V Dakarju so številna vozila, med njimi tudi ogromno taksijev, starejša od 30 let. Foto: AP
V Dakarju so številna vozila, med njimi tudi ogromno taksijev, starejša od 30 let. Foto: AP

Najbolj prizadeti so otroci, saj v sorazmerju z njihovo velikostjo vdihajo več zraka kot odrasli, njihovi organi pa še niso popolnoma razviti. Po besedah Baja je povprečna starost bolnikov z dihalnimi težavami v bolnišnici Albert Royer, kjer deluje že 15 let, le pet let, poroča BBC.

Glede na smernice Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) bi morala biti varna raven drobnih delcev s polmerom vsaj 2,5 mikrona (PM2,5) deset, PM10 pa 20. V glavnem mestu Senegala so povprečne vrednosti precej večje. Za PM2,5 30, za PM10 pa je kar sedemkrat večja od priporočene in znaša 146. Ti drobni delci, ki so lahko sestavljeni iz več sto različnih kemikalij, lahko pridejo globoko v telo in povzročijo resne zdravstvene težave. Vse več je dokazov, da PM lahko omeji rast pljuč otrok. WHO ugotavlja, da vsako leto zaradi izpostavljenosti onesnaženemu zraku umre sedem milijonov ljudi.

Drugje po Afriki mesta še bolj onesnažena

Direktorica centra za nadzor kakovosti zraka v Senegalu Aminata Mbow Diokhane poudarja, da večina mest ne spoštuje priporočil WHO-ja. Ob tem dodaja, da je Dakar eno od redkih afriških mest, ki dnevno meri kakovost zraka. Prepričana je, da imajo druga mesta v Afriki precej slabše ravni.

Kot piše BBC, obstajata dva glavna razloga, ki vplivata na kakovost zraka v senegalski prestolnici. Prvi je naravno onesnaževanje, kjer je mišljen veter, ki iz Sahare prinaša prah, drugi pa industrijsko in avtomobilsko onesnaževanje. Z naraščanjem števila prebivalstva v Dakarju se povečuje promet na cestah.

Slabše gorivo kot v Evropi in v ZDA

Medtem ko je v številnih velikih mestih na cestah še več vozil, pa tu povzročajo okolju večjo škodo kot marsikje drugje, saj je večina avtomobilov starih in rabljenih. Glede na raziskavo švicarske organizacije Publi Eye gorivo, ki je uvoženo v Afriko, vsebuje veliko višjo raven žvepla, kot tisto, ki je uporabljeno v Evropi in Združenih državah Amerike. To pomeni, da avtomobili oddajajo več strupenega plina, ki je glavno onesnaževalo.

Lani decembra so se na srečanju v Abidžanu v Slonokoščeni obali številne zahodnoafriške države dogovorile za uskladitev standardov glede goriva z nizko vsebnostjo žvepla. Voditelji držav morajo dogovor še odobriti, vendar pa strokovnjaki upajo, da bo do konca leta vse gorivo, uvoženo v to regijo, imeli nižjo raven žvepla.

Ba se strinja, da je treba uvesti več pravil za urejanje vozil, a poudarja, da gre tudi za spremembo stališč. "Onesnaževanje je problem, ki vpliva na vse, zato mora biti odziv globalni, vendar morajo biti tudi ljudje odgovornejši," je dejal in dodal, da je res, da imajo v Senegalu težave z avtomobilskim onesnaževanjem, ampak da obenem tudi ljudje zažigajo smeti na prostem in sami neposredno onesnažujejo okolje.