Samo zelena proizvodnja baterije in njenih surovin zmanjšuje ekološki odtis in naredi e-mobilnost res do podnebja prijazno, menijo v VDI-ju. Foto: Reuters
Samo zelena proizvodnja baterije in njenih surovin zmanjšuje ekološki odtis in naredi e-mobilnost res do podnebja prijazno, menijo v VDI-ju. Foto: Reuters

V primerjavi z motorji z notranjim zgorevanjem imajo električni avtomobili eno slabost: njihova proizvodnja povzroča višje emisije CO2.

Koliko kilometrov mora električni avtomobil prevoziti, da to nadomesti? To so raziskali v Združenju nemških inženirjev (VDI). Rezultati so pokazali, da je uporaba električnega avtomobila do podnebja prijaznejša kot uporaba avtomobila z notranjim zgorevanjem šele, ko ima prevoženih 65.000 kilometrov. Pri čemer se mora baterija električnega vozila ves čas polniti z zeleno elektriko. Če pa ga polnimo z običajno mešanico energentov, vključno z "elektriko na premog", se ta meja poveča na najmanj 90.000 kilometrov, je pokazala študija Združenja VDI.

Študija razkriva, da bo šele po 90.000 prevoženih kilometrih električni avtomobil do podnebja prijaznejši od avtomobila z motorjem z notranjim zgorevanjem. Foto: Storedot
Študija razkriva, da bo šele po 90.000 prevoženih kilometrih električni avtomobil do podnebja prijaznejši od avtomobila z motorjem z notranjim zgorevanjem. Foto: Storedot

Eden izmed razlogov za to je, da toplogredni plini nastajajo med rudarjenjem surovin, proizvodnjo baterij in transportom materiala iz Azije. Ker bodo dolgoročno prevladovali električni avtomobili in vozila na hibridni pogon je predsednik združenja Joachim Damasky poudaril, da je treba izboljšati recikliranje surovin litija, niklja in kobalta. Za napredek v smeri do podnebja prijaznejše mobilnosti je treba doseči napredek pri širjenju zelene energije in vzpostavitvi do podnebja manj škodljive proizvodnje baterij.

V Avtomobilnosti smo preverjali, kako so zgrajene baterije.