V razredu gospodarskih vozil, ki ima za Ford posebno pomembno vlogo v Evropi, bo do leta 2024 v vsaki seriji namenjen tudi vsaj en model električni model ali priključni hibrid. Foto: Ford
V razredu gospodarskih vozil, ki ima za Ford posebno pomembno vlogo v Evropi, bo do leta 2024 v vsaki seriji namenjen tudi vsaj en model električni model ali priključni hibrid. Foto: Ford

Ameriški avtomobilski proizvajalec Ford bo namenil eno milijardo evrov za investicijo v Nemčiji, kjer bo izdeloval električne avtomobile.

Do leta 2030 želijo proizvodnjo avtomobilov tako spremeniti, da bodo v Evropi po tem letu prodajali le še električna osebna vozila. Po letu 2026 bo Ford po napovedih v Evropi prodajal le še električna in hibridna vozila, poročajo tuje tiskovne agencije. V Kölnu bodo nadgradili obstoječo tovarno, z investicijo v višini ene milijarde dolarjev pa želijo ustvariti "električno prihodnost".

Leta 2023 nov električni avto

Ford namerava od leta 2023 naprej izdelati prvo popolnoma električno vozilo znamke na osnovi Volkswagnove platforme MEB. Razmišljajo o gradnji novega e-avtomobila v Kölnu. Köln bo tako postal prva Fordova e-lokacija v Evropi. Do zdaj so v Kölnu proizvajali le kompaktni mesni avtomobil fiesto.

V prihodnosti bo Ford Köln imenoval "Ford Cologne Electrification Center" in bo imel tako vodilno vlogo pri pospeševanju elektrifikacije avtomobilov.

Ford bo lahko za svoje električne modele uporabljal Volkswagnovo prilagodljivo platformo (MEB), tako v osebnih vozilih kot v sektorju gospodarskih vozil. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Ford bo lahko za svoje električne modele uporabljal Volkswagnovo prilagodljivo platformo (MEB), tako v osebnih vozilih kot v sektorju gospodarskih vozil. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Kot piše Automobiwoche je za zdaj še negotovo, kakšne učinke bo obsežno prestrukturiranje imelo na število zaposlenih v Kölnu. Skupno je v Kölnu, vključno v tovarni motorjev in drugih tovarnah zaposlenih skoraj 18.000 ljudi.

V EU-ju sicer lani uveljavljena zakonodaja določa, da morajo novi avtomobili izpolnjevati strožje kriterije, med drugim lahko v zrak izpustijo največ 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Če tega ne izpolnjujejo, bodo proizvajalcem naložene visoke kazni. Poleg tega morajo avtomobilski proizvajalci precej povečati delež prodanih električnih in hibridnih vozil.

Nemški volkswagen je prejšnji mesec sporočil, da je emisije ogljikovega dioksida na letni ravni pri avtomobilih že zmanjšal za 20 odstotkov, predvsem na račun večje prodaje električnih vozil v Evropi.

Elektrifikacija tudi v sektorju gospodarskih vozil

Skupaj z odločitvijo za izdelavo prvega električnega avtomobila v Kölnu je Fordov evropski šef Stuart Rowley napovedal, da bodo v naslednjem desetletju postopoma elektrificirali celotno paleto modelov. Že leta 2024 želi Ford v vseh svojih avtomobilskih serijah ponuditi vsaj eno vozilo, ki je bodisi povsem električno gnano bodisi opremljeno s priključnim hibridnim pogonom. To velja tudi za razred lahkih gospodarskih vozil (LGV).