Na izbiro sta dve dolžini, L1 (5050 milimetrov) in L2 (5450 milimetrov). Vlečna zmogljivost je do 2,5 tone. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Na izbiro sta dve dolžini, L1 (5050 milimetrov) in L2 (5450 milimetrov). Vlečna zmogljivost je do 2,5 tone. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Ford tourneo custom obstaja od leta 2012. Dopolnil je manjši različici courierja in connecta ter postal paradni konj Fordovih osebnih dostavnikov, podobno kot Volkswagnov multivan ali Mercedes-Benzov razred V.

Na predstavitvi nove generacije so nam pri Fordu povedali, da vedno več družin za svoje vozilo izbere velikoprostorec oziroma potovalni kombi, ki so ga zato nadgradili na način, da prinaša veliko udobja, s številnimi različnimi pogoni pa so ga skušali približati čim večji skupni uporabnikov.

Pri Fordu pravijo, da so želeli potovalni kombi po udobju in tudi voznih lastnostih močno približati izkušnji vožnje v osebnem avtomobilu. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Pri Fordu pravijo, da so želeli potovalni kombi po udobju in tudi voznih lastnostih močno približati izkušnji vožnje v osebnem avtomobilu. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Dizel, priključni hibrid in elektrika

Ford je vodilni v razredu lahkih gospodarskih vozil (LGV). Na izbiro je tudi priključna hibridna različica (PHEV) z uveljavljenim 2,5-litrskim štirivaljnim bencinskim motorjem, elektromotorjem in baterijo z 11,8 kWh z električnim dosegom do 52 kilometrov, povsem električna različica z elektromotorjem z močjo 125 kW zmore na elektriko prevoziti 320 kilometrov. V povezavi z EV-različico je zanimiv podatek, da je bila v primerjavi s konkurenti kar za dvakrat izboljšana vlečna zmogljivost. Glavni izbor bosta dve različici dvolitrskega dizelskega motorja z oznako ecoblue. Šibkejši ima moč 100 kW (136 KM) in prihaja z ročnim menjalnikom, zmogljivejša različica ima moč 125 kW (150 KM) in je lahko kombinirana tudi z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Na voljo je tudi štirikolesno gnana različica.

Oprema, vključno z asistenčnimi varnostnimi sistemi, je na ravni osebnih avtomobilov. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Oprema, vključno z asistenčnimi varnostnimi sistemi, je na ravni osebnih avtomobilov. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Prilagodljivi sedeži

Novi toureno custom je postavljen na novo platformo, ki si jo deli s tovornimi in električnimi različicami, kar prinaša tudi boljše vozne lastnosti. Izboljšani so bili proporci, krajši je prednji previs, nižje je dno vozila, kar daje večji občutek vožnje v osebnem avtomobilu. V vozilu so lahko nameščene tri vrste sedežev, poudariti velja nov sistem sedežev na vodilih (tirnicah), ki omogočajo razporeditev sedežev po lastnih željah. Sedeže, ki so veliko lažji kot v predhodni generaciji in lažji za odstranitev iz kabine, je mogoče obrniti drugega proti drugemu, vmes pa postaviti mizo. Nova izvedenka multicab pa prinaša pregradno steno v obliki črke L. Standardna različica poleg voznika sprejme še sedem potnikov, spredaj sta lahko dva ali trije sedeži, pri daljši različici L2 je za tretjo sedežno vrsto še 1,3 kubičnega metra prtljažnika za prevoz prtljage.

V vozilu tourneo custom je mogoče namestiti do devet sedežev, ki jih lahko odstranimo in obračamo. Na voljo je štiri, pet ali šest pritrdilnih mest za otroške sedeže isofix. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
V vozilu tourneo custom je mogoče namestiti do devet sedežev, ki jih lahko odstranimo in obračamo. Na voljo je štiri, pet ali šest pritrdilnih mest za otroške sedeže isofix. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Opremljen kot osebni avtomobil

Pri Fordu poudarjajo premijsko vsebino. Pozneje bodo na voljo tudi matrični žarometi, streha je lahko panoramska. Na sedeže v drugi in tretji vrsti se lahko vstopa skozi električna stranska vrata, na voljo je akustična izkušnja s premijskim zvočnim sistemom z do 15 zvočniki. Že serijsko je na voljo najnovejša generacija zabavno-informacijskega sistema sync4, brezžično je integriran Android Auto in Apple Carplay. Pred voznikom je digitalni zaslon, samodejna klimatska naprava je del serijske opreme, na voljo je fiksna ali električno poklopna vlečna kljuka. Izbor asistenčnih sistemov je podoben kot pri osebnih vozilih, prvič je na voljo opozorilo pri izstopanju iz vozila, ki deluje tudi takrat, ko je vozilo ugasnjeno.

V kabini imajo prav vsi potniki obilje prostora. To so dosegli tudi z ročico za menjalnik ob volanu, nov je predal spredaj pred sopotnikom, saj je zračna blazina nameščena v strehi. Tudi materiali so podobni kot v osebnih vozilih, na primer volan je serijsko usnjen, malo bolj zaobljen zaradi mobilne pisarne. Volan lahko služi kot mizica, potem ko mu spremenimo naklon.

Letos nameravajo pri Fordu v Sloveniji prodati približno 180 vozil.