Ugotovili smo, da na električne avtomobile danes še vedno gledamo kot na nekaj novega, nanje gledamo kot na avtomobilsko prihodnost. Pa vendar so tista novodobna na cestah prisotna že kar nekaj časa in med nami so vozniki, ki so se z njimi vozili, še preden je to postalo modno. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Ugotovili smo, da na električne avtomobile danes še vedno gledamo kot na nekaj novega, nanje gledamo kot na avtomobilsko prihodnost. Pa vendar so tista novodobna na cestah prisotna že kar nekaj časa in med nami so vozniki, ki so se z njimi vozili, še preden je to postalo modno. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Naloga Nissanove raziskave, ki so jo na vzorcu 7000 anketirancev izvedli v devetih državah zahodne in severne Evrope in je bila izvedena pred koronakrizo, je bila ugotoviti potovalne navade voznikov z vozili z različnimi pogonskimi motorji in se prepričati, ali je strah pred premajhnim dosegom električnih vozil upravičen.

Rezultati so bili presenetljivi, saj glede na izsledke raziskave povprečen lastnik električnega avta na leto naredi okoli 14.200 kilometrov, kar je 600 kilometrov več kot lastnik avtomobila na klasičen bencinski ali dizelski pogon.

Več na cesti z električnim kot dizelskim avtom

V lanskem koronskem letu smo po podatkih slovenskega statističnega urada v Sloveniji prevozili občutno manj kilometrov, zgolj po avtocestah za 30 odstotkov manj. Največ z osebnimi avtomobili, skoraj 80 odstotkov, in od teh največ z dizelskimi, kar pomeni skoraj 65 odstotkov. To pa zato, ker je dizel, vsaj kar zadeva preračune in to, kako udobno se lahko na dolge relacije vozimo z njim, najboljša izbira. Predvsem pa je najbolj varčna.

Mi pa smo se postavili pred nov izziv. V Avtomobilnosti smo pri lastnikih električnih vozili, ki jih ne uporabljajo samo za vožnjo v mestih, preverili, koliko kilometrov naredijo na leto z njimi. Vprašali smo jih tudi, ali pogrešajo dizla. Več v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.