Vodstvo tekmovanja bo tekmovalcu ob prvi okvari motorja pogledalo skozi prste. Foto: EPA
Vodstvo tekmovanja bo tekmovalcu ob prvi okvari motorja pogledalo skozi prste. Foto: EPA
Kimi Räikkönen
Po novem je ojačan del ob glavi voznika, ki naj bi varoval pred udarci v glavo. Foto: EPA

Brez omenjenega sistema gre pričakovati več napak voznikov in s tem tudi več prehitevanj, ki so zadnja leta skorajda izginila z asfalta. Pri tem naj bi do izraza bistveno bolj prišle sposobnosti voznikov, in ne toliko le zmožnosti avtomobila, v katerem sedijo. Odsotnost tega sistema naj bi se najbolj pokazala na spolzkih in mokrih cestiščih.

Nov sistem izdelali pri McLarnu
Po nekaterih mnenjih naj bi bila vozila le zaradi izgube tega sistema počasnejša do štiri desetinke na krog. Avtomobili bodo po novem opremljeni s posebnim elektronskim sistemom, ki bo zbiral podatke z več kot 100 mestih na avtomobilu (motor, sklopka ...). Nekateri so skeptični glede uporabe tega sistema, saj so ga izdelali v McLarnu (uporabljali ga bodo vsi), zato naj bi dajal prednost britanskemu moštvu.

Prva menjava motorja ne bo kaznovana
Vozniki bodo morali še vedno uporabljati en motor za dve dirki (vključno z vsemi treningi). Do zdaj je bila vsaka menjava motorja kaznovana z odvzemom 10 mest na kvalifikacijskem treningu. Po novem se prva tovrstna mehanska težava ne bo kaznovala, pri vsaki naslednji okvari in menjavi motorja sledi ustaljena kazen z 10 mest slabšim štartom, kot si ga bo voznik privozil na kvalifikacijah. Tekmovalci "jokerja" (enkratne menjave motorja) ne smejo uporabljati zgolj v taktične namene. Torej se jim mora motor tudi v resnici pokvariti.

Menjalnik vsaj za štiri dirke
Nove omejitve prihajajo tudi pri uporabi menjalnika, saj mora zdržati vsaj štiri zaporedne dirke (tako v soboto kot v nedeljo). Za vsako nenapovedano menjavo tega dela avtomobila bo voznik kaznovan z odvzemom petih mest na kvalifikacijskem treningu.

Rezervni avtomobili se poslavljajo
Vozilo bo nekoliko višje, saj želi vodstvo tekmovanja povečati varnost v predelu vratu. Lani je namreč David Coulthard le za las "zgrešil" glavo Alexandra Wurza, ki bi se lahko resno poškodoval. Po novem mora biti vsaj 5,75 odstotka goriva biološkega izvora. Z novo sezono lahko vsako moštvo uporablja samo dva avtomobila, kar pomeni prepoved rezervnih avtomobilov, ki so včasih še kako prav prišli pri nesrečah na treningih ali pa pri nesrečah na štartu, kjer so pozneje začetek dirke ponovili, voznik pa je lahko menjal vozilo.

S. J.