Za ambiciozen cilj bo treba v desetih letih zgraditi tudi ustrezno infrastrukturo za polnjenje tako velikega števila električnih in vodikovih avtomobilov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Za ambiciozen cilj bo treba v desetih letih zgraditi tudi ustrezno infrastrukturo za polnjenje tako velikega števila električnih in vodikovih avtomobilov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Po navedbah tiskovne agencije Reuters, kjer so pridobili dokument o prihodnji strategiji, naj bi bilo na evropskih cestah do leta 2030 30 milijonov električnih avtomobilov.

Bruselj bo pripravil ukrepe, ki bodo zmanjšali emisije toplogrednih plinov iz prometa za četrtino. Iz Evropske komisije sicer niso podali komentarja.

Veliko povečanje

V dokumentu piše, da je cilj EU-ja do leta 2050 postati podnebno nevtralna, tega pa ni mogoče doseči brez uvedbe ambicioznih ukrepov za zmanjšanje odvisnosti prometa od fosilnih goriv. Da bi Unija izpolnila svoje podnebne zaveze, bo treba do leta 2030 na cesto spraviti vsaj 30 milijonov vozil brez emisij, še piše v dokumentu.

Evropska unija naj bi od leta 2025 predlagala strožje standarde emisij ogljikovega dioksida za osebna in dostavna vozila. Te ukrepe pa bi lahko razširili tudi na avtobuse. Foto: AP
Evropska unija naj bi od leta 2025 predlagala strožje standarde emisij ogljikovega dioksida za osebna in dostavna vozila. Te ukrepe pa bi lahko razširili tudi na avtobuse. Foto: AP

To bi bil velik korak naprej v primerjavi z 1,8 milijona električnih in hibridnih avtomobilov, ki so bili v Evropi registrirani konec lanskega leta, poroča neprofitna organizacija ICCT.

Potrebovali bomo tri milijone polnilnih postaj

Nekatere države so že določile datum, po katerem novih avtomobilov s fosilnimi gorivi ne bo več mogoče prodajati na njihovih trgih. Prodaja vozil z nižjimi emisijami se med koronsko krizo hitro povečuje, vendar so direktorji v avtomobilski industriji večkrat opozorili, da lahko prodajo "čistih avtomobilov" upočasni nezadostna infrastruktura.

Dokument, na katerega se sklicuje Reuters, nakazuje, da bo Evropa leta 2030 potrebovala tri milijone polnilnic in tisoč polnilnic za vodik. Zdaj je v Evropi le okoli 200.000 polnilnih mest. V skladu z dokumentom bo Bruselj v prihodnjem letu predstavil načrt za razvoj infrastrukture in njeno financiranje.