Kitajskih električnih vozil je na evropskih cestah za zdaj še malo, BYD je na velikem nemškem trgu doslej prodal 1448 avtomobilov, VW je med tem prodal 207.000 električnih vozil. Vendar bo prihodnost drugačna, saj BYD in drugi kitajski proizvajalci električnih vozil natančno vedo, kje je njihova prednost; to so nižje cene. Številni avtomobili, ki jih lahko vidimo v teh dneh na IAA v Münchnu, pa zagotovo ne bodo prepričali samo s ceno. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Kitajskih električnih vozil je na evropskih cestah za zdaj še malo, BYD je na velikem nemškem trgu doslej prodal 1448 avtomobilov, VW je med tem prodal 207.000 električnih vozil. Vendar bo prihodnost drugačna, saj BYD in drugi kitajski proizvajalci električnih vozil natančno vedo, kje je njihova prednost; to so nižje cene. Številni avtomobili, ki jih lahko vidimo v teh dneh na IAA v Münchnu, pa zagotovo ne bodo prepričali samo s ceno. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

V poskusu novega sejemskega koncepta povezovanja med strokovno, poslovno in splošno javnosti se bo v prihodnjih dneh v Münchnu srečevalo in si izmenjalo vse, kar tako ali drugače sestavlja sodoben ekosistem mobilnosti.

Na največjem festivalu mobilnosti je tudi ekipa Avtomobilnosti, ki bo v novi sezoni oddaje Avtomobilnost predstavila pogovore z zanimivimi sogovorniki in pogled v zakulisje dogajanja na salonu.

Prvi vtis je že zdaj popolnoma jasen in brez dvoma lahko rečemo, da bo šel letošnji Münchenski salon v zgodovino kot avtomobilski salon, na katerem se je zgodilo, kar smo vsi vedeli, da se bo. Le datuma nismo vedeli. Kitajske znamke so prišle na salon v vsem svojem sijaju in na način, kot smo bili še pred nekaj leti vajeni videli domače, evropske znamke.

Luca de Meo, prvi mož Renaulta, ki smo ga ujeli med ogledom Cupre DarkRebel. Šef Cupre in Seata je bil, preden je prestopil k Renaultu. Pravi, da morajo zapolniti vrzel v stroških in se približati kitajskim znamkam, ki imajo prednost. Z vodjo oblikovanja v Cupri Jorgom Diezom, ki je Luci de Meu predstavil ključne oblikovalske poudarke, smo na salonu IAA opravili tudi intervju, ki ga bomo objavili v prihajajoči sezoni oddaje Avtomobilnost. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Luca de Meo, prvi mož Renaulta, ki smo ga ujeli med ogledom Cupre DarkRebel. Šef Cupre in Seata je bil, preden je prestopil k Renaultu. Pravi, da morajo zapolniti vrzel v stroških in se približati kitajskim znamkam, ki imajo prednost. Z vodjo oblikovanja v Cupri Jorgom Diezom, ki je Luci de Meu predstavil ključne oblikovalske poudarke, smo na salonu IAA opravili tudi intervju, ki ga bomo objavili v prihajajoči sezoni oddaje Avtomobilnost. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Kitajska PR-ofenziva, sledi prodaja

Letos je število kitajskih avtomobilskih znamk skoraj dvakrat večje kot leta 2021, a je več kot očitno jasno, da je njihova strategija vstopa na trg Evropske unije precej tradicionalna. Najprej veliko blišča na salonu, to se dogaja prav zdaj v Münchnu. Hkrati so v pogon spravili tudi evropske oglaševalske stroje, v nadaljevanju sledi vzpostavitev drobnoprodajnih mrež ob močni podpori prodaje vozil po medmrežju ter odpiranje tovarn znotraj meja Evropske unije. V tem pogledu sta najbolj prodorni znamki BYD in MG, a sledile bodo tudi druge, in ni jih malo.

Kitajski avtomobilski trg je tako ploden, da vsako leto zraste nekaj novih znamk. Kar 58 odstotkov kitajskih avtomobilskih znamk je namreč mlajših od deset let.

Kljub mogočnemu internetu je salon še vedno tudi poligon za iskanje novih idej. Ali povedano bolje, kopiranje, še bolj po domače plonkanje, ker se je ravno začela šola. Glede na to, koliko azijskih novinarjev smo videli na salonu fotografirati tudi najmanjše dele karoserij, ki kakšnega drugega tehničnega sklopa nimajo, lahko mirno rečemo, da tehnološko gledano, tekma še zdaleč ni končana. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Kljub mogočnemu internetu je salon še vedno tudi poligon za iskanje novih idej. Ali povedano bolje, kopiranje, še bolj po domače plonkanje, ker se je ravno začela šola. Glede na to, koliko azijskih novinarjev smo videli na salonu fotografirati tudi najmanjše dele karoserij, ki kakšnega drugega tehničnega sklopa nimajo, lahko mirno rečemo, da tehnološko gledano, tekma še zdaleč ni končana. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Vse oblike mestne mobilnosti

