Foto: Reuters
Foto: Reuters

Milijon dolarjev globe bo plačal tudi nekdanji izvršni direktor družbe Boeing Dennis Muilenburg.

"Podjetje in njegov vodja sta dala prednost dobičku pred ljudmi," je sporočila ameriška komisija za vrednostne papirje in borzo (SEC).

Sorodna novica Za lansko nesrečo letala krivih devet dejavnikov – tudi Boeing in pilot

Poravnava je najnovejši udarec za Boeing zaradi letal 737 max po nesreči družbe Lion Air v Indoneziji oktobra 2018 in nesreči družbe Ethiopian Airlines v Etiopiji marca 2019, v katerih je skupno umrlo 346 ljudi.

Zavajanje v sporočilu za javnosti

Obe nesreči sta se zgodili v povezavi s funkcijo nadzora letenja v letalih 737 max oziroma s sistemom za povečanje manevrskih značilnosti (MCAS).

Mesec dni po nesreči letala oktobra 2018 je Boeing izdal sporočilo za javnost, ki ga je uredil in odobril Muilenburg, v katerem je selektivno poudaril nekatera dejstva iz uradnega poročila indonezijske vlade. Ta so sporočala, da sta k nesreči prispevala napaka pilota in slabo vzdrževanje letala, navaja SEC.

Sporočilo za javnost je vsebovalo tudi zagotovila o varnosti letala, pri čemer podjetje ni razkrilo, da je bilo z notranjim varnostnim pregledom ugotovljeno, da MCAS predstavlja "stalno varnostno težavo letala" in da je Boeing že začel preoblikovati sistem, da bi to težavo skladno z navodili SEC rešil.

Po drugi nesreči leto pozneje, marca 2019, pa sta družba Boeing in Muilenburg zagotavljala javnosti, da v postopku certificiranja sistema MCAS ni bilo nobenih spodrsljajev, čeprav sta bila seznanjena z nasprotnimi informacijami.

"V času krize in tragedije je še posebej pomembno, da podjetja in njihova vodstva trgom razkrijejo popolna, poštena in resnična dejstva," je v izjavi dejal predsednik SEC Gary Gensler in opozoril, da družba Boeing in Muilenburg nista izpolnila te obveznosti. "Zavajala sta vlagatelje z zagotavljanjem varnosti letala 737 max, čeprav sta vedela za resne varnostne težave," je dodal.