Informacija o tem, da je postal Youtube platforma za pedofilske mreže, je že dolgo časa v zraku, a Youtube ni ukrenil ničesar, da bi kršitve zajezil. Foto: Reuters

Več milijonov videoposnetkov na Youtubu, na katerih so otroci, ki lahko le izvajajo jogo, bo imelo po novem onemogočeno komentiranje.

Marsikdo se sprašujejo, zakaj se je Youtube odločil za takšen korak, saj je ne nazadnje tudi veliko otrok in mladostnikov, ki objavljajo neškodljive vloge in imajo za seboj določeno število sledilcev, ki njihove videoposnetke radi komentirajo in tako komunicirajo s svojim vzornikom.

Pedofili izrabili spletno okolje

A zadeva ni tako nedolžna. Pod videoposnetki na Youtubu, na katerih se pojavljajo otroci in mladostniki, so se pojavile tudi neprimerne objave. Pedofili in pedofilske mreže so pod takšnimi objavami v komentarjih začeli objavljati povezave na dejanske strani s pedofilsko vsebino. To pa naj bi bilo izvedljivo zaradi tehnične napake Youtuba.

Težava je seveda v tem, da imajo videoposnetki na Youtubu oglase, kar pomeni, da je portal poseldično platforma za pedofile, ki hkrati od predvajanih oglasov še žanje zaslužek.

Pedofili so pod določene videoposnetke, na katerih so otroci in mladostniki, objavljali dejanske povezave na strani s pedofilsko vsebino. Foto: EPA

Večji nadzor

Podjetje Google, ki je lastnik videospletišča, je sporočil, da bo "majhen del objav imel omogočene komentarje", in sicer ravno iz razloga, da lahko dobijo ustvarjalci videovsebin odziv komentatorjev. Bodo pa morali ustvarjalci vsebin tudi sami skrbeti, "da ne bodo objavljali vsebin, s katerimi tvegajo pozornost nepridipravov".

Youtube bo po novem v neposrednem stiku s samimi ustvarjalci vsebin, ki bi lahko ustvarjali tvegano vsebino. Ob tem niso določili, kakšen tip vsebine to je, navedli so le, da bo to vsebina, na kateri so "otroci in mladostniki", poroča porta rt.com.

Oglaševalci odhajajo

Youtube se je za ta korak odločil zaradi izpada dohodka od oglaševalcev, ki, po podeofilskem škandalu, ne želijo več oglaševati na Youtubu. Med oglaševalci so tudi velike korporacije, kot so: McDonalds, Fortnite, AT&T in Kellogg.

Podjetje Nestlé je po objavi Googla, da bodo zaostrili nadzor na Youtubu, sporočilo, da bo na platformi znova oglaševalo.