Leto 2020 bo pestro z avtomobilskimi novostmi. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Leto 2020 bo pestro z avtomobilskimi novostmi. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Razkrili smo že, kako pomembno bo leto 2020 na področju elektrifikacije, med drugim lahko pričakujemo drugega iz VW-družine električnih vozil ID, poleg ID.3 še ID.4, električnega fiata 500, mini electric, porscheja taycana, hondo-E, BMW iX3, mazdo MX-30, DS3 crossbacka e-tense …

BMW bo med drugim k nam pripeljal serijo 2 grand coupe. Foto: BMW
BMW bo med drugim k nam pripeljal serijo 2 grand coupe. Foto: BMW

Še pestrejše bo leto na področju vozil z motorji na notranje izgorevanje. Izbrali smo nekaj povsem novih modelov, ki bodo najbolj zaznamovali prodajo na slovenskem trgu v letu 2020 in so že bili predstavljeni leta 2019 ali pa so jih proizvajalci avtomobilov že napovedali in razkrili tudi na prvih fotografijah.

Jazz ne bo ponujal dizelskega motorja. Foto: Honda
Jazz ne bo ponujal dizelskega motorja. Foto: Honda

Veliko je tudi takih novih vozil, katerih zunanji dizajn še ni razkrit, na primer novi audi A3, seat leon, novi citroën C4, toyota aygo … Med novostmi, ki jih posebej ne poudarjamo, lahko omenimo še ford kugo, hondo jazz, mitsubishija space star, dva nova Mitsubishijeva SUV-modela, kio sorento, porscheja taycan, VW caddy, BMW serije 2 grand coupe …

Peugeot 2008
Peugeot 2008 oblikovne smernice povzema po peugeotu 208, a na svoj križanski način, ki po zaslugi modificirane modularne platforme CPM prinaša dolžino 4,3 metra (14 cm več od predhodnika), širino 1,7 metra in višino 1,54 metra. Ta se kaže predvsem v prostornejši notranjosti in prtljažniku z osnovno prostornino 360 litrov. Najsodobnejši in enak kot v peugeotu 208 je tudi voznikov delovni prostor i-cockpit, za dober zvok pa skrbi Focalov avdiosistem. Peugeot 2008 je opremljen tudi s pripomočki za pomoč vozniku, ki v določenih razmerah omogočajo polavtonomno vožnjo. V Avtomobilnosti smo že strnili prve vtise po dinamičnem preizkusu.

Renault captur
Tako kot clio tudi captur s svojo zunanjostjo ne vzbuja občutkov velike prenove, a je ta vtis prav tako varljiv, saj se pod zunanjostjo, ki ima veliko predhodnikovih oblikovnih izhodišč, skriva popolnoma prenovljena notranjost, v kateri izstopajo 9,3-palčni zaslon informacijsko-zabavnega sistema, lebdeča konzola in možnost digitalne instrumentne plošče s 7- oz. 10-palčnim zaslonom. Captur naj bi potnike razvajal z boljšimi materiali, prav tako pa tudi z več prostora za noge, in sicer predvsem na zadnji klopi, kar izhaja iz dva centimetra daljše medosne razdalje, ki mu jo omogoča nova platforma. Pri Renaultu pravijo, da je novih 85 odstotkov sestavnih delov capturja. Za 81 litrov je večji tudi prtljažnik s prostornino 536 litrov.

Poleg bencinskih in dizelskih motorjev, ki bodo bolj ali manj enaki kot v cliu, bo captur na voljo tudi z novim priključno-hibridnim pogonskim sklopom, ki ga bodo sestavljali 1,6-litrski bencinski motor in dva elektromotorja ter baterija s kapaciteto 9,8 kilovatne ure, ki bo zadostovala za dobrih 45 kilometrov električne vožnje. Foto: Renault
Poleg bencinskih in dizelskih motorjev, ki bodo bolj ali manj enaki kot v cliu, bo captur na voljo tudi z novim priključno-hibridnim pogonskim sklopom, ki ga bodo sestavljali 1,6-litrski bencinski motor in dva elektromotorja ter baterija s kapaciteto 9,8 kilovatne ure, ki bo zadostovala za dobrih 45 kilometrov električne vožnje. Foto: Renault

VW golf
To je osma generacija modela, po katerem se imenuje razred vozil, v katerem nastopa. Gre za najbolje prodajani evropski avtomobil, ki znova prinaša v svet avtomobilov veliko novega. Morda ne na zunaj, v notranjosti pa je golf povsem digitalen. Asistenčni sistem travel assist na avtocestah pri hitrosti do 210 km/h asistirano vozi brez aktivnega obračanja volana, dodajanja plina in zaviranja. Nov je tudi asistenčni sistem, ki pomaga preprečevati trčenje, do katerega lahko pride, če voznik zavije na nasprotni vozni pas. Osma generacija vključuje bencinske, dizelske, plinske, blage hibridne in priključne hibridne pogone. Mi smo ga že preizkusili.

MB GLA in GLB
V primerjavi s predhodnikom je GLA 14 centimetrov krajši, 30 milimetrov širši in 104 milimetrov višji, medosna razdalja pa daljša za 30 milimetrov, s čimer so največ pridobili potniki, in sicer pri udobju. To se kaže v 12 milimetrih več prostora za noge potnikov na zadnji klopi, ki je tudi vzdolžno pomična in omogoča zlaganje naslonjala v razmerju 40:20:40. Za štirinajst litrov se je na 435 litrov povečal tudi prtljažnik z modularnim dnom. Voznik in sovoznik sedita 140 milimetrov više kot v razredu A in 50 milimetrov više kot v razredu B, položaj sedenja pa je tudi pokončen in "terenski". Večji GLB na drugi strani ponuja več prostora in kar sedem sedežev v kabini. O njem smo tudi že strnili prve vtise.

Hyundai i10
Hyundai bo na slovenske ceste pripeljal novo generacijo mestnega malčka i10, ki ponuja skladnejšo podobo z večjimi modeli znamke. V kabini je dobil nov multimedijski sistem in velik, osempalčni zaslon na dotik in kopico asistenčnih sistemov, od kamere za pomoč pri vzvratni vožnji, možnosti brezžičnega polnjenja telefona, Apple CarPlaya in Androida Auto, sistema za samodejnego zaviranje v sili do sistema za prepoznavo pešcev in sistema za opozorilo pred nenamernim zapuščanjem voznega pasu brez vklopljenega smernika.

Hyundai bo predstavil novo generacijo i10. Foto: Hyundai
Hyundai bo predstavil novo generacijo i10. Foto: Hyundai

Toyota yaris
V Avtomobilnosti smo si v živo ogledali tudi razkritje povsem novega yarisa. Yaris kljub obliki, ki spominja na vročo toyoto supro, ostaja zvest konceptu, ki na prvo mesto postavlja prostornost in praktičnost kabine. Pa seveda – ostaja cenovno dosegljiv. Še posebej glede na dejstvo, da gre za do okolja prijaznejši avtomobil. Glavni v yarisu bo namreč učinkovit hibridni pogonski sklop, kar se bo odražalo tudi v električnem načinu vožnje.

Ford puma
Tudi puma je eden od vročih avtomobilov, ki smo jih v Avtomobilnosti že pretipali. Pri Fordu poudarjajo, da puma uvaja novo poglavje v njihovi oblikovalski identiteti s karizmatično obliko, pri kateri izstopajo vpadljivi, zelo na blatnike potisnjeni žarometi v obliki "kanuja" in atletske aerodinamične oblike. Razvaja s slogom in športnostjo. Razredno nadpovprečen je tudi prtljažnik, ki ponuja 456 litrov praznine. Puma v svoj razred vnaša tudi nekaj uporabnih novosti, kakršne so odpiranje prtljažnika s kretnjo noge pod zadkom in masažni sedeži, nekaj pa je tudi povsem njej lastnih posebnosti, kakršna je zanimiva vdolbina v prtljažniku z odtokom, ki precej olajša čiščenje prtljažnika po prevažanju bolj umazanih predmetov.

Škoda octavia
Škoda octavia je z novo generacijo postala naprednejša. Octavia, ki se kot kombilimuzina pohvali s količnikom zračnega upora 0,24, kot kombi pa z 0,26, je zrasla za 15 milimetrov v širino in 19 oziroma 22 milimetrov v dolžino, kar je pripomoglo k 78 milimetrom prostora za noge potnikov zadaj. Prtljažnik je v kombilimuzini narasel na osnovnih 600, v kombiju pa 640 litrov. V prenovljeni notranjosti so med drugim na voljo tudi ergonomski sedeži z masažno funkcijo in zračenjem, prav tako pa tudi triobmočna klimatska naprava. To smo v Avtomobilnosti povedali ob svetovnem razkritju novega češkega aduta.