Za izris njegove karoserije se je Citroën obrnil na slavni italijanski oblikovalski studio Bertone. Foto: Citroën
Za izris njegove karoserije se je Citroën obrnil na slavni italijanski oblikovalski studio Bertone. Foto: Citroën

Retromobile je na razstavišču Paris Expo, Porte de Versailles vrata obiskovalcem odprl v sredo, pod sojem žarometov pa je bil tudi legendarni BX, ki so ga premierno predstavili pod Eifflovim stolpom 23. septembra 1982. Avtomobil je ob predstavitvi vtis naredil s svojim slogom in avantgardno oblikovno zasnovo.

Nekaj dni zatem, natančneje 30. septembra 1982, je svoja vrata odprl 69. avtomobilski salon v Parizu, prav tako na razstavišču Porte de Versailles, kjer je bil BX ena izmed glavnih zvezd tistega salona. Postal je tržna uspešnica z več kot 2,3 milijona proizvedenimi primerki.

Njegova proizvodnja je potekala v tovarnah Rennes La Janais v francoski regiji Bretaniji in v tovarni Vigo v Španiji vse do njenega izteka v juniju 1994.

Kariero modela BX so krojile tudi številne omejene serije (tonic, image, calanque, leader …), med katerimi je bila zlasti slavna izvedenka digit s povsem digitalno instrumentno ploščo. Foto: MMC RTV SLO/Citroën
Kariero modela BX so krojile tudi številne omejene serije (tonic, image, calanque, leader …), med katerimi je bila zlasti slavna izvedenka digit s povsem digitalno instrumentno ploščo. Foto: MMC RTV SLO/Citroën

Za obliko poskrbel slavni studio Bertone

Za izris njegove karoserije se je Citroën obrnil na slavni italijanski oblikovalski studio Bertone. Njihov oblikovalec Marcello Gandini je predlagal izvirne linije v podobi srpa, ki so v takratnem svetu avtomobilizma precej izstopale od drugih in so postale simbolične za BX. Citroën BX je bila triprostorska limuzina s prtljažnimi vrati, ki je v dolžino merila 4,23 metra in je lahko udobno prepeljala pet potnikov, ki so med vožnjo uživali v hidropnevmatskem vzmetenju s stalno višino podvozja.

Armaturna plošča, ki je nastala po navdihu modela CX, je zajemala legendarno opremo, kot sta bila upravljalna sklopa na vsaki strani volana in števec hitrosti z osvetljenim ozadjem.

BX je razstavljen v Parizu, kjer poteka sejem Rétromobile, najpomembnejši sejem za ljubitelje starodobnih vozil, navdušence nad zgodovino ali industrijo avtomobilizma. Foto: Citroën
BX je razstavljen v Parizu, kjer poteka sejem Rétromobile, najpomembnejši sejem za ljubitelje starodobnih vozil, navdušence nad zgodovino ali industrijo avtomobilizma. Foto: Citroën

Zmogljivi motorji

BX je bil od lansiranja dalje na voljo z zmogljivimi motorji (46 kW in 54 kW KM pri 1360 cm3, 67 kW KM pri 1580 cm3) in je presenečal s svojo dinamičnostjo. Inovativnost je dokazal tudi z uporabo kompozitnih materialov za razne dele, kot so odbijači, prtljažna vrata, pokrov motornega prostora in zadnji vogalni steni, tako da je masa praznega vozila znašala komaj 885 kilogramov.

Pri Citroënu so začeli obujati legendarna imena, tako bo letos tudi na slovenske ceste zapeljal C5X – naslednik dolge linije Citroënovih velikih limuzin, ki na ceste vrača avantgardne linije, v katerih so križali petvratno limuzino, karavan in SUV. Foto: Citroën
Pri Citroënu so začeli obujati legendarna imena, tako bo letos tudi na slovenske ceste zapeljal C5X – naslednik dolge linije Citroënovih velikih limuzin, ki na ceste vrača avantgardne linije, v katerih so križali petvratno limuzino, karavan in SUV. Foto: Citroën

Tržili so ga 12 let, ta čas pa so javnosti pokazali več karoserijskih različic (karavanska izvedenka, pomembna oblikovna prenova, izvedenka za poslovne uporabnike), z razno opremo (strešno okno, klimatska naprava, digitalna instrumentna plošča) in raznimi pogonskimi sklopi (do 119 kW konjskih moči, elektronsko vbrizgavanje, samodejni menjalnik, stalni štirikolesni pogon). V ponudbi je bila celo omejena serija 200 primerkov "civilne" izvedenke BX 4 TC skupine B za tekmovanja (2141 cm3, 149 kW, 220 km/h).

Model je leta 1987 prestal pomembno oblikovno prenovo. BX je pridobil mehkejše zunanje linije in povsem prenovljeno armaturno ploščo.