Mate Rimac ima velike načrte tudi na Kitajskem. Foto: Hyundai
Mate Rimac ima velike načrte tudi na Kitajskem. Foto: Hyundai

Hrvaški podjetnik in ustanovitelj podjetja Rimac Automobili Mate Rimac je v velikem intervjuju za Automotive News Europe razgrnil načrte, ki pa so bolj kot s proizvodnjo superšportnih električnih avtomobilov, ki presegajo 746 kW, povezani z razvojem sistemov za zmogljive avtomobile, ki bi jih dobavljal različnim avtomobilskim proizvajalcem.

Sodelovanje s Porschejem
Tako je že leta 2018 nemški proizvajalec športnih avtomobilov Porsche napovedal, da bo kupil 10-odstotni delež hrvaškega podjetja Rimac Automobili, ki ga je pozneje povečal na 15,5 odstotka, od katerega si obeta tesno sodelovanje pri razvoju tehnologije za elektromobilnost.
Porsche bo do leta 2022 porabil šest milijard evrov za razvoj hibridnih in popolnoma električnih modelov. Letos bo na trg poslal svoj prvi popolnoma električni model, imenovan taycan, pozneje pa bomo med drugim lahko videli tudi priključno hibridno različico modela 911.

V tem pogledu ne preseneča nakup deleža hrvaškega podjetja, ki ga je leta 2009 ustanovil Mate Rimac. Le-to zaposluje 400 delavcev, v manj kot desetih letih pa je postalo eden glavnih dobaviteljev elektromotorjev, prenosov in baterij za velike proizvajalce.

Hrvaško podjetje Rimac Automobili, ki je pred dobrim desetletjem nastalo v garaži njegovega ustanovitelja Mate Rimca, zdaj zaposluje že več kot 400 ljudi, med vlagatelji, ki mu omogočata širitev proizvodnje in razvoj, pa sta tudi Porsche in Hyundai. Foto: Hyundai
Hrvaško podjetje Rimac Automobili, ki je pred dobrim desetletjem nastalo v garaži njegovega ustanovitelja Mate Rimca, zdaj zaposluje že več kot 400 ljudi, med vlagatelji, ki mu omogočata širitev proizvodnje in razvoj, pa sta tudi Porsche in Hyundai. Foto: Hyundai

Prepričal tudi korejska velikana
Za sodelovanje s Hrvatom so se odločili tudi pri Hyundaiu in Kii. Korejska proizvajalca vozil bosta v Rimca vložila 80 milijonov evrov v zameno za pomoč pri razvoju električne pogonske tehnike. Hyundai, ki ima v podjetju 14-odstotni delež, bo v Rimca predvidoma vložil levji delež 64 milijonov evrov, preostalih 16 milijonov bo vložila Kia, Rimac pa jima bo v zameno pomagal pri razvoju električne različice novega modela športne znamke N in pri razvoju visoko zmogljivega avtomobila s pogonom na gorivne celice. Hyundai bi rad v sodelovanju z Rimcem pospešil tudi načrt za elektrifikacijo, v okviru katerega bi radi do leta 2025 predstavili 44 do okolja prijaznih avtomobilov.

Izvršni podpredsednik Hyundai Motor Group Euisun Čung je ob podpisu pogodbe z Matejem Rimcem povedal: "Rimac je inovativno podjetje z izrednimi sposobnostmi na področju visokozmogljivih električnih vozil. S koreninami v zagonskem podjetju in obilo izkušnjami v sodelovanju z avtomobilskimi proizvajalci v kombinaciji s tehnološkim znanjem je Rimac idealni partner za nas. Veselimo se, da bomo z Rimcem sodelovali na svoji poti v čisto mobilnost."

Širitev v Slovenijo
Rimac je zaradi povpraševanja iskal širitev v tujino, partnerja pa je našel v Sloveniji. V Novem mestu je Rimac odprl podružnico, moči pa je združil z nekdanjim ministrom za infrastrukturo Samom Omerzelom oziroma njegovim podjetjem Lastinski Inženiring. Slovenija bo podjetju pomagala s 3,4 milijona evrov za projekt Hyper E-Car Lab. Gre za visokotehnološki laboratorij, ki bo omogočal testiranje baterij, elektromotorjev oziroma pogonov in elektronike za baterije električnih avtomobilov visoke zmogljivosti. Partnerja sta se zavezala, da bosta do leta 2021 razvila in vzpostavila poligon za testiranje baterij, pogonskega sklopa in uresničevanje sistema Big Data Ready.

Poleg superšportnika concept_one je ponosen tudi na svoja električna kolesa greyp z dosegom 240 kilometrov z enim polnjenjem. Foto: Greyp Bikes
Poleg superšportnika concept_one je ponosen tudi na svoja električna kolesa greyp z dosegom 240 kilometrov z enim polnjenjem. Foto: Greyp Bikes

Idola Elon Musk in Nikola Tesla
Mate Rimac je zdaj v intervjuju za Automotive News izdal, da tudi v resnici občuduje Muska, poleg slavnega izumitelja Nikole Tesle, a ne želi postati velikoserijski proizvajalec električnih avtomobilov, čeprav je svoje strokovno znanje dokazal s svojim debitantskim vozilom, konceptnim električnim superšportnim avtomobilom s 913 kW. Ostati želi v razredu nišnih, visokozmogljivih vozil, saj verjame, da se bo avtomobilska industrija v prihodnosti drastično spremenila, hkrati pa ne želi tekmovati z velikani svetovne avtomobilske industrije, kot sta Porsche in Hyundai, saj namerava z njima sodelovati, ne tekmovati. Dejal je, da jima želi pomagati izdelovati hitrejše in boljše električne avtomobile.

Rimac pravi, da s tem, ko ima možnost ustvarjati avtomobilsko prihodnost, uživa in dodaja, da bo njegov vpliv na avtomobilsko industrijo bistveno večji, če bo sodeloval s Porschejem in Hyundaijem, kot da razvija, izdeluje in prodaja svoje avtomobile.
Močne vezi je spletel s še nekaterimi vodji proizvajalcev superšportnih avtomobilov, kot sta Christian von Koenigsegg in Horacio Pagani. »Bila sta moja velika junaka, danes pa smo prijatelji in delamo stvari skupaj."

Rimac je poudaril, da glavno dejavnost podjetja predstavlja zagotavljanje tehnoloških rešitev za druge proizvajalce. Foto: Rimac
Rimac je poudaril, da glavno dejavnost podjetja predstavlja zagotavljanje tehnoloških rešitev za druge proizvajalce. Foto: Rimac

Izklopili so mu elektriko
V intervjuju je povedal tudi, zakaj so številni propadli, sam pa je v poslu uspel. "Ves čas smo bili na robu. Naše možnosti za preživetje so bile verjetno večino časa merjene z enomestno številko. Zdaj so med 30 do 40 odstotki. Prvih šest let nikoli nisem imel dovolj denarja, da bi našim fantom izplačal naslednje plače. Vedno so bile izplačane z zamudo. Zgodilo se je, da so nam izklopili elektriko zaradi neplačanih računov. Prav neverjetno je, da še obstajamo."

Rimac priznava, da ni imel 50 milijonov evrov za razvoj luči, kot jih ima BMW. Stvari je moral narediti drugače. Ključ do uspeha je bil razvoj komponent, ki so jih lahko, poleg znanja, prodajali drugim avtomobilskim podjetjem.

Razvoj ključen za obstanek
Osredotočili so se na visoko zmogljive pogonske sklope. Pravi, da nima skrbi kot velikani v avtomobilski industriji, kjer se morajo za vsako stvar pogajati s sindikati. Spregovoril je tudi o tem, da resnično verjame, da se bo mobilnost popolnoma spremenila. Prepričan je, da si ljudje ne bodo lastili avtomobilov in jh v prihodnosti tudi ne bodo vozili. S tem, da razvijajo baterije in pogonske sklope za večje količine vozil, ki jih v svoja vozila vgrajujejo večji avtomobilski proizvajalci, omogočajo izdelavo lastnih električnih in hibridnih avtomobilov.

V treh mesecih razvili avto, boljši kot pri Porscheju
Odgovoril je tudi na vprašanje, zakaj je velikan, kot je Porsche, prišel prosit za pomoč Rimca na Hrvaško, kjer sploh ne izdelujejo avtomobilov. "Do nas so prišli, ker stvari delamo drugače. Če bi jih delali in razmišljali kot pri Porscheju, ne bi prišli do nas," pravi Hrvat, ki je razkril, da so jim dali praktično nemogočo nalogo. Pri Porscheju so dejali, da naj v treh mesecih naredijo boljši avto, kot so ga sami. Na koncu so jih prepričali. V prihodne želijo postati redni dobavitelj avtomobilskih delov in komponent za znamko Porsche, ki je na prehodu v obdobje elektrifikacije svojega voznega parka.

Foto: Rimac
Foto: Rimac

Na seznamu same ugledne znamke
Rimac se je pohvali, da je velik uspeh zanj in za podjetje, ki je pred dobrim desetletjem nastalo v garaži in ga danes vodi 31-letni fant, da mu zaupata podjetji, kot sta Porsche in Hyundai. Pri tem ne razvijajo plastičnih pokrovov, ampak električne motorje, pretvornike, menjalnike in baterije.

Vrata podjetja ni zaprl, odprt ga je za nove vlagatelje, že letos pa bodo tako pri Hyundaiu kot Porscheju vidni prvi sadovi sodelovanja. Vsaj ko govorimo o prototipnih vozilih.

Želja je, da bi njegove sestavne dele uporabljali proizvajalci, ki izdelujejo vrhunska vozila z visokimi zmogljivostmi – Porsche, Mercedes AMG, Audi, Aston Martin, Lamborghini in Ferrari.