V 70. letih zgrajena cesta BR-319 je močno dotrajana in pol leta praktično neprevozna. Foto: EPA
V 70. letih zgrajena cesta BR-319 je močno dotrajana in pol leta praktično neprevozna. Foto: EPA

Brazilski desno usmerjeni predsednik Jair Bolsonaro se je že v predvolilni kampanji zavezal, da bo tlakoval cesto BR-319, ki bi tako skozi celo leto povezovala največje mesto v Amazoniji Manaus z ostalo Brazilijo. Cesta je bila zgrajena v 70. letih pod brazilsko vojaško diktaturo, a se je zaradi neugodnih in specifičnih pogojev deževnega gozda kmalu uničila.

Večji del ceste je danes v deževnem obdobju, ki traja pol leta, neprevozen odsek blata.

Tlakovanje ceste bi omogočilo divjim gozdarjem in lovcem na zemljo lažje dostopanje do odročnih in relativno neokrnjenih predelov gozda, menijo okoljski strokovnjaki. Sodeč po okoljski študiji bi se z izvedbo omenjenega projekta do leta 2030 izsekavanje gozda kar petkratno okrepilo, kar bi pomenilo izgubo območja, večjega od Floride.

Bolsonaro tokom svojega predsedovanja vztrajno rahlja zakonodajo, vezano na zaščito okolja, kar je že sprožilo neobvladano izsekavanje gozda – lani je to doseglo rekordno stopnjo zadnjih 15 let.

Okoljevarstveniki ocenjujejo, da bi se s cesto izsekavanje povečalo za petkrat. Foto: EPA
Okoljevarstveniki ocenjujejo, da bi se s cesto izsekavanje povečalo za petkrat. Foto: EPA

V četrtek je brazilski infrastrukturni minister Marcelo Sampaio na Twitterju objavil pridobljeno soglasje za gradnjo, pri čemer je objavil fotografijo potrdila okoljske agencije Ibama. “V sozvočju tehnike in spoštovanja do okolja bomo spravili prebivalstvo zvezne države Amazonas iz izolacije," je zapisal.

Bolsonaro slavi

Soglasje bo vladi omogočilo sklenitev pogodb z gradbenimi podjetji in izvajalci, ki bodo asfaltirali največji srednji odsek ceste, ki je v najslabšem stanju. Izvajalci bodo pripravili načrt gradnje, a bodo za dejanski začetek gradbenih del potrebovali dodatno dovoljenje.

V prvem dovoljenju naj bi bila vključeni številni pogoji, ki se bi jih moral načrt držati, da bi se gradbena dela lahko začela, je povedal Marco Aurelio Lessa Villela, nekdanji okoljski analitik pri Ibami.

“Seznam pogojev, ki bi jih bilo treba izpolniti, da se ta cesta ne bi sprevrgla v katastrofo, bi bil vsekakor dolg," je povedal Villela, ki ob tem dodaja, da je preliminarno dovoljenje že velik znak, da bo gradnja dobila zeleno luč.

Bolsonaro je pridobitev soglasja proslavil v svojem tedenskem spletnem nagovoru državljanom: “Upam, da kmalu dobimo še drugo dovoljenje, da lahko začne ministrstvo za promet zbirati ponudbe in začne tlakovati BR-319.”