Pri Volkswagnu so drugo generacijo amaroka izdelali v sodelovanju s Fordom. To je bil recept za najboljšega amaroka doslej. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Pri Volkswagnu so drugo generacijo amaroka izdelali v sodelovanju s Fordom. To je bil recept za najboljšega amaroka doslej. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Ko smo z gledalci Avtomobilnosti skupaj vozili po brezpotjih Goriških brd, smo v nekem trenutku zaradi razmočenega blata obračali veliko vozilo za 180 stopinj.

Na ovinku smo amaroka morali previdno manevrirati naprej in nazaj, da smo lahko speljali ovinek. Da bo treba na kaki gozdni cesti tudi ovinkariti, je normalno, vseeno pa je vožnja z najnovejšim Volkswagnovim poltovornjakom zelo enostavna. V primerjavi z generacijo ali dve starejšimi poltovornjaki ga obrnemo praktično na mestu. Pri tem je treba seveda upoštevati dejstvo, da je amarok z vlečno kljuko v dolžino dolgo skoraj pet metrov in pol, pa skoraj dva metra v širino in višino.

Za tiste, ki ne poznate podatka – amarok je dvojček forda rangerja. Se pravi, enega od najboljših poltovornjakov. Skupna proizvodnja se odvija v Južni Afriki. Oznaka V6 po novem ni več del Audijeve osnove kot pri prejšnjem amaroku, ampak je zdaj izdelek, ki v Ameriki poganja glavnino prodanih legend, fordov F-150. Se pravi še za številko večjega Fordovega poltovornjaka.

Amarok ima lahko 25 asistenčnih sistemov. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Amarok ima lahko 25 asistenčnih sistemov. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

V6 za zahtevnejše terenske vožnje

Kakšen je ta V6 motor? Konjev je 30 več, navora za kar 100 Nm več, predvsem ima za liter večjo prostornino kot dvolitrski štirivaljnik. Že osnovnejši motor na terenu priskrbi vrhunske zmogljivosti, V6 pa je namenjen tistim, ki imajo opravka z večjimi bremeni in zahtevnejšimi terenskimi vožnjami. Naj vam dam primer, v Brdih smo pred kamero govorili tudi z gasilci, ki so na reševalno akcijo drveli s polno obteženim amarokom dvesto kilometrov na uro. Ko gre zares, je velika poraba goriva nepomembna. Z V6 je težko manjša od enajstih litrov, s šibkejšim smo bili redno pod desetimi litri, tudi celo pod devetimi.

Počutje v notranjosti je zares dobro. Že takoj ko sedeš v novega amaroka, ti ta da vedeti, da je bil narejen tudi zato, da se potniki v njem počutijo dobro in varno. Sedeži so na ravni osebnega avtomobila, volanski obroč je nastavljiv po višini in globini, izbrati pa bo mogoče celo ozvočenje Harman Kardon. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Počutje v notranjosti je zares dobro. Že takoj ko sedeš v novega amaroka, ti ta da vedeti, da je bil narejen tudi zato, da se potniki v njem počutijo dobro in varno. Sedeži so na ravni osebnega avtomobila, volanski obroč je nastavljiv po višini in globini, izbrati pa bo mogoče celo ozvočenje Harman Kardon. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Menjalnik je desetstopenjski, prestavlja izredno nežno. Da se kaj dogaja, sploh ne čutiš. Nima pa amarok nobene želje po dinamični vožnji v ovinkih, včasih se malce obotavlja. Niti elektronskega programa sport nima. Kdor želi kombinacijo poltovornjaka za delo in športne vozne lastnosti, si pač vzame Fordovega raptorja z vzmetmi za skakanje. Takšne različice pri amaroku ni v ponudbi. Raptor ima tudi obvolanska stikala za prestavljanje, tukaj so skrita v ročico na sredini. V resnici ne dajo prav veliko občutka, da bi vedel, kam prestavljaš. Sicer je amarok nasploh izredno udoben, tih. Moči je ves čas dovolj.

Še več o velikem volkswagnu pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.