Na ceste bo novi audi Q8 e-tron tudi v družbi športne različice SQ8 e-tron sportback predvidoma zapeljal na začetku pomladi prihodnjega leta, naročiti pa ga bo mogoče tudi v Sloveniji že letos. Foto: Audi
Na ceste bo novi audi Q8 e-tron tudi v družbi športne različice SQ8 e-tron sportback predvidoma zapeljal na začetku pomladi prihodnjega leta, naročiti pa ga bo mogoče tudi v Sloveniji že letos. Foto: Audi

Audijev električni SUV je na ceste prvič zapeljal leta 2019, v tem času so jih prodali že več kot 150.000, zdaj pa je tako kot za klasične avtomobile napočil čas za prenovo.

Če je pri klasičnih avtomobilih po nepisanem pravilu prva prenova zgolj kozmetična, je z e-tronom drugače. Novo je celo ime. Audi ga je sprva predstavil kot AUV e-tron, zdaj pa mu je nadel ime A8 e-tron. Z osmico pri Audiju označujejo najbolj premijske modele.

Bolj kot ime so zanimive številne druge spremembe. Kozmetično je spremenjena zunanjost, nadgrajena je tudi notranjost, a pri električnem avtomobilu vseeno najprej pomislimo na baterije in doseg.

Različno velike baterije

Produktni vodja pri Audiju Christian Bohn je za Avtomobilnost povedal: "Posvetili smo se podaljšanju dosega in zmanjšanju porabe. Za novi Q8 e-tron ponujamo dve velikosti baterije. Zmogljivost pri modelu 50 je 95 kWh, pri modelih 55 in S pa smo povečali največjo moč z zdajšnjih 95 kWh na 114 kWh. Z zmanjšano porabo energije za približno od šest do sedem odstotkov, na primer pri modelu 55, lahko po standardih WLTP prevozimo kar 600 kilometrov. Zato je novi Q8 e-tron še prikladnejši, zlasti za daljša potovanja.«

Oblikovalci in inženirji so rezerve iskali v aerodinamiki – na vozilo so namestili dodatne spojlerje, obdelali dno vozila, uredili boljši pretok zraka okoli koles. Foto: Audi
Oblikovalci in inženirji so rezerve iskali v aerodinamiki – na vozilo so namestili dodatne spojlerje, obdelali dno vozila, uredili boljši pretok zraka okoli koles. Foto: Audi

Za večji doseg pa niso zaslužne zgolj večje baterije, temveč tudi aerodinamični dodatki.

Tehnološko med najbolj naprednimi audiji

Novi Q8 e-tron se ponaša z več kot 40 asistenčnimi sistemi. Za uspešno delovanje sistemov skrbi pet radarjev, pet kamer in 12 ultrasoničnih tipal, ki podatke pošiljajo centralnemu računalniku. Poudariti velja daljinsko parkiranje, ki se bo sprožilo z aplikacijo v telefonu, Če bo parkirni prostor pretesen, bo lahko avtomobil v parkirni prostor zapeljal brez voznika, nato pa samodejno ugasnil motor in zaklenil vrata.

Med standardno opremo je zračno vzmetenje z nadzorovanim blaženjem udarcev. Višina karoserije se lahko prilagaja za skupno 76 milimetrov, odvisno od voznih razmer. Foto: Audi
Med standardno opremo je zračno vzmetenje z nadzorovanim blaženjem udarcev. Višina karoserije se lahko prilagaja za skupno 76 milimetrov, odvisno od voznih razmer. Foto: Audi

Nemci velik poudarek namenjajo tudi prednjim žarometom. Že ko odklenemo avtomobil, luči pripravijo pravi svetlobni spektakel, v novem Q8 e-tronu pa bodo digitalni matrični LED-žarometi pomagali vozniku ne zgolj z osvetlitvijo, temveč tudi s praktičnimi svetlobnimi indikatorji, ki se bodo izrisali v voznikovem vidnem polju. Njihov namen pa bo predvsem olajšati vožnjo bodisi na avtocesti ali na ozki podeželski cesti.

Še več o prenovljenem audiju Q8 e-tron pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.