Currywurst se običajno postreže s kečapom in pomfritom, na voljo pa je na primer tudi juha currywurst. Ob praznovanju 45. obletnice Currywursta so na jedilniku ponudili tudi burgerje currywurst in pico currywurst. Volkswagen prodaja tudi pribor za currywurst, tudi ta je na voljo pod uradno kataloško številko rezervnih delov, krožnik ima na primer številko 33D 069 602. Foto: Volkswagen
Currywurst se običajno postreže s kečapom in pomfritom, na voljo pa je na primer tudi juha currywurst. Ob praznovanju 45. obletnice Currywursta so na jedilniku ponudili tudi burgerje currywurst in pico currywurst. Volkswagen prodaja tudi pribor za currywurst, tudi ta je na voljo pod uradno kataloško številko rezervnih delov, krožnik ima na primer številko 33D 069 602. Foto: Volkswagen

Izum currywursta pripisujejo Herti Heuweriz Berlina, ki je leta 1949 ob pomoči britanskih vojakov prišla do kečapa in karija v prahu, tema dvema je dodala še nekaj začimb in vse skupaj prelila čez klobaso na žaru. Rojena je bila zmagovalna kombinacija, ki ji za resnično srečno zvezo manjka samo še pivo, ki pa, kot je znano, ni nikoli daleč stran od žara.

Volkswagnov currywurst je svojo pot začel precej pozneje, leta 1973, in sicer v matični tovarni v Wolfsburgu, ki je zgodba zase. Tovarna je "pošast" svetovnih presežnikov, razteza se na neverjetnih 6,5 milijona kvadratnih metrov in je tehnološki in siceršnji čudež, ki je od samega začetka naprej tudi delodajalec tisočim zaposlenim. Trenutno zaposluje okoli 70.000 delavcev, ki so lani izdelali skoraj pol milijona vozil. In medtem so šli vsak dan v menzo, kjer za obrok že od leta 1973 lahko naročijo tudi “rezervni del” s kataloško številko 198 398 500A, torej Volkswagen currywurst.

Volkswagnov currywurst je svojo pot začel leta 1973, in sicer v matični tovarni v Wolfsburgu. Že tovarna sama po sebi je zgodba zase, saj je
Volkswagnov currywurst je svojo pot začel leta 1973, in sicer v matični tovarni v Wolfsburgu. Že tovarna sama po sebi je zgodba zase, saj je "pošast" svetovnih presežnikov, ki ima v svojem sklopu tudi oddelek s 30 zaposlenimi, ki izdelujejo rezervni del s svojo kataloško številko – in to je hrenovka. Foto: Volkswagen

Na tovarniškem jedilniku

Kot se spodobi za originalni rezervni del, klobaso izdelujejo kar v tovarni. V tem “razvojnem” oddelku je zaposlenih 30 ljudi, nekateri izmed njih so prej delali v različnih drugih delih tovarne, a so se pozneje prekvalificirali za delo v VW-mesnoprehrambnem obratu. Klobaso ponujajo v dveh velikostih, manjša je dolga približno 13 centimetrov, večja pa 25 centimetrov. Na voljo pa je tudi zaposlenim v drugih Volkswagnovih obratih, prodajajo pa jo tudi v nekaterih trgovinah in seveda, ta VW-rezervni del je najbolj zaželen na nogometnih stadionih.
Volkswagen currywurst je postal v dobrih pol stoletja pravi svetovni fenomen, ki ga prodajajo po različnih koncih sveta, hkrati pa ostaja priljubljena dnevna izbira hrane v VW-tovarnah, saj jih zgolj zaposleni na leto pojedo približno 2,5 milijona. Trajnostna preobrazba pa ni doletela le VW-avtomobilov, ampak tudi menzo in priljubljeno klobaso. V sklopu cilja skupnega zmanjšanja ogljičnega odtisa so leta 2021 v menzi tovarne v Wolfsburgu z menija umaknili currywurst in tudi vse druge mesne jedi z jedilnika, kar je med zaposlenimi sprožilo veliko ogorčenje. Tudi ribe so bile menda na meniju le občasno, več vegetarijanskih in veganskih jedi pa je bil del trajnostne strategije znamke, ki pa mnogim zaposlenim v tovarni ni posebej dišala.

Volkswagen hrenovko ponuja v dveh velikostih. Foto: Volkswagen
Volkswagen hrenovko ponuja v dveh velikostih. Foto: Volkswagen

Klobasa razburila uglednega politika

Očitno pa skozi želodec ne gre le ljubezen, ampak tudi politika, saj je informacija o umiku priljubljene klobase iz programa rezervnih delov v menzi zmotil nekdanjega nemškega kanclerja in predhodnika Angele Merkel, Gerharda Schröderja. V boju za podnebne spremembe se mu ta ukrep ni zdel primeren ali pa vsaj ne posebej učinkovit, zato je na socialna omrežja napisal; "Vegetarijanska prehrana je dobra, to prakticiram tudi sam. Ampak brez currywursta? Ne!" Vprašal se je tudi, kaj si želijo zaposleni in dodal: "Currywurt s pečenim krompirčkom je eden od glavnih stebrov za delavce v proizvodnji, in tako bi moralo ostati." Digitalni klici Schröderja, ki je bil nekoč tudi član nadzornega odbora Volkswagna, po ohranitvi klobase niso ostali neopaženi. V pomirjujočem in spravljivem tonu so mu iz tovarne odgovorili: "Dragi Gerhard Schröder, currywursta zagotovo ne odpravljamo." Tako je zapisal šef blagovne znamke Volkswagen Ralf Brandstätter, Gunnar Lilian, nekdanji politični sopotnik iz stranke SDP, ki je direktor kadrovske službe v koncernu, mimogrede, toliko o političnem kadrovanju v gospodarstvu pa je pristavil; "Dragi Gerhard, prosim, ne skrbite: Volkswagen currywurst ostaja!" in ga povabil na degustacijo v Wolfsburg.