, kot veliki poznavalec italijanskega avtomobilizma, dotaknil še sezone Ferrarija: "Rdeči so včeraj opravili perfektno delo, vendar se morajo ozreti nazaj in na svoje napake. Te po mojem mnenju izvirajo predvsem iz vodstva. Domenicali je stopil v čevlje Jeana Todta, in te so mu precej prevelike. V tem športu, če ni terorja, ni nič. Govorim predvsem o tehniki. Domenichali je izobražen miren vljuden, tukaj pa ne moreš biti vedno vljuden. Vladati je treba s trdo roko. Todt si je to lahko privoščil, ker je imel karizmo. Ferrari ni karavana prijateljstva."

R. K./T. O.

Dokler so gume ogrete in je na stezi malo vode, je oprijem še vedno dober. Ko se ohladijo, so povsem neuporabne. Pri Glocku je bilo na koncu tako, kot da bi se peljal po ledu. Niko Mihelič

Po mojem Glock sploh ni vedel, kaj se za njim dogaja in kakšna nagrada je v igri, saj je imel ogromno težav, da je svoj dirkalnik sploh obdržal na progi in ni imel časa gledati v vzvratna ogledala. Ne vem, ali so ga iz boksov kaj opozarjali. Franci Jerančič

Nekdanji asi komentirajo razplet v formuli ena