Kitajska matična družba MG SAIC je sporočila, da išče proizvodno lokacijo v Evropi, tako kot kitajski tekmec BYD, katerega model dolphin bo tekmoval v istem segmentu kot MG4 in megane. Foto: MG
Kitajska matična družba MG SAIC je sporočila, da išče proizvodno lokacijo v Evropi, tako kot kitajski tekmec BYD, katerega model dolphin bo tekmoval v istem segmentu kot MG4 in megane. Foto: MG

Francoska vlada trenutno ponuja kupcem električnih vozil denarno spodbudo v višini med 5000 in 7000 evri. Ker v Evropi ni poceni električnih vozil, proizvedenih v Evropi, bo tretjina vseh spodbud namenjena kupcem, ki kupujejo električna vozila, izdelana na Kitajskem, tiskovna agencija Reuters navaja neimenovani vir francoskega finančnega ministrstva. To je pripomoglo k povečanju uvoza in vse večjemu konkurenčnemu razkoraku med kitajskimi in domačimi proizvajalci električnih vozil. Shema subvencij bo prenovljena 15. decembra, v njej pa bodo upoštevali tudi proizvedene emisije ogljika v procesu izdelave električnega avtomobila in baterij.

Francozi Kitajski očitajo, da njihova električna vozila niso proizvedena z
Francozi Kitajski očitajo, da njihova električna vozila niso proizvedena z "zeleno elektriko" in so tudi zato cenejša. Foto: Reuters

Kitajski avtomobili za petino cenejši

V skladu z novimi pravili bodo modeli avtomobilov ocenjeni glede na vladne mejne vrednosti količine energije, porabljene za izdelavo njihovih materialov, pri sestavljanju v tovarni in tudi prevozu na trg, pa tudi glede vrste baterije. Ker je kitajska industrija na splošno v veliki meri odvisna od električne energije, proizvedene iz premoga, bodo kitajski proizvajalci avtomobilov v Franciji ostali brez subvencij, piše Reuters.

Tiskovna agencija navaja, da so kitajski avtomobili za 20 odstotkov cenejši od konkurenčnih vozil, izdelanih v Evropi, težava francoskih proizvajalcev pa je tudi, da njihovi cenejši električni modeli sploh še niso na voljo na trgu, na primer mestni avtomobil citroën e-C3 in Renaultov R5. Zato bo veliko električnih vozil, izdelanih na Kitajskem, ostalo konkurenčnih tudi brez denarne spodbude.

Reuters navaja model MG4 skupine SAIC, ki je z začetno ceno 30.000 evrov v Franciji cenejši od enakovrednega Renaultovega kompaktnega avtomobila megane, ki stane 38.000 evrov oziroma 33.000 evrov s 5000 evri subvencije.

Kitajski proizvajalci so prevladovali tudi na nedavnem salonu IAA v Münchnu. V Avtomobilnosti smo bili na salonu in se pogovarjali tudi s Kitajci. Vabljeni k ogledu videoreportaže.