ID.7 je tako prvi model, ki na Volkswagnovi platformi, namenjeni električnim avtomobilom (MEB), prinaša novi visoko učinkovit pogon. Vse informacije seveda še niso razkrite, predvsem ne, kako učinkovit je. Lahko pa namignemo, da je v primerjavi z dosedanjim električnim pogonskim sklopom bistveno močnejši. ID.7 sicer še vedno ne bo električni dirkalnik, a 210 kW je precejšnji odskok od doslej največje moči 150 kW. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
ID.7 je tako prvi model, ki na Volkswagnovi platformi, namenjeni električnim avtomobilom (MEB), prinaša novi visoko učinkovit pogon. Vse informacije seveda še niso razkrite, predvsem ne, kako učinkovit je. Lahko pa namignemo, da je v primerjavi z dosedanjim električnim pogonskim sklopom bistveno močnejši. ID.7 sicer še vedno ne bo električni dirkalnik, a 210 kW je precejšnji odskok od doslej največje moči 150 kW. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Pred približno petimi leti so se novice, da bo Volkswagen začel izdelavo električnih avtomobilov, številni razveselili. Prvič zato, ker je to pomenilo, da se bo v ponudbi električnih avtomobilov priključil preizkušeni avtomobilski gigant, drugič pa zato, ker je z njimi nemški koncern obljubljal oblikovno drugačne avtomobile.

Največja prednost električnih avtomobilov je, da na prednjem delu ni več nujna maska z zračnimi režami, ki bi hladile klasični motor z notranjim zgorevanjem. Prav tu so številni oblikovalci videli velik oblikovni potencial, ki pa so ga pozneje nekateri izkoristili v korist boljšemu videzu avtomobila, drugi pa niti ne.

Izboljšan ali popolnoma prenovljen je baterijski sklop, učinkovitejše je polnjenje, predvsem z vidika uporabnika pomembno pa je to, da je vse omenjeno veliko učinkoviteje, kar naj bi se odražalo v večjem dosegu. Vse te omenjene informacije so trenutno še pod strogim embargom oziroma v celoti še sploh niso razkrite, zato bo nanje treba počakati še slaba dva tedna. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Izboljšan ali popolnoma prenovljen je baterijski sklop, učinkovitejše je polnjenje, predvsem z vidika uporabnika pomembno pa je to, da je vse omenjeno veliko učinkoviteje, kar naj bi se odražalo v večjem dosegu. Vse te omenjene informacije so trenutno še pod strogim embargom oziroma v celoti še sploh niso razkrite, zato bo nanje treba počakati še slaba dva tedna. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Volkswagnov prednji del avtomobila, ali tako imenovani obraz avtomobila, naj bi bil prijazen, nasmejan. Če si znate to predstavljati prav, sicer tudi ni nič narobe. Ne glede na prednji del mora biti kupcu všeč cel avtomobil. In na to, da so električni avtomobili drugačni, se navajamo že zdaj.

Duh passata v ID.7

Pomembnejša se marsikomu zdi notranjost. To je del avtomobila, kjer kupec preživi največ časa, in sam zagovarjam tezo, da ti mora biti notranjost še bolj všeč kot zunanjost. Tudi v notranjosti so oblikovalci električnih avtomobilov obljubljali veliko. Predvsem so izpostavljali digitalizacijo, brezžično povezljivost z avtomobilom in spletom in seveda oddaljen nadzor nad avtomobilom prek pametnega telefona. Tu so bili nekateri spet bolj, drugi pa manj uspešni. Vsi vemo, da so se zaradi korone in ukrajinske vojne zgodile nepričakovane težave v avtomobilski industriji, a sama oblika notranjosti z omenjenim ni imela bistvene povezave.

ID.7 je korenite spremembe doživel tudi v drobovju in pod prednjim pokrovom. Tam sicer še naprej ni dodatnega prtljažnika, tako kot pri nekaterih konkurentih, je pa vse drugo novo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
ID.7 je korenite spremembe doživel tudi v drobovju in pod prednjim pokrovom. Tam sicer še naprej ni dodatnega prtljažnika, tako kot pri nekaterih konkurentih, je pa vse drugo novo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

In tudi v notranjosti je bil Volkswagen v svojih električnih avtomobilih precej zadržan. Nemci sicer pravijo, da njihova električna družina ID prinaša minimalistično, elegantno in prečiščeno notranjost, ki bo tudi še čez deset let enako zanesljiva in funkcionalna. Številni pa so menili ali še menijo, da oblikovalci niso izkoristili vsega potenciala in da je morda celo dolgočasna. Predvsem če pogledamo k znamkam iz Volkswagnovega koncerna, ki ponujajo bistveno bolj všečne notranjosti.
Zdaj je pred vrati povsem nov ID.7, največji član družine ID. Z njim želijo pri Volkswagnu ponuditi spodobno in sposobno limuzino, ki bi v električnem svetu pomenila to, kar je bil passat med klasično gnanimi avtomobili.

Pozitivni občutki za volanom

Oblika in velikost zagotovo ne bosta dovolj. Tega so se pri Volkswagnu zavedali, zato se zdi, da so nalogo vsaj za zdaj opravili odlično. Zato, ker so se tudi predstavitve avtomobila lotili drugače. Svetovna premiera modela ID.7 se bo zgodila 17. aprila, skoraj tri tedne prej pa so nam Nemci že omogočili, da smo sedli za njegov volan in avtomobil na kratko celo preskusili. Da je bil predserijski, verjetno ni treba izpostavljati, hkrati je bil še oblikovno zamaskiran, a nekaj občutkov z vožnje je zelo pozitivnih.

Novega Volkswagnovega člana družine ID se upravičeno lahko veselimo. Prinaša veliko novega, predvsem pa je izboljšan tam, kjer se prejšnji modeli niso najbolje izkazali. Namignemo lahko tudi, da je izboljšano tudi podvozje, zato je ID.7 učinkovit tudi med vožnjo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Novega Volkswagnovega člana družine ID se upravičeno lahko veselimo. Prinaša veliko novega, predvsem pa je izboljšan tam, kjer se prejšnji modeli niso najbolje izkazali. Namignemo lahko tudi, da je izboljšano tudi podvozje, zato je ID.7 učinkovit tudi med vožnjo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

O obliki ne moremo kaj dosti razpredati, saj so bile linije zakrite. Zato pa pozitivno preseneti notranjost. V celoti je sicer ne smemo razkriti niti o njej pisati, dejstvo pa je, da nikakor ni več tako minimalistična kot v dosedanjih ID-jih. Še več, zdi se, da so ponovno uporabljeni materiali in rešitve, ki smo jih bili vajeni v klasičnih avtomobilih, v električnih avtomobilih pa so iz neznanih razlogov izginile. Posledično je počutje za volanom dobro, saj je ergonomija spet takšna, kot smo je pri Volkswagnu vajeni.

ID.7 prinaša novo generacijo voznikovega in sopotnikovega sedeža, ki prinašata veliko več kot le sedenje. Tudi voznikov delovni prostor je krepko prenovljen. Zaslon za volanskim obročem, ki marsikomu ni bil preveč všeč, sicer ostaja, a je pomanjšan in podaja le še nujne informacije, pomaga pa mu precej večji in z informacijami radodarnejši projicirni zaslon. Še večji je osrednji zaslon. Hkrati je izboljšan tam, kjer se prejšnji ni izkazal dobro. Z informacijami, kako zelo dober je novi in kaj vse prinaša, bo sicer treba še malo počakati, a že takoj po premieri bomo na MMC RTV in v oddaji Avtomobilnost objavili obširen intervju z Volkswagnovo strokovnjakinjo, zadolženo za novi zaslon in njegovo delovanje.