Foto: EPA
Foto: EPA

Spremembo je potrdil izvršni direktor tekmovanja Ross Brawn. V tej sezoni so ta sistem že preizkusili na dveh velikih nagradah, v Silverstonu in Monzi, naslednja bo dirka v Braziliji konec novembra.

Po novem sistemu dirkači namesto klasičnih kvalifikacij v soboto vozijo kratko (okrog 100 km dolgo) dirko. Izidi te potem odločajo o vrstnem redu na startu za nedeljsko "pravo" dirko, obenem pa prvim trem prinašajo še dodatne točke v SP-ju.

Prvi sprint je letos dobil vodilni v seštevku sezone Nizozemec Max Verstappen (Red Bull), drugega v Italiji pa Mercedesov finski voznik Valteri Bottas.

Novi sistem všeč predvsem mlajšim gledalcem
"Načeloma smo se z moštvi dogovorili, da bo naslednje leto takšnih dirk šest," je dejal Brawn in dodal, da razmišljajo tudi o tem, kako bi dodatno izpilili ta kvalifikacijski sistem, da bi bil še zanimivejši. Najverjetneje bo to povečan nabor točk, morda celo do tretjine tistih, ki jih potem dirkači dobijo na nedeljski preizkušnji. Obeta se tudi sprememba imena.

"Vsi jo imenujemo dirka. Če nekaj hodi kot raca in se oglaša kot raca, je pač raca. Glede imena nas čaka še nekaj dela," je pojasnil Brawn na spletni novinarski konferenci.

Povedal je, da je bil letos dober tudi odziv navijačev, ki so novost lepo sprejeli. Novi kvalifikacijski sistem je všeč predvsem mlajšim gledalcem in tistim, ki formulo 1 spremljajo manj zagreto, je še pojasnil Brawn. "Tisti najbolj zagrizeni pa še niso povsem prepričani. A tudi oni jih gledajo, ne ugasnejo televizije," je glede prihodnosti novega sistema optimističen Brawn.