Družine potnikov iz Kitajske in Malezije, ki so bili na krovu pogrešanega letala Malaysia Airlines MH370, med spominskim dogodkom ob 10. obletnici izginotja letala v mestu Subang Džaja v Maleziji. Foto: Reuters
Družine potnikov iz Kitajske in Malezije, ki so bili na krovu pogrešanega letala Malaysia Airlines MH370, med spominskim dogodkom ob 10. obletnici izginotja letala v mestu Subang Džaja v Maleziji. Foto: Reuters

Analiza satelitskih podatkov je pokazala, da je letalo po vsej verjetnosti strmoglavilo nekje ob obali zahodne Avstralije v južnem Indijskem oceanu. Vendar dve večji iskalni akciji nista razkrili usode potniškega letala.

Zadnja komunikacija z letalom Malaysia Airlines MH370 je potekala približno 40 minut po vzletu iz Kuala Lumpurja. Kapitan Zahari Ahmad Šah se je poslovil z besedami "Lahko noč, Malezija tri sedem nič se poslavlja", ko je letalo vstopilo v vietnamski zračni prostor. Kmalu za tem je izklopil oddajnik, zato ga ni bilo več mogoče izslediti.

Podatki vojaškega radarja so pokazali, da je letalo zapustilo načrtovano pot in se vrnilo nad severno Malezijo in otok Penang ter nato v Andamansko morje ob indonezijskem otoku Sumatra. Nato se je obrnilo proti jugu, nakar so bili z njim izgubljeni vsi stiki.

Malezija, Avstralija in Kitajska so na podlagi podatkov o samodejnih povezavah med letalom in satelitom Inmarsat začele podvodno iskanje v južnem Indijskem oceanu na območju, ki meri 120.000 km².

Iskanje je bilo neuspešno

Iskalna akcija v Indijskem oceanu marca 2014. Foto: AP
Iskalna akcija v Indijskem oceanu marca 2014. Foto: AP

Stroški iskanja so znašali približno 200 milijonov avstralskih dolarjev (120 milijonov evrov), vendar so ga po dveh letih januarja 2017 prekinili, saj niso našli nobenih sledi.

Leta 2018 je Malezija sprejela ponudbo ameriškega raziskovalnega podjetja Ocean Infinity za trimesečno iskanje. To je zajemalo območje severno od prvotnega ciljnega območja v velikosti 112.000 km², vendar se je prav tako izkazalo za brezplodno.

Ob afriški obali in na otokih v Indijskem oceanu so našli več kot 30 domnevnih ostankov letala, vendar so bili med njimi le trije odlomljeni kosi krila iskanega letala.

Poročilo o izginotju letala MH370, ki je bilo objavljeno julija 2018 in je obsegalo 495 strani, je navedlo, da so bile kontrole letala boeing 777 verjetno namerno prirejene, zaradi česar je letalo krenilo s poti, vendar preiskovalci niso mogli ugotoviti, kdo je za to odgovoren.

Poročilo je tudi opozorilo na napake, ki sta jih storila centra za nadzor zračnega prometa v Kuala Lumpurju in Hošiminhu, ter izdalo priporočila, da se podobne nesreče ne bi več pripetile.

Preiskovalci niso želeli podati sklepov o tem, kaj se je zgodilo z letalom MH370, saj niso našli razbitin tega letala.

Malezijska vlada je pripravljena ponoviti preiskavo

V zadnjih letih so nekateri letalski strokovnjaki kot najverjetnejšo razlago navedli, da je pilot namerno odpeljal letalo s poti. Vendar so preiskovalci trdili, da v pilotovem in kopilotovem usposabljanju, finančnih zadevah ali duševnem zdravju niso našli nič sumljivega.

Malezijski predsednik vlade Anwar Ibrahim je ta teden sporočil, da je vlada pripravljena ponoviti preiskavo izginotja letala MH370, če bodo za to obstajali prepričljivi razlogi.

Minister za promet Anthony Loke je dejal, da je bilo ameriško podjetje Ocean Infinity, ki raziskuje morsko dno, povabljeno k razpravi o novem iskanju. Loke je dejal, da se bo Malezija o nadaljnjem sodelovanju pogovorila z Avstralijo.

10 let od skrivnostnega izginotja malezijskega letala