Gradnja prve linije je trajala šest let. Glavni investitor v projekt je bila Japonska. Foto: AP
Gradnja prve linije je trajala šest let. Glavni investitor v projekt je bila Japonska. Foto: AP

Danes so odprli 12-kilometrski odsek prve železniške linije številka šest, ki povezuje bogatejšo sosesko Utara z okrožjem Agargaon v mestnem središču. Potniški vlak razdaljo premaga v desetih minutah.

Prvi vlak na novi progi je vozila strojevodja Mariam Afiza, ki je doživetja opisala kot uresničitev sanj. V prihodnje bo po en vagon na vsakem vlaku namenjen izključno ženskam, poroča BBC.

Premierka Bangladeša Šejka Hasina je prvo železnico opisala kot "zadevo ponosa". Na uradnem odprtju se je poklonila tudi šestim japonskim inženirjem, ki so bili ubiti v napadu na kavarno v Daki leta 2016.

Linijo številka šest so gradili šest let. Gradnja je stala 2,8 milijarde evrov, večino sredstev je priskrbela Japonska. Kapaciteta transporta na liniji številka šest bo 60.000 ljudi na uro.

Premierka obljublja, da bodo izkoreninili prometne zastoje. Foto: EPA
Premierka obljublja, da bodo izkoreninili prometne zastoje. Foto: EPA

Do leta 2030 šest linij s sto postajami

Končno omrežje metroja v Daki bo sestavljeno iz šestih linij nadzemne in podzemne železnice s skupno več kot sto postajami. Gradnjo naj bi končali do leta 2030.

"Obljubili smo, da bomo izkoreninili prometne zamaške iz Dake. S šestimi linijami metroja nam bo to uspelo," je še dejala premierka Hasina.

Zaradi prometnih zamaškov, ki so poleg ogromnega števila osebnih avtomobilov tudi posledica pogostih protestov in monsunskih poplav, naj bi gospodarstvo Dake letno izgubilo tri milijarde evrov.

"Računamo na to. To bo zmanjšalo trpljenje ljudi," je za Al Džaziro dejal potnik Mostafizur Rahman, ki vsako jutro za vožnjo v službo z avtobusom porabi skoraj tri ure.

Most čez reko Padmo je najdaljši most v Bangladešu. Foto: AP
Most čez reko Padmo je najdaljši most v Bangladešu. Foto: AP

Pri gradnji mostov sodeluje Kitajska

Razvejano omrežje javnega prevoza je samo eden izmed velikih infrastrukturnih projektov v prestolnici pod vodstvom Šejke Hasine. Junija letos je odprla 6,4-kilometrski most čez reko Padmo, ki povezuje Dako z nerazvitim jugozahodnim delom države.

Premierka je sicer v zadnjih mesecih odprla več kot sto novih mostov. Opozicija vladi Šejke Hasine pogosto očita korupcijo pri izvajanju velikih projektov, vendar ta obtožbe zanika.

Postavitev mostu čez Padmo v vrednosti 3,6 milijarde evrov je v celoti financirala vlada Bangladeša, most pa je zgradila Kitajska, poleg Japonske glavna partnerica Bangladeša.