Notranjost povsem običajna ni. Težko boste v tem razredu našli avto s tanjšima A-stebričkoma in večjim sprednjim steklom. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Notranjost povsem običajna ni. Težko boste v tem razredu našli avto s tanjšima A-stebričkoma in večjim sprednjim steklom. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Z japonskimi avtomobili, tistimi avtohtonimi, pri katerih znamke ne sodelujejo z Evropejci ali drugim svetom, je tako kot z njihovo kulturo.

Ta je zelo posebna, na trenutke celo nerazumljiva predvsem pa drugačna. Ko prvič obiščeš Japonsko, je kulturni šok po navadi velik. Ko sem jo prvič obiskal pred približno 15 leti, mi ni bilo lahko. Lahko bi rekel, da so mi bili kultura, stroga pravila in način življenja celo na neki način strašljivi.

Japonci so drugačni z razlogom

Ko se vrneš tja večkrat, pa ugotoviš, da so drugačni z razlogom. Ker živijo drugače kot mi in ker so jim predvsem pomembne druge življenjske vrednote. In enako je na cesti. Avtomobili so seveda drugačni, celo tako čudni, da se vprašaš, ali jih sploh kdo kupi.
Honda jazz sicer ni oblikovno tako ekstremna, a vseeno tako drugačna od evropskih avtomobilov. Ni križanec, ni kombilimuzina, ampak se ponaša s škatlasto obliko. S tem ne mislimo ničesar slabega, ampak se tej obliki angleško reče "monospace" ali "one box", torej samo en prostor kot ena škatla.

Bencinski štirivaljnik zalaga generator, ki polni litij-ionsko baterijo, nato se prek električnega motorja pogon usmerja na pogonski kolesi. Baterija je majhna, se hitro izprazni, a se tudi zelo hitro napolni. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Bencinski štirivaljnik zalaga generator, ki polni litij-ionsko baterijo, nato se prek električnega motorja pogon usmerja na pogonski kolesi. Baterija je majhna, se hitro izprazni, a se tudi zelo hitro napolni. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Veliko na majhnem prostoru

Pomagajte nam izbrati Slovenski avto leta 2021

Tako kot na zunaj je drugačna tudi v kabini. Predvsem pa preseneti s prostornostjo in prilagodljivostjo. Je kot multipraktik. Zlaganje naslonjal zadnjih sedežev ni nič posebnega, a ker dobimo povsem ravno in precej nizko dno, se prostornina prtljažnika poveča s povprečnih 304 na 844 litrov, to je do višine oken, a če bi povsem založili prostor, torej povsem do strehe, je prostora za tegale, zgolj štiri metre dolgega malčka, ogromnih 1205 litrov.

Zaslon pred voznikom nikakor ni največji, a s preprosto grafiko vozniku razločno pokaže vse informacije, ki jih potrebuje. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Zaslon pred voznikom nikakor ni največji, a s preprosto grafiko vozniku razločno pokaže vse informacije, ki jih potrebuje. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Jazz ni praktičen samo vertikalno, temveč tudi horizontalno. Če zložimo naslonjala zadnje klopi ter spustimo še naslonjalo sopotniškega sedeža, se odpre prostor, kamor lahko brez težav pospravimo skoraj tri metre dolgo palico, cev, morda celo desko. In to v avto, ki meri le nekaj milimetrov več kot 4 metre!

Sodobni hibrid

Srce avtomobila je motor. Testirani pod motornim pokrovom jazza ni nič posebnega. 1,5-litrski bencinski motor ponuja 72 kilovatov. A mu je dodan še električni motor, ki doda še 80 kilovatov. Sodobni hibridni sklop deluje uglajeno, kompliciranja ni, pa še ekstremno varčen je.

Posebnosti vozilu je še veliko. O njih in tudi drugih občutkih med vožnjo, pa izveste ob ogledu videoprispevka iz oddaje Avtomobilnost.

Avtomobilnost