Fabio Quartararo brani naslov svetovnega prvaka v razredu MotoGP. Foto: EPA
Fabio Quartararo brani naslov svetovnega prvaka v razredu MotoGP. Foto: EPA

Prvič po dolgih letih pa v karavani ne bo enega najbolj prepoznavnih tekmovalcev na svetu, Valentina Rossija. Dirkači vstopajo v novo poglavje tega športa, saj bo doktor ostal le še spomin, poiskal si je avtomobilistične izzive, motociklistične pa prepustil mlajšim tekmecem.

Te čaka dolga in naporna sezona s kar 21 postajami, če koledarja ne bo spet premešala kakšna nevšečnost. Na njem sta tudi dve novi, Finska in Indonezija.

Valentino Rossi je po koncu lanske sezone končal kariero v razredu MotoGP. Foto: EPA
Valentino Rossi je po koncu lanske sezone končal kariero v razredu MotoGP. Foto: EPA

V novi sezoni z ekipo VR46
A povsem brez Rossija seveda ne gre. Vsaj posredno bo še ostal v karavani s svojo ekipo VR46, ki bo v novi sezoni prvič nastopala tudi v najmočnejšem razredu MotoGP. Rossi je sklenil dogovor z Ducatijem, ki bo dobavitelj pogonskih strojev, v ekipi pa sta njegova rojaka, polbrat Luca Marini in Marco Bezzecchi.

Quartararo v drugi polovici ne bo smel popuščati
V sezoni 2021 si je Francoz Fabio Quartararo naslov prvaka privozil dokaj zanesljivo, kar še posebej velja za prvi del. Ko je začel popuščati, pa je imel že dovolj prednosti, da ga tekmeci niso mogli več ujeti. A v prihajajoči sezoni ima največ motiva Marquez, nekoč serijski zmagovalec, ki pa so ga padci, operacije in poškodbe oddaljili od vrha.

Marc Marquez: Konkurenca bo močna
A Španec verjame, da se lahko vrne na vrh in se po številu naslovov v elitnem razredu izenači s še vedno najboljšim Rossijem pri številki sedem. "Moj cilj je boj za naslov prvaka. Konkurenca bo močna, Fabio je prvak, kar si je zaslužil, na koncu pa je bil najnevarnejši Bagnaia z Ducatijem," je Marquez ocenil prihajajočo sezono. Zdaj naj bi bil končno vsaj približno zdrav in pripravljen tako kot v najboljših letih. Dobra je očitno tudi Honda, saj je bil na pripravah in testiranjih zelo hiter tudi drugi član tovarniške zasedbe Pol Espargaro. Marquez se je po slabi sezoni 2020 in težavah v lanski pri le 29 letih spogledoval tudi s slovesom, a je zdaj odločen, da poskusi še enkrat.

Quartararo ni več izzivalec
Quartararo zdaj ne bo več izzivalec, ampak tisti, ki mora braniti doseženo. V lanski sezoni je bil prepričljivo najboljši Yamahin dirkač z 278 točkami. Na testiranjih se je pritoževal, da imajo tekmeci očitno hitrejše motorje. "Tako kot lani smo zaostajali v povprečju za 9 km/h. Pozimi torej ni bilo pravega napredka, zato se bomo pač prilagodili, kot smo se že lani," je dejal svetovni prvak. Kljub lovoriki še vedno spada med manj izkušene, to bo šele njegova četrta sezona v MotoGP, doslej ima v zbirki osem zmag in še 12 uvrstitev na stopničke, pa tudi 18 zmag v kvalifikacijah.

Bagnaia upa, da je zadržal dobro formo
Že konec lanske sezone je napovedal, da se bo v boj bolj dejavno vključila tudi italijanska ekipa Ducati. Rdeči so bili hitri tudi letos pozimi, napadali pa ne bodo le s tovarniško zasedbo, v kateri sta lani najmočnejši Quartararojev izzivalec Italijan Francesco Bagnaia in Avstralec Jack Miller, ampak bo imela kar tri podružnične ekipe. Bagnaia je lani ob koncu sezone dobil štiri od šestih dirk, in če bo formo obdržal tudi letos, bo zelo resen kandidat za naslov prvaka, kar bi bila za Ducati prva vozniška lovorika v MotoGP po letu 2007 in Caseyju Stonerju.

Marc Marquez se zaveda, da je konkurenca v najelitnejšem motociklističnem razredu zelo močna. Foto: EPA
Marc Marquez se zaveda, da je konkurenca v najelitnejšem motociklističnem razredu zelo močna. Foto: EPA

Štrene utegnejo mešati še Španci
Ne gre pa pozabiti niti Špancev Joana Mira, prvaka koronske sezone 2020, ki bo s Suzukijem skušal mešati štrene za nov uspeh, ter Mavericka Vinalesa; nekdanji tovarniški dirkač Yamahe je, potem ko se je sprl s tedanjimi delodajalci, našel nove izzive pri Aprilii, kjer imajo tudi zaradi njega visoke ambicije.

* Koledar dirk 2022:
 6. marec: VN Katarja (Losail)
20. marec: VN Indonezije (Mandalika)
 3. april: VN Argentine (Termas de Rio Hondo)
10. april: VN Amerik (Austin)
24. april: VN Portugalske (Portimao)
 1. maj: VN Španije (Jerez de la Frontera)
15. maj: VN Francije (Le Mans)
29. maj: VN Italije (Mugello)
 5. junij: VN Katalonije (Barcelona)
19. junij: VN Nemčije (Sachsenring)
26. junij: VN Nizozemske (Assen)
10. julij: VN Finske (Kymiring)
 7. avgust VN Velike Britanije (Silverstone)
21. avgust: VN Avstrije (Spielberg)
 4. september: VN San Marina (Misano)
18. september: VN Aragonije (Alcaniz)
25. september: VN Japonske (Motegi)
 2. oktober: VN Tajske (Chang)
16. oktober: VN Avstralije (Phillip Island)
23. oktober: VN Malezije (Sepang)
 6. november: VN Valencie (Valencia)

Prihaja Avstralec Gardner
Tudi brez slovesa Rossija je bilo pestro na področju selitev dirkačev. Lansko sezono sta kot novinca najbolj zaznamovala Jorge Martin in Enea Bastianini, ki sta se lepo uveljavila in bosta letos skušala poseči še višje. V najmočnejši konkurenci pa je po novem še peterica dirkačev iz nižjih razredov; prihaja Avstralec Remy Gardner, sin nekdanjega svetovnega prvaka v razredu do 500 ccm Wayna Gardnerja, pa Španec Raul Fernandez, Italijana Bezzecchi in Fabio Di Giannantonio ter – neposredno iz razreda Moto3 – Južnoafričan Darryn Binder, mlajši brat Brada Binderja, s čimer sta poskrbela za še tretjo bratsko navezo v karavani po bratih Marquez in Espargaro.

Srditi boji tudi v nižjih kategorijah
V mlajših kategorijah se bodo dirkači borili za izpraznjeni mesti svetovnih prvakov, saj sta oba lanska naredila korak naprej in zamenjala tekmovalno okolje. Lani v Moto3 skoraj neulovljivi španski mladec Pedro Acosta je šel v Moto2 k podružnični ekipi KTM, medtem ko bo prvak moto2 Gardner letos tekmoval v motoGP prav tako za podružnično ekipo KTM.

21 dirk, tri več od lanske sezone
Koledar dirk letos predvideva kar 21 postaj, kar je tri več kot lani in sedem več kot leta 2020, ki ga je močno zaznamovala pandemija. Po 40 letih premora se dirkači vračajo na Finsko, Indonezija, ki je v devetdesetih dvakrat že gostila najboljše, pa je v sodobnem dirkanju tudi novinka na sceni. Vračajo pa se tudi dirke v Avstraliji, Argentini, na Japonskem, Tajskem in Maleziji, ki so v zadnjih dveh sezonah zaradi koronske krize odpadle. Sezona se bo sicer tradicionalno končala v začetku novembra v Valencii.

Marquez zelo zadovoljen s testiranjem, pričakuje uspešen uvod v Katarju