Tonale ponuja nezgrešljivo oblika vozil znamke Alfe Romeo in je nadvse zvest konceptu, iz katerega izhaja. Foto: Alfa Romeo
Tonale ponuja nezgrešljivo oblika vozil znamke Alfe Romeo in je nadvse zvest konceptu, iz katerega izhaja. Foto: Alfa Romeo

Tonale je dolgo pričakovani SUV Alfe Romeo, ki ima v ponudbi že večjega stelvia. Končna zasnova modela tonale sledi zasnovi konceptnega vozila, ki so ga razvili v centru Centro Stile Alfa Romeo.

Čeprav pri italijanskem proizvajalcu vozil že od leta 1910 ostajajo zvesti športnemu duhu, pa je že novinar Avtomobilnosti in žirant v izboru Evropski avto leta Sebastjan Plevnjak na prvi vožnji konec maja ugotovil, da temperamentna plat ni edini adut SUV-ja, saj se je izkazal tudi z umirjenostjo. "V praksi se je izkazal za precej bolj umirjen avto, kot bi od alfe pričakovali. Z lagodno vožnjo pozitivno preseneti," je prve vtise strnil Plevnjak.

Posebnosti vozila so tudi platišča s petimi luknjami, športni volan s tremi kraki in žarometi s sinusno krivuljo osvetlitve. Foto: Alfa Romeo
Posebnosti vozila so tudi platišča s petimi luknjami, športni volan s tremi kraki in žarometi s sinusno krivuljo osvetlitve. Foto: Alfa Romeo

Za znamko zelo pomembno pa je to, da z modelom tonale naznanja radikalno evolucijo, ki prinaša načrtovanje novega obdobja povezljivosti in elektrifikacije. 4,53 metra dolg športni terenec kot prvi avtomobil na svetu predstavlja tehnologijo nezamenljivih žetonov (NFT). Italijani so nam razložili, da gre za resnično inovacijo v avtomobilski panogi. Tehnologija temelji na zasnovi "veriženja kartice", zaupnega zapisa, ki ga ni mogoče spremeniti. Gre za zapis o bistvenih fazah v življenju posameznega vozila. S privolitvijo stranke bo NFT zabeležil podatke o vozilu, s čimer bo ustvaril potrdilo, ki se lahko uporablja kot jamstvo, da je vozilo ustrezno vzdrževano. To naj bi pozitivno vplivalo na preostalo vrednost vozila. Na trgu rabljenih avtomobilov je certifikat NFT dodaten vir kredibilnosti, na katerega se lahko zanesejo lastniki ali trgovci.

Kupci lahko izbirajo med 1,5-litrskim 48-voltno blago hibridiziranim bencinskim motorjem z močjo 96 ali 118 kilovatov. Pozneje letos bo na voljo tudi 1,6-litrski turbodizelski motor z močjo 96 kilovatov, konec leta pa še priključni hibrid. Foto: Alfa Romeo
Kupci lahko izbirajo med 1,5-litrskim 48-voltno blago hibridiziranim bencinskim motorjem z močjo 96 ali 118 kilovatov. Pozneje letos bo na voljo tudi 1,6-litrski turbodizelski motor z močjo 96 kilovatov, konec leta pa še priključni hibrid. Foto: Alfa Romeo

Dizel, hibrid in priključni hibrid

Popolnoma nov je informacijsko-razvedrilni sistem, ki omogočata brezžično posodabljanje in integracijo s storitvijo Amazon Alexa. Tonale ima dva velika barvna zaslona TFT, ki skupaj merita 22,5 palca. Tehnologija s sistemi ADAS druge stopnje skrbi varnost in udobje v vozilu, za elektrifikacijo pa so pri Alfi Romeo poskrbeli v dveh stopnjah, in sicer s hibridom in priključni hibridom Q4 s pogonom na vsa štiri kolesa. S hibridno različico je prvič uporabljen popolnoma nov 48-voltni hibridni pogonski sistem, ki je zasnovan posebej za znamko Alfa Romeo in lahko poganja kolesa tudi, ko je motor z notranjim zgorevanjem izklopljen.

Različica priključnega hibrida Q4 z 202 kW (275 KM) in štirikolesnim pogonom pa po podatkih tovarne v električnem načinu omogoča do 80 kilometrov vožnje v mestnem ciklu.

V Avtomobilnosti smo tonale že vozili. Več pa v priloženem videoposnetku.