Kia in Hyundai že uporabljata 800-voltno arhitekturo za električne modele, česar tekmeci niso spregledali. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Kia in Hyundai že uporabljata 800-voltno arhitekturo za električne modele, česar tekmeci niso spregledali. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Po Porscheju, Audiju in Hyundaiu ter Kii se za 800-voltno arhitekturo zanimata tudi Renault in Ford. Arhitektura je bila do nedavnega v domeni dražjih električnih avtomobilov, kot sta porsche taycan ali audi e-tron GT, uporabljata pa jo tudi hyundai ioniq 5 in kia EV 6. Trenutno je še vedno standard 400-voltna pogonska tehnologija.

Prednosti 800-voltne arhitekture so predvsem krajši časi polnjenja in manjše izgube moči pri polnjenju ter praznjenju baterije. Poleg tega se pri enaki zmogljivosti polnjenja proizvede manj toplote, kar pomeni, da je hlajenje lahko manjše.

"800-voltna tehnologija je vsekakor dobra rešitev in zato resna možnost za nas," je za Autmobilwoche nedavno povedal Renaultov vodja načrtovanja Guido Haak.

"Tehnologijo zelo natančno proučujemo," pa pravi Darren Palmer, vodja Fordovih električnih programov. Zaradi uspeha kie EV6 in hyundaia ioniq 5 z njuno 800-voltno tehnologijo so tudi tekmeci pozornejši na tehnologijo, ki se uveljavlja tudi pri kitajskih proizvajalcih vozil. Proizvajalec Xpeng je napovedal novo platformo za vozila, zasnovano za 800 voltov. Prihajajočo jesen bo BYD v Evropo pripeljal model dolphin, prvi mali avtomobil z 800-voltno tehnologijo.