Navadnim smrtnikom je steza na voljo od junija letos. A pozor, s svojim avtomobilom ne boste mogli uživati v panoramskih razgledih na Torino. Na stezi, ki lebdi 28 metrov nad tlemi, Fiat zainteresiranim posodi električni fiat new 500. Foto: Fiat
Navadnim smrtnikom je steza na voljo od junija letos. A pozor, s svojim avtomobilom ne boste mogli uživati v panoramskih razgledih na Torino. Na stezi, ki lebdi 28 metrov nad tlemi, Fiat zainteresiranim posodi električni fiat new 500. Foto: Fiat

Strešni testni oval slovite Fiatove tovarne je spet oživel. Imenuje se "La Pista 500". Obiskovalci se lahko po velikem strešnem vrtu vozijo z električnimi fiati 500.

Zgodovina tovarne Fiat v torinskem okrožju Lingotto sega v leto 1923. V tistem času je bila to revolucionarna zgradba, Fiat pa eden največjih proizvajalcev avtomobilov na svetu. V najnižjem nadstropju so v stavbo vstopale surovine, v skupno petih nadstropjih pa so jih spremenili v avtomobile. Testiranje vozil je potekalo na strešnem avtodromu z ovalno stezo.

Atrakcija je tudi sam muzej, ki se razprostira na 700 kvadratnih metrih in obiskovalce vodi skozi tri generacije ikoničnega italijanskega modela ter povezave s kulturo države. Foto: Fiat
Atrakcija je tudi sam muzej, ki se razprostira na 700 kvadratnih metrih in obiskovalce vodi skozi tri generacije ikoničnega italijanskega modela ter povezave s kulturo države. Foto: Fiat

Stavba mladega arhitekta Ciacoma Matté-Triccana je pritegnila tudi pozornost slavnega švicarsko-francoskega arhitekta in oblikovalca Charles-Édouarda Jeanneret-Grisa, bolj znanega pod psevdonimom Le Corbusier, ki je stavbo opisal kot "enega najbolj impresivnih industrijskih spomenikov". Oval je bil odprt do leta 1982, neverjetnih 59 let.

V muzej in na testno vožnjo

Stavbo so vnovič odprli leta 1989, arhitekt Renza Piana pa jo je preoblikoval v javni prostor s koncertnimi dvoranami, gledališčem, kongresnim središčem, hotelom, nakupovalnimi arkadami in tudi sedežem Politehnične univerze v Torinu. Testna steza je ostala, a le za izbrance. Spremembe so se zgodile, ko se je Fiat znova začel zanimati za stavbo.

V petem nadstropju ni zgradil le muzeja, posvečenega fiatu 500, ampak tudi kavarno FiatCafe500, največji strešni vrt, pred kratkim pa je odprl prenovljeni poligon La Pista 500.

Testiranje električnega fiata 500 si lahko pogledate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.