Kia sportage pete generacije preprosto izstopa že na prvi pogled. Dizajn je tudi v časih tehnološkega napredka še vedno glavni prodajni adut pri avtomobilih.

Pri snovanju novega sportagea so se pri Kii vsega lotili na novo, a smo hitro ugotovili nadaljevanje zgodbe njegovih predhodnikov, sploh zadnjega, ki je bil prodajno zelo uspešen, saj je zagotavljal atraktiven paket za dosegljivo ceno.

Tokrat smo v Avtomobilnosti preizkusili atraktivno različico z oznako GT-line. Z bogato opremo je primerna za tiste, ki si lahko privoščijo tudi deloma čustven nakup. Takšni različici zelo pristaja izbrana pogonska opcija.

Potniška kabina novega sportagea je zelo prepričljiva. Materiali v notranjosti so namreč zelo prijetni. Najbolj opazna novost je velik ukrivljen zaslon – v resnici sta dva zaslona. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Potniška kabina novega sportagea je zelo prepričljiva. Materiali v notranjosti so namreč zelo prijetni. Najbolj opazna novost je velik ukrivljen zaslon – v resnici sta dva zaslona. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

To je 1,6-litrski turbobencinski motor s 132 kilovati moči. Štirivaljnik je zelo tih pri umirjeni vožnji, lahko pa pokaže tudi nekaj dinamičnega karakterja, če mu tako ukaže naša desna noga. Sportage v svojem meniju ponudi tudi športen način vožnje, ki poleg odzivnosti okrepi zvok motorja – seveda iz zvočnikov, kar si lahko pogledate v priloženem videoposnetku.

Glavna novost bi moral biti prediktivni tempomat, ki samodejno prilagaja hitrost glede na omejitve, zavoje ali bližino križišč, vendar smo mu hitro odvzeli nekaj pooblastil. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Glavna novost bi moral biti prediktivni tempomat, ki samodejno prilagaja hitrost glede na omejitve, zavoje ali bližino križišč, vendar smo mu hitro odvzeli nekaj pooblastil. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Dodatki za manjšo porabo goriva

Vozne lastnosti sportagea so še bolj prepričljive, ko govorimo o udobju. Poraba goriva je bila na našem testu ob zmerni vožnji okoli 7,5 litra na 100 kilometrov, kar je znosno. S priganjanjem motorja v visoke vrtljaje pa je močno narasla, nekako v skladu z zakonitostmi turbobencinskega motorja v tovrstnem vozilu.

Bencinski motor dopolnjuje tudi blaga hibridna tehnologija. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Bencinski motor dopolnjuje tudi blaga hibridna tehnologija. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Kijin sedemstopenjski menjalnik z dvema sklopkama je pri speljevanjih nekoliko neodločen. S tem zahteva nekaj privajanja naše desne noge, saj se ob neučakanosti hitro zgodi, da se prednji kolesi zavrtita v prazno.

Bencinski motor dopolnjuje tudi blaga hibridna tehnologija, označena s kratico MHEV. Slednja ne omogoča vožnje na elektriko, se pa na njen račun motor ugaša že pred ustavitvijo. Dobrodošla je tudi funkcija jadranja, ki izkorišča inercijo in varčuje z gorivom.

To zanimivo vozilo, ki v kabini prinaša posebnost v povezavi s sistemom na prepoznavanje vozil v mrtvem kotu, lahko bolj podrobno spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.