Če je voda segala do armaturne plošče, je avtomobil najverjetneje žal končal svoje poti, saj popravilo zaradi stroškov ne bi bilo smotrno. Foto: BoBo
Če je voda segala do armaturne plošče, je avtomobil najverjetneje žal končal svoje poti, saj popravilo zaradi stroškov ne bi bilo smotrno. Foto: BoBo

Če je vozilo še vedno poplavljeno, je najprej treba počakati, da se voda umakne. Ko so razmere dovolj varne, je treba najprej nujno odklopiti akumulator in nato vodo spraviti iz avtomobila.

Premočene dele vozila moramo posušiti. Postopki sušenja so odvisni od višine vode v avtomobilu, vendar je pogosto treba odstraniti sedeže in tekstilne obloge ter s sesalnikom za tekočine ali krpami posušiti dno kabine, da ne pride do oksidiranja.

Nato je treba z odpiranjem vrat ali oken poskrbeti za zračenje vozila. Sušenje poplavljenega vozila je dolgotrajen proces in lahko traja nekaj dni.

Stanje poplavljenega avtomobila in povzročeno škodo je smotrno še pred čiščenjem čim natančneje dokumentirati s fotografijami.

Avtomobili, pri katerih je poplavna voda segala do spodnjega roba vetrobranskega stekla oziroma do armaturne plošče, so žal zreli za odpis, saj popravilo ni mogoče ali pa je ekonomsko nevzdržno, poroča specializirani portal Avto Magazin.

Poplavljeno vozilo ob reki Sori. Foto: BoBo
Poplavljeno vozilo ob reki Sori. Foto: BoBo

Vozila ne zaganjamo

Tudi na videz posušeno vozilo je treba z avtovleko prepeljati do serviserja, kjer bodo razstavili zmočene dele in preverili, katere komponentne je voda poškodovala, svetuje AMZS.

"Poplavna voda lahko, poleg blata, prinese še drugo umazanijo, tudi fekalne odplake, ki so praviloma kisle in zato do sestavnih delov vozil zelo agresivne," je pojasnil vodja servisne dejavnosti AMZS-ja Jurij Kočar.

Zato je pomembno, da motorja vozila ne zaganjamo. "Četudi nam pri takem vozilu še uspe zagnati motor in na videz brezhibno deluje, se posledicam v obliki različnih okvar zaradi zalitja, ki bodo v prihodnje sledile, skorajda ne moremo izogniti," je še opozoril Jurij Kočar.

Na Avto Magazinu pojasnjujejo, da je lahko voda v motor vdrla skozi izpušni sistem ali sesalne kolektorje, blatni delci pa lahko ob zagonu poškodujejo ključne notranje dele, kar povzroči veliko škodo.

Če je zračni filter moker, je voda skoraj zagotovo zalila motor, kar zavarovalnice v večini primerov obravnavajo kot totalno škodo in avtomobil odpišejo, opozarja spletna stran avto-fokus.si.

Sorodna novica Kaj storiti, če zalije notranjost avtomobila?

Serviserji in avtovleke imajo povečan obseg dela

Glede električnih vozil je Kočar pojasnil, da so visokonapetostni sklopi električnih vozil pred vdori vode dobro zaščiteni in se samodejno izklapljajo že ob izključitvi vozila. Glede drugih delov poplavljenih električnih vozil pa velja enako kot pri vozilih s termičnimi motorji.

Člani AMZS-ja lahko storitev avtovleke uporabijo tudi v primeru poplavljenega vozila. Nečlani naj preverijo svoje zavarovalne police oziroma kritja. AMZS ob tem prosi za potrpežljivost in razumevanje, saj imajo zaradi razsežnosti poplav avtovleke in serviserji že zdaj povečan obseg dela.