Pri Renaultu za hibridnega clia pravijo, da je njegov pogon v marsičem podoben tistemu iz njihove formule 1. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Pri Renaultu za hibridnega clia pravijo, da je njegov pogon v marsičem podoben tistemu iz njihove formule 1. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Če katerega avtomobila ni treba na dolgo predstavljati, je to zagotovo Renaultov clio. Verjetno se je večina v njem že vozila, saj če ga niste imeli sami, ga je imel kdo v družini ali pa kakšen prijatelj, znanec. Clio velja za nekakšen slovenski avto in navsezadnje je prav tako, saj ga izdelujejo pri nas, v slovenski tovarni.

Oblika se z zadnjo prenovo ni kaj dosti spremenila. Na cesti ne bo težko prepoznati prenovljenega clia, čeprav ima prenovljeno masko in odvisno od različice lahko nastopa tudi s popolnoma novimi žarometi v LED-tehnologiji. Enaka tehnologija poskrbi tudi za zadnje luči, hkrati pa je na zadku zdaj tudi nov logotip.

Čeprav je sistemske moči več kot 100 kW oziroma natančneje in lažje razumljivih 145 konj, je njegovo poslanstvo bolj kot dirkanje biti prijazen do narave. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Čeprav je sistemske moči več kot 100 kW oziroma natančneje in lažje razumljivih 145 konj, je njegovo poslanstvo bolj kot dirkanje biti prijazen do narave. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

V notranjosti je sprememb še manj, so pa dodani sladkorčki. Tako so merilniki povsem digitalni, dodatno je mogoče nastavljati njihovo podobo in nabor informacij, ki jih podajajo. Pri Renaultu zatrjujejo, da je clio na splošno narejen predvsem iz recikliranih materialov, zagotovo pa so v ospredju sedeži, pri katerih je vnovič uporabljenih materialov kar 72 odstotkov. Osrednji zaslon je že poznan, deluje načeloma dobro, se pa kdaj zatakne pri sodelovanju z Applovim CarPlayem. In tako, čisto iz osebnega vidika – klasični gumb za nastavljanje glasnosti bi bil več kot dobrodošel.

Prednost v porabi bencina

Clio je bil prvi Renaultov model, ki je dobil klasični hibridni pogon. Pogonski sklop e-tech so v popolnosti razvili Renaultovi inženirji, pri tem pa so združili že preizkušeni in uveljavljeni 1,6-litrski bencinski motor ter mu dodali dva manjša elektromotorja, baterijo s kapaciteto 1,2 kilovatne ure in novi samodejni menjalnik. Slednji ponuja več načinov delovanja, se pa v testnem avtomobilu – morda tudi zaradi nizkih zimskih temperatur – nikakor ni sprostil, saj se je predvsem v komfortnem načinu vožnje včasih pretirano zaganjal v visoke vrtljaje. V načinu eco je bilo bolje, v načinu sport pa so visoki vrtljaji praktično zaželeni.

Clio e-tech je prijazen tudi do lastnika, saj zna pričarati tudi povsem električno vožnjo, pri tem pa uporabniku ni treba razmišljati ali skrbeti, kje bo to elektriko dobil. Za vse to poskrbi sam. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Clio e-tech je prijazen tudi do lastnika, saj zna pričarati tudi povsem električno vožnjo, pri tem pa uporabniku ni treba razmišljati ali skrbeti, kje bo to elektriko dobil. Za vse to poskrbi sam. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Bolj kot dinamična vožnja je prednost hibridnega clia v manjši porabi bencina. Čeprav je kapaciteta baterije zgolj 1,2-kilovatne ure, se je mogoče s hibridnim cliom po francoskih izračunih med mestno vožnjo kar 80 odstotkov časa voziti zgolj na elektriko. Na odprti cesti je delež jasno manjši, še vedno pa naj bi bil prihranek goriva v primerjavi s klasičnim bencinskim motorjem okoli 40 odstotkov.

In realnost – med običajno, a bodimo pošteni, prej dinamično kot umirjeno vožnjo je testni clio porabil od 6 do 7 litrov bencina. Ob umirjeni vožnji pa je na normnem krogu za 100 prevoženih kilometrov zadostovalo le 4,7 litra bencina.