Z ameriškim svežnjem spodbud predsednik ZDA Joe Biden grozi, da se bo razmerje moči v avtomobilski industriji premaknilo v korist ZDA. Tudi kar zadeva proizvodnjo baterij. Foto: Peugeot
Z ameriškim svežnjem spodbud predsednik ZDA Joe Biden grozi, da se bo razmerje moči v avtomobilski industriji premaknilo v korist ZDA. Tudi kar zadeva proizvodnjo baterij. Foto: Peugeot

Evropska okoljska organizacija Transport & Environment (T&E) poziva k večji podpori Bruslja neodvisni proizvodnji avtomobilskih baterij v EU-ju. Želja je, da bi bili do leta 2027 neodvisni od litij-ionskih baterij kitajskih proizvajalcev.

Polovica litij-ionskih baterij, ki se uporabljajo v EU-ju, se že proizvede v Evropi. "Toda zakon o zmanjševanju inflacije je spremenil pravila igre," je po poročanju spletne strani Automobilwoche dejal šef nemške veje T&E Sebastian Bock. V mislih je imel ameriške subvencije za zaščito domače avtomobilske industrije. "V Evropi je treba zagotoviti več finančnih sredstev, sicer tvegamo selitev načrtovanih tovarn baterij in delovnih mest v Ameriko," je dodal.

V zakonu o zmanjševanju inflacije so ZDA obljubile znatne subvencije proizvajalcem e-avtomobilov in proizvajalcem baterij, če bodo investirali v podjetja na ameriških tleh. V Evropi so proizvajalci baterij, kot so kitajski industrijski velikan CATL, korejski Samsung SDI in švedski Northvoltom, napovedali milijardne naložbe. Proizvajalci avtomobilov, kot so Volkswagen, Mercedes-Benz in Stellantis, prav tako vlagajo v tovarne baterijskih celic, medtem ko drugi, kot je BMW, v velikem obsegu naročajo baterije pri dobaviteljih.