Tonale je eden lepših križancev na trgu. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli/Avtomobilnost
Tonale je eden lepših križancev na trgu. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli/Avtomobilnost

Avtomobilski novinar v večini primerov vidi in preskusi večino, kar se je ali se še vozi po naših cestah. S tem se ne hvalim, ravno obratno – vsak avto je za nas novinarje, ki svoje delo opravljamo dlje časa, zgolj objekt, ki ga je treba preskusiti, predstaviti in oceniti.

V večini primerov je avto pač avto. Za splošno oceno je to sicer najbolje, a spomin na začetke, ko je srce hitreje utripalo ob vsakem novem avtomobilu, priznam, ni slab.

Alfa še vedno iz voznika izvabi čustva

Zdaj živimo čase, ko je utrip povišan le malokdaj. Res zmogljivih motorjev skoraj ni več, oblike avtomobilov pa so si znotraj koncernov vse preveč podobne. Še vedno obstajajo izjeme. Vsaj tisti starejši vozniki vemo, da je v italijanski Alfi nekaj posebnega. Morda mladina pozna zgolj ironične šale, a v preteklosti je bila Alfa pojem športnosti in elegance. Danes Alfinih modelov ni veliko, zato pa vsak nov sproži določena čustva. Alfa je še vedno Alfa. Oblika je prefinjena in drugačna, in četudi za osnovo služi drug avto, Italijani še vedno znajo narediti lep avto. In tudi barve so posebne, na cesti izstopajo iz sivine štirikolesne pločevine?

Za znamko zelo pomembno je, da z modelom tonale naznanja radikalno evolucijo, ki prinaša načrtovanje novega obdobja povezljivosti in elektrifikacije. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli/Avtomobilnost
Za znamko zelo pomembno je, da z modelom tonale naznanja radikalno evolucijo, ki prinaša načrtovanje novega obdobja povezljivosti in elektrifikacije. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli/Avtomobilnost

Blagi hibrid zmore nekaj dinamike

Tudi v notranjosti je tonale prava Alfa. Prijetne linije, odlična ergonomija in volanski obroč, ki ga je veselje sukati. Prestavne lopatice so zajetne, tudi v ovinku vedno dosegljive, je pa zaradi njih ročica za upravljanje z brisalci težje dosegljiva. V dobi popolne elektrifikacije pri Alfi pohvalno niso ubrali enake poti. Čeprav je zaslon povsem nov, velik in pregleden ter tudi zanesljivo delujoč, so vseeno ohranili najpomembnejše gumbe oziroma stikala.

Italijani so v kabini pohvalno obdržali fizične gumbe za glasnost radia, pa za upravljanje ventilacije in navsezadnje že znani gumb za izbiro voznih programov. Da Italijani še znajo, je dokaz lična sredinska konzola, na katero so uvrstili še svojo zastavo. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli/Avtomobilnost
Italijani so v kabini pohvalno obdržali fizične gumbe za glasnost radia, pa za upravljanje ventilacije in navsezadnje že znani gumb za izbiro voznih programov. Da Italijani še znajo, je dokaz lična sredinska konzola, na katero so uvrstili še svojo zastavo. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli/Avtomobilnost

Testna alfa je bila opremljena z osnovnim 1,5-litrskim blagohibridnim bencinskim motorjem, ki ponuja 96 kW. Ob dejstvu, da avto tehta tono in 600 kilogramov, moči ni v izobilju, zato motorju dinamična vožnja ne diši, raje ima lagodno križarjenje. Da pomirimo strah – tonale je seveda lahko tudi dinamičen, a v okvirih vožnje srednje velikega križanca.

Celoten test si lahko ogledate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.