Elektromobilnost, avtonomna vožnja, hitro polnjenje baterije z velikim dosegom in do uporabnika prijazne funkcije programske opreme – vse to so vroče teme, ki si bodo v prihodnjih dneh podajale roko na različnih lokacijah, tako na sejmišču kot v njegovi okolici in še posebej v mestnem jedru Münchna. To je pomembno sporočilo Münchenskega IAA-ja, ki poskuša z integracijo vseh deležnikov mobilnosti, od urbane mikromobilnosti do digitalno povezane in deljenja avtomobilov dokazati, da je v vmesnem času prehoda v nove oblike mobilnosti vloga sodobnih sejemskih dogodkov predvsem ta, da organizirajo različne prostore srečevanj in izmenjave za različne deležnike mobilnosti, hkrati pa jih vendarle poveže v enoten dogodek.

Salon IAA v Münchnu je sprožil burno domačo reakcijo, oglasila se je Hildegard Müller, predsednica nemškega združenja avtomobilske industrije (VDA) in rekla, da Nemčija izgublja konkurenčnost in da bo zaradi visokega pritiska mednarodne konkurence nujno še povečati vlaganja v elektrifikacijo. Po podatkih družbe Jato Dynamics je povprečno električno vozilo na Kitajskem v prvi polovici leta 2022 stalo manj kot 32.000 evrov – v primerjavi s približno 56.000 evri v Evropi. Tu leži odgovor, zakaj bo na našem trgu vedno več kitajskih avtomobilskih znamk. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Salon IAA v Münchnu je sprožil burno domačo reakcijo, oglasila se je Hildegard Müller, predsednica nemškega združenja avtomobilske industrije (VDA) in rekla, da Nemčija izgublja konkurenčnost in da bo zaradi visokega pritiska mednarodne konkurence nujno še povečati vlaganja v elektrifikacijo. Po podatkih družbe Jato Dynamics je povprečno električno vozilo na Kitajskem v prvi polovici leta 2022 stalo manj kot 32.000 evrov – v primerjavi s približno 56.000 evri v Evropi. Tu leži odgovor, zakaj bo na našem trgu vedno več kitajskih avtomobilskih znamk. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Koncerti in svetovni zvezdniki

Težav s takim konceptom vsekakor ni malo, saj so dogodki na različnih koncih mesta zalogaj tako za razstavljavce kot obiskovalce. Je pa res, da so tudi vsebine zelo različne in vsi obiskovalci ne obiščejo vseh. Dogodki v mestnem jedru so svet zase, razstavljavci, ki so še včeraj hiteli s postavitvami velikih in markantnih salonov na prostem, pa bodo imeli v prihodnjih dneh priložnost svoje izdelke in vizije prihodnje mobilnosti predstaviti kar v središču Münchna. Na najvidnejših trgih v mestu, od Ludwigstraße in Hofgartenstraße do Odeonsplatza, Königsplatza, Wittelsbacherplatza in Max-Joseph-Platza bo ob različnih konceptih in klasičnih avtomobilih tudi koncertno dogajanje. Med obiskovalce so razdelili kar 5000 brezplačnih vstopnic za vsak koncert na prostem. V sklopu celotnega dogajanja so na voljo testne vožnje z električnimi kolesi, avtomobili in drugimi prevoznimi sredstvi pa konference ter strokovne predstavitve. Kot se za velike dogodke tudi spodobi, je na salonu tudi nekaj zvezdnikov.

IAA v Münchnu je prostor za nove kratice B2B, B2C, B2ESG … ESG je kratica za
IAA v Münchnu je prostor za nove kratice B2B, B2C, B2ESG … ESG je kratica za "environmental, social in governance", torej "okolje, družbeno/socialno in politično". S tem IAA poskuša pod eno streho spraviti zelo raznolike deležnike sodobne mobilnosti. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Več Hollywooda manj avtov

Ker to ni več samo avtomobilski salon, tudi v tem pogledu v ospredju niso več le šefi največjih avtomobilskih znamk, ampak to mesto vse bolj zasedajo globalni zvezdniki iz drugih področji. Hollywood je vselej primerno mesto za povezovanje in mreženje. Letos je pozornost medijev namenjena igralki Natalie Portman, ki se v Münchnu predstavlja kot podnebna in mobilnostna aktivistka. Portman, ki je ob odlični igralski karieri aktivna tudi kot režiserka in scenaristka, po izobrazbi pa je diplomantka psihologije na Harvardu, je sicer znana po tem, da se aktivno opredeljuje pri različnih družbeno političnih vprašanjih, od neenakosti, pravic žensk in revščine, do veganstva in varstva podnebja. Njeno razmišljanje o mobilnosti, ki je zaradi narave njenega dela zelo svetovljansko, s tem pa tudi ogljično obremenjujoče, bo pospremilo sicer zelo strokovno in živahno dogajanje na različnih sejemskih multimedijskih odrih, na katerih se bo na 150 konferenčnih dogodkih zvrstilo kar 500 razpravljavcev, ki bodo razmišljali o vsem, kar se premika in se bo premikalo v prihodnje.