Glavni temelj podpore za kolesarje so spremljevalna vozila ekip. Vozniki morajo biti izurjeni, da lahko sledijo hitrim skupinam kolesarjev, sploh ob strmih in hitrih spustih. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Glavni temelj podpore za kolesarje so spremljevalna vozila ekip. Vozniki morajo biti izurjeni, da lahko sledijo hitrim skupinam kolesarjev, sploh ob strmih in hitrih spustih. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Pred časom smo na eni izmed tujih televizijskih postaj poslušal komentatorja ene izmed kolesarskih dirk, kako je Slovenijo razglasil za državo, ki je popolnoma “nora” na kolesarjenje.

S tem “zunanjim opazovalcem” se ne strinjamo popolnoma. Morda nas do popolnega izkoriščenja potenciala kolesa za dnevno mobilnost loči kakšna vzpetina manj, še pomembneje pri tem pa je, da tudi kakšna urejena kolesarska proga več.

Seveda je slovensko kolesarjenje velike pozornosti deležno predvsem na račun naših vrhunskih kolesarjev športnikov. Številne izmed naših asov bomo lahko že prav kmalu znova spremljali na najbolj sloviti domači kolesarski preizkušnji – Dirki po Sloveniji.

In ti kolesarski asi bodo v najmočnejšem soju žarometov. Mi pa smo tokrat v duhu "AVTOmobilnosti" pogledali v prav tako razburljivo zakulisje. Za kolesarji se namreč na kolesarskih dirkah odvija tudi prav posebna – avtomobilska “dirka”.

Karavana kolesarske dirke je na prvi pogled pogosto videti kaotično. Policijska vozila, vozila, ki so potrebna za TV prenos, spremljevalna vozila ekip in še nekatera druga si cestišče delijo z množico kolesarjev, ob robu cestišča pa vse skupaj spremljajo še množice kolesarskih navdušencev.

Del kolesarske dirke pa so tudi vozila s prav posebnimi nameni in odločilnim pomenom za nemoten in pošten potek dirke. Enega takih vozi naš sogovornik Tomaž Nose, tudi nekdanji zmagovalec dirke po Sloveniji. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Del kolesarske dirke pa so tudi vozila s prav posebnimi nameni in odločilnim pomenom za nemoten in pošten potek dirke. Enega takih vozi naš sogovornik Tomaž Nose, tudi nekdanji zmagovalec dirke po Sloveniji. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Ni reli, gre pa lahko zelo hitro

Na kaj je treba biti pozoren, ko voziš avto v karavani kolesarske dirke? Kaj je pomembno za voznika? Je koristno, da je to nekdanji kolesar? "Voznik mora voziti avtomobil čim varneje, ne gre za dirkanje. Pride pa do situacij, ko vozniku ne preostane drugega, kot da z večjo hitrostjo zapelje v ovinek. Ni reli, je pa včasih malo podobno temu," je za Avtomobilnost povedal Marko Kump, športni direktor KK Adria Mobil in voznik spremljevalnega avtomobila.

Tudi Tomaž Nose, voznik vozila z glavnim sodnikom, pravi, da gre včasih tudi za malo dirkanja, saj se je skupina kolesarjev zmožna premikati zelo hitro. "Skupini moraš slediti, tudi prehitevati kolesarje, hkrati je treba stalno paziti, da koga ne povoziš, če pade."

In vozniki spremljevalnih vozil imajo še posebej zahtevno delo, ko pride do vzponov in še posebej spustov. Sploh zanimiv je zadnji pravi vzpon Dirke po Sloveniji, ki se pred ciljem v Novem mestu odvije na bližnji Trški gori. Kaj so povedali sogovorniki, pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.