Ponudba priključnih hibridov se na račun omejevanja emisij Evropske unije in s tem povezanih kazni za proizvajalce vozil, ki ne zadostijo strogim normam, hitro širi.

Zmogljiva vozila z majhnimi emisijami

To so vozila, ki večinoma obljubljajo izpuste emisij, manjše od 50 gramov CO2 na prevoženi kilometer, hkrati pa so to vozila, ki omogočajo nekajdeset kilometrov električne vožnje, kar pomeni, da imajo vstop tudi v mestna območja, kjer je vožnja dovoljena le brezmisijskih vozilom. Na drugi strani pa so to zmogljiva vozila z odličnimi pospeški in voznimi lastnostmi.

Pri okoljski organizaciji so prepričani, da so priključni hibridi okoljsko koristni le, če jih lastniki redno polnijo in vozijo v električnem načinu. Foto: MMC RTV SLO
Pri okoljski organizaciji so prepričani, da so priključni hibridi okoljsko koristni le, če jih lastniki redno polnijo in vozijo v električnem načinu. Foto: MMC RTV SLO
Sorodna novica Pomagajte nam izbrati Slovenski avto leta 2021

Emisije ne ustrezajo uradnim podatkom

Pri britanski podružnici Greenpeacea in skupini Transport & Environment trdijo, da njihove standardizirane emisije ne ustrezajo realnim razmeram. V študiji, objavljeni prejšnji teden, hibride, ki jih je mogoče polniti na električni vtičnici, imenujejo "volkovi v ovčji koži". Po njihovem mnenju so dejanske emisije priključnih hibridov do 2,5-krat večje od deklariranih.

Greenpeace opozarja, da priključne hibride pogosto kupujejo podjetja, ki izkoriščajo sistem subvencij za
Greenpeace opozarja, da priključne hibride pogosto kupujejo podjetja, ki izkoriščajo sistem subvencij za "zelene" avtomobile, pa tudi druge bonuse, povezane z njim, potem pa se nihče ne trudi, da bi jih priklopil na polnilno postajo. Foto: MMC RTV SLO

Britanski Greenpeace navaja, da na cesti v povprečju izpustijo 117 gramov CO2 na kilometer, po uradnih podatkih pa bi morale biti emisije le 44 gramov. Študija trdi tudi, da ti hibridni vtičniki z večjimi baterijami, v življenjski dobi v zrak oddajajo 41 ton ogljikovega dioksida, zaradi česar so veliko bližje avtomobilom z motorji z notranjim zgorevanjem kot električnim avtomobilom.

Številni izkoriščajo subvencije

"Raziskava je pokazala, da se priključni hibridi pogosto preklopijo na motor z notranjim zgorevanjem, tudi ko bi morali delovati v načinu brez emisij," pravi Rebecca Newsom iz Greenpeacea. "Morda se zdijo do okolja prijaznejša izbira, toda napačne trditve o nižjih emisijah so trik za proizvajalce avtomobilov, da nadaljujejo proizvodnjo zmogljivih športnih terencev in vozil z motorji z notranjim zgorevanjem," je še dodala.

Pri britanskem Geeenpaceu so prepričani, da imajo priključni hibridi večjo porabo goriva in emisije od zapisanega v tehničnih specifikacijah. Foto: Proizvajalec.
Pri britanskem Geeenpaceu so prepričani, da imajo priključni hibridi večjo porabo goriva in emisije od zapisanega v tehničnih specifikacijah. Foto: Proizvajalec.