Pri nakupu rabljenega vozila se vedno prepričajte o njegovem izvoru. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pri nakupu rabljenega vozila se vedno prepričajte o njegovem izvoru. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Slovenski trg rabljenih vozil je v povprečju kar trikrat večji od trga novih vozil. AMZS piše, da to med drugim pomeni, da pri nas na leto lastnika zamenja več kot 200.000 rabljenih vozil.

Nakup ali prodaja rabljenega vozila pa je za večino velik izziv, ki odpira precej vprašanj in skriva veliko pasti. Zato smo se v oddaji Avtomobilnost lotili te zanimive tematike in smo ugotavljali, kako kupiti dobro rabljeno vozilo, in ne mačka v žaklju.

Pri nakupu pogosto prisoten mehanik

To, da kupci pripeljejo znanca ali mehanika iz svojega okolja s seboj ob nakupu avtomobila, ni najboljše. Ogled je lahko pomanjkljiv oziroma prekratek za natančnejšo oceno o stanju avtomobila.

Pri pregledu vozila je treba narediti določene preglede, ki vzamejo veliko časa. Po navadi se taki pregledi opravijo v mehanični delavnici, kjer si lahko ogledamo tudi bolj skrite dele vozil. Hkrati pa je težko en človek specialist za vse tipe in znamke vozil.

V spletnih oglasih je lahko veliko zavajanja.

V Sloveniji se proda približno trikrat več rabljenih kot novih vozil – lani je lastnika pri nas zamenjalo nekaj več kot 200.000 rabljenih vozil. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
V Sloveniji se proda približno trikrat več rabljenih kot novih vozil – lani je lastnika pri nas zamenjalo nekaj več kot 200.000 rabljenih vozil. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Avtomobil naj bo v bazi podatkov

Zato je nasvet pri nakupu rabljenega avtomobila, da naj bo vozilo evidentirano, ima naj na primer Dekrin certifikat oziroma dokazilo o zgodovini uporabe vozila, ki ga lahko ponudijo le pooblaščeni trgovci za vozila svojih znamk, saj imajo samo oni dostop do ustreznih baz.

Bistveno več pa je primerov, ko trgovec proda vozilo druge znamke, saj trgovci avtomobile večinoma kupujejo na različnih avtoborzah v Evropi. Vozila, ki so na prodaj, po navadi po standardiziranem postopku pregleda neodvisni cenilec, običajno je iz nemškega podjetja Dekra, v tem popularnem Dekrinem poročilu pa je popisano točno stanje avtomobila ter tudi to, ali je bilo vozilo ustrezno servisirano ali ne. Vsekakor je pozoren ogled takšnega poročila prva naloga vsakega kupca rabljenega vozila.

Po podatkih iz uradne baze Odprti podatki Slovenije (OPSI) je bila povprečna starost osebnih vozil na zadnji dan preteklega leta pri nas 11,13 leta. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Po podatkih iz uradne baze Odprti podatki Slovenije (OPSI) je bila povprečna starost osebnih vozil na zadnji dan preteklega leta pri nas 11,13 leta. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Dvakratni pregled vozila že sam po sebi odpravlja potrebo po preventivnem pregledu pred nakupom, kakršne vestni kupci opravijo za okoli sto evrov pri AMZS-ju in podobnih družbah, kupec namreč dobi potrdilo o tovrstnem pregledu, torej uraden neizpodbiten dokument. Takšno poročilo je tudi osnova za varnostni element, ki mu pravimo jamstvo. Ne garancija, ampak jamstvo.

Tehnično brezhiben avto je torej osnova, na kateri danes, leta 2021, sloni celoten posel z rabljenimi avtomobili. V oddaji Avtomobilnost smo govorili s trgovci z rabljenimi avtomobili pri nas.

Zanimive ugotovitve izveste v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